eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach IV 2006

Branża PR w mediach IV 2006

2006-05-20 00:02

Branża PR w mediach IV 2006

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W kwietniowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 106 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. To o 92 przekazy mniej niż w zeszłym miesiącu. Na spadek liczby materiałów poświęconych PR-owi miało wpływ zakończenie publicznej debaty na temat lobbingu.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2006

Badanie przekazów o branży PR w kwietniu 2006 roku objęło 106 materiałów. W przeciwieństwie do poprzednich miesięcy brakowało wśród nich jednego wiodącego tematu, np. bardzo popularnego w marcu lobbingu. W kwietniu 23 materiały dotyczyły trendów i zmian zachodzących w branży PR w Polsce. W 21 publikacjach pojawiły się informacje na temat działań z zakresu public relations regionów, miast i gmin, a 15 zostało poświęconych PR-owskim poradom. 53% analizowanych przekazów było neutralnych, 31% - nacechowanych pozytywnie. Natomiast 18% kwietniowych publikacji miało wydźwięk negatywny. Najwięcej nieprzychylnych materiałów pojawiło się, tak jak w zeszłym miesiącu, w kontekście wprowadzania w życie ustawy lobbingowej. Stanowiły one 60% publikacji na ten temat.

W kwietniu najwięcej materiałów ukazało się w prasie. Stanowiły one 83% wszystkich publikacji. Spadła liczba przekazów pochodzących z radia i telewizji. W tych mediach pojawiło się tylko po 9 materiałów poświęconych public relations.
Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (48,1%) oraz poświęcone tematyce biznesowej (33%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-u na pierwszym miejscu z dziesięcioma publikacjami uplasował się Puls Biznesu.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 69 przekazów. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych, pierwszą pozycję zajął Dariusz Tworzydło, organizator Kongresu PR w Rzeszowie, cytowany pięciokrotnie. Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją i instytucją było Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce ponownie zajęła agencja On Board, która była cytowana przez media dziewięciokrotnie.

Mimo spadku liczby publikacji o PR w kwietniu, media poświęcają branży PR-owskiej sporo uwagi. Duża liczba artykułów i częste zapraszanie PR-owców do komentowania wydarzeń społecznych i politycznych może świadczyć o tym, że branża public relations w Polsce zaczyna być traktowana jako ważny element życia społecznego i gospodarki.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: