Wypić reklamowane piwo
2006-07-13 13:22
Przeczytaj także: Reklamy piwa IV kw. 2015
ODRĘBNOŚĆ SPRAWY KOBIET
Reklamy skierowane do kobiet to głównie reklamy piwa słodkiego, z owocowym posmakiem, pozbawionego goryczki. Pierwszym piwem z tego segmentu na rynku polskim było Karmi - lżejsze, mniej kaloryczne, z wyczuwalnym posmakiem owocowym. Karmi dba o regularne rozszerzanie asortymentu. Konsumenci mogą smakować Poema Di Cafe, Selua, Lamai. Reklamy tych dwóch ostatnich piw kojarzą się z iście rajską atmosferą, podróżami egzotycznymi, orzeźwieniem. Towarzyszy im orientalna muzyka.
Marka Karmi początkowo wizualnie powiązana była z Browarem Okocimskim (charakterystyczne elementy etykiety itp.) Stopniowo zaczęto jednak Karmi nadawać rysy indywidualne. Wzmocniono kolorystykę, wprowadzono charakterystyczne dla marki elementy opakowania.
Wyznaczono główny nurt w reklamie: piwo dla kobiet. Budowano wizerunek piwa, przy którym kobiety mogą się zrelaksować. W reklamówkach Karmi zagrał idol – Bogusław Linda. Hasło kampanii brzmiało "Wiemy, co dla nas dobre". Bohaterki spotów ukazywane były w trakcie wykonywania różnych czynności, które to komentował zza kadru głos Lindy. Kiedy w trakcie spotkania kobiet i degustacji piwa padają komentarze Lindy, jedna z kobiet rzuca nawet ironicznie: "Boguś, co ty wiesz o piwie?"
Popularność Karmi zawdzięcza wielu pomysłowym akcjom skierowanym do grupy docelowej: częste upominki dla klientów, akcje promocyjne, wprowadzanie wersji limitowanych, jak np. mała smukła puszka o pojemności 0,25 l. Karmi promowała też w Polsce znana piosenkarka In-Grid, której płytę Karmi sponsorowało.
Po Karmi zaczęły pojawiać się reklamy innych piw, skierowane głównie do kobiet.
Ciekawą kampanię pt. "Grzeczne dziewczynki wiedzą, kiedy przestać" przeprowadził Browar Belgia, producent piwa Gingers. Pierwsza scena przedstawia parę na imprezie. Kobieta stoi przy ścianie, mężczyzna tuż przy niej. Widzimy jak szepce jej do ucha. Ona odpowiada: "No przestań". Reklama kończy się hasłem "Daj im Beeru". Reklamodawcy chcieli stworzyć nowy wizerunek kobiety - odważnej, pewnej siebie, która wie, czego chce. Sam tytuł kampanii nawiązywać miał do książki osadzonej w nurcie feministycznym: "Grzeczne dziewczynki idą do nieba, niegrzeczne dziewczynki idą tam, gdzie chcą".
Monika Wasilewska-Węgrzyn jest psychologiem terapeutą, pracuje w Warsztacie Terapii Zajęciowej.
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce
oprac. : Monika Wasilewska-Węgrzyn / Marketing w Praktyce
Przeczytaj także
-
Reklamy piwa I kw. 2015
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy III kw. 2014
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
-
Reklamy piwa I kw. 2014
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
-
Reklamy piwa IV kw. 2013