eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach XII 2007

Branża PR w mediach XII 2007

2008-01-21 01:15

Branża PR w mediach XII 2007

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W grudniu 2007 roku ukazało się 175 publikacji związanych z PR-em, czyli o 35 mniej niż w rekordowym listopadzie. Najczęściej poruszanymi przez media tematami związanymi z public relations były: PR Polski (w zestawieniu znajduje się 60 publikacji o tej tematyce) oraz ogólna tematyka branży PR, której dotyczyło 58 materiałów - wynika z raportu opublikowanego przez PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach XI 2007

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że większość (115) grudniowych przekazów o branży PR miała wydźwięk neutralny, 32 materiały były pozytywne, a 28 publikacji miało charakter negatywny.

Opinie na temat PR–u Polski, czyli, sposobu promowania naszego kraju, polskich miast oraz regionów były zdecydowanie bardziej przychylne niż w listopadzie. Interesujące jest to, że w grudniu zabrakło artykułów dotyczących kampanii wizerunkowych samej Polski. Przeważały natomiast informacje o promocji miast, zarówno tych dużych, jak Kraków, Warszawa, Łódź, Poznań i Gdynia oraz mniejszych, a wśród nich Rzeszów, Leszno, Czeladź, czy Sosnowiec.

W grudniu w mediach pojawiło się sporo publikacji na temat dokonań branży public relations w mijającym roku oraz prognoz na przyszłość. Pisano także o zmianach personalnych i o rozpoczęciu wielu nowych projektów dla klientów. Na łamach gazet pojawiły się między innymi artykuły o tym, że PR-owcy obsługują kluby piłkarskie i znanych sportowców. Na wzmocnienie własnego wizerunku zdecydował się nawet papież Benedykt XVI, powierzając to zadanie reżyserowi Franco Zeffirellemu. Natomiast Konrad Ciesiołkiewicz dla PR ostatecznie porzucił politykę.

PR polityczny zdecydowanie zdominowały publikacje o negatywnym wydźwięku. Podobnie jak w poprzednim miesiącu dużo uwagi poświęcono dwóm partiom politycznym – PiS-owi i PO.

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR

W grudniu najczęściej cytowaną osobą był Mateusz Zmyślony, na którego media powoływały się w kontekście PR-u 5 razy. Wypowiedzi Izabeli Helbin przytaczano 4 razy, a Grażyny Leji – 3. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji zwyciężyła Grupa Eskadra, która była wzmiankowana 12 razy i wyprzedziła agencję On Board PR, którą wymieniono 4 razy. Agencje First PR i Rainer Communications w grudniu wzmiankowano po dwa razy. Natomiast na pierwszym miejscu wśród wzmiankowanych firm i instytucji znalazł się wortal PRoto.pl (media powoływały się na niego 4 razy).

W grudniu 2007 roku opublikowano 175 artykułów dotyczących branży public relations. Jedynie 8 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe 167 to publikacje prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się ponownie Gazeta Wyborcza z 27 artykułami. Tematyka PR pojawiała się nieco częściej w publikacjach ogólnopolskich (92), niż w regionalnych (83). Zdecydowanie najczęściej o branży public relations w grudniu 2007 pisały dzienniki – pochodzi z nich 121 publikacji.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto
Symantec: spam XII 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: