eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Wypić reklamowane piwo

Wypić reklamowane piwo

2006-07-13 13:22

Przeczytaj także: Reklamy piwa IV kw. 2015


Reklamy alkoholu nierzadko kierowane były do młodzieży. Jest to o tyle niebezpieczne, że już dawno dowiedziono, iż widz nie szuka w reklamie alkoholu treści informacyjnych, lecz nastawia się na elementy potwierdzające atrakcyjność picia i pozytywne odczucia z tego płynące. Producenci napojów alkoholowych wiedzą, że młodzież jest grupą klientów przyszłościowych, którzy za kilka lat mogą odpłacić lojalnością. Producenci alkoholu poprzez sponsorowanie drużyn sportowych i imprez trafiają do młodych odbiorców. Pozytywne konotacje, jak siła, wytrzymałość i zwycięstwo, z drużyny zostają przeniesione na markę.

Browary sponsorują wiele imprez przeznaczonych dla młodych ludzi. Przykładem może być cieszący się dużą popularnością Heineken Opener Festiwal sprowadzający gwiazdy wielkiego formatu i gromadzący dużą publiczność.

Istnieją przesłanki pozwalające podejrzewać, że promocja piwa Cooler skierowana była do młodzieży. Celebrities tej akcji był Cezary Pazura, aktor popularny zwłaszcza w kręgach ludzi młodych. Puszka utrzymana była w kolorowej tonacji. Sama nazwa piwa nawiązuje do żargonu młodzieżowego.

Styl życia, który pociąga

Dominującym trendem w reklamie piwa jest powiązanie tego napoju z pewnym stylem życia. Jest przepustką, która otwiera drzwi do pewnej grupy ludzi. Takie przesłanie pokazuje nam dobitnie reklama piwa Tatra. Seria ma kilka spotów, które łączy osoba głównego bohatera oraz miejsce akcji – góry. Góral swoim magnetyzującym spojrzeniem hipnotyzuje wilka schwytanego w sidła i pomaga mu. Ramionami rozdziela tabun pędzących koni. Sokół ratuje go przed lawiną kamieni. Spotowi towarzyszy hasło "Moc z charakterem". Taki właśnie ma być góral - mocny, żyjący w zgodzie z przyrodą, nieco tajemniczy, bo jego wiedza i wyczucie są dostępne nielicznym. Góral, przeżywając swoje przygody z towarzyszami, zawsze jest tym "pierwszym".

Inaczej jest z ziomkiem górala z Tatry - Harnasiem. To typ rozrywkowy, pełen dowcipu i humoru, ale także odważny i nie bez polotu w działaniach. Piwo to jest przykładem promocji wielokanałowej. Harnaś sponsorował konkursy Pucharu Świata w Skokach Narciarskich, latem zaś organizuje Tatrzańskie Wici, cykl imprez plenerowych mających na celu propagowanie folkloru góralskiego.

Żywiec z kolei sponsorował telewizyjny program "Zdobywcy". Jak dowiadujemy się z jego strony internetowej, program ten ma promować przygodę, aktywny styl życia oraz dokonania polskich odkrywców. Zadaniem uczestników było zdobycie jak największej liczby punktów w konkurencjach sprawnościowych. Ekipa, która zdobędzie ich najwięcej, wyjedzie na wyprawę. Dotychczas akcja miała dwie edycje, wyprawy wyruszyły do Nepalu i Peru.

REKLAMA NA EKSPORT

Księża wybiegają z klasztoru wprost na ślizgawkę. Grupka zbiera się na środku, szybka decyzja o zrzutce. Jeden z księży przywołuje młodego kleryka i przekazuje mu pieniądze. Ten już po chwili pędzi ze skrzynką piwa. Niefortunnie lód się pod nim załamuje, wpada do wody a wraz z nim skrzynka z butelkami. Księża spieszą z pomocą. Wyciągają kleryka, a kiedy po przeciwległej stronie wypływa skrzynka, cała grupka biegnie do niej, kleryk natomiast musi sam wydostać się z wody. Skrzynka wypływa, ale bez zawartości, a wtedy starsi koledzy wymownym gestem nakazują młodszym skok do wody na ratunek butelkom. W reklamie zagrali znani polscy aktorzy, m.in. Zbigniew Zamachowski i Wojciech Klata. Spot jest dopracowany plastycznie i ma specyficzny klimat: czarne sutanny księży niesamowicie wyglądają w otoczeniu białej zimy. Całość, dopełniona bardzo dobrą muzyką, jest bardzo efektowna. Jednak w polskiej telewizji nie może być dostępna. Mimo iż grają w niej polscy aktorzy. Czy uznano ją za zbyt kontrowersyjną (księża nie rzucają się na ratunek braciszkowi, bo bardziej interesuje ich piwo)? Mieszanie religii z reklamą nie jest w naszym kraju dobrze widziane, a co dopiero z reklamą alkoholu.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: