Google opatentuje reklamy w RSS?
2005-08-02 01:58
Przeczytaj także: Google AdSense w RSS
Kanały RSS tworzone były w myśl idei szybkiego dostępu do najnowszych informacji w konkretnym serwisie internetowym, po swego rodzaju rozkwicie technologii nagłówków informacyjnych przyszedł czas na emisję reklam, a to jednak jest już wbrew idei RSS.Google była jedną z pierwszym firm, które rozpoczęły prace dotyczące emisji reklam w kanałach RSS, jednak kto by przypuszczał, że wniosek patentowy został złożony już w grudniu roku 2003. Jak się okazuje lider w wyszukiwaniu informacji wysłał wniosek zanim rozpoczął jakiekolwiek prace nad wdrożeniem nowej technologii.
Warto dodać, że jeśli Google opatentuje emitowanie reklam w kanałach RSS będzie to równoważne z pobieraniem przez firmę Google opłat za wyświetlanie reklam w kanałach przez inne firmy. Jednak wniosek Google może nie zostać przyjęty – co jest całkiem prawdopodobne.
oprac. : Przemysław Strzałka / Webdiary.pl
Przeczytaj także
-
5,5 miliarda fałszywych reklam usuniętych w 2023 roku
-
Patenty 2023. 10 proc. wzrost zgłoszeń z Polski
-
Sztuczna inteligencja. Czy prawo powstrzyma bunt maszyn?
-
Marka Microsoft najczęściej wykorzystywana przez hakerów
-
Hakerzy podszywają się pod Walmart, Microsoft i Wells Fargo
-
Patenty i znaki towarowe pomagają start-upom
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
-
Google DeepMind testuje "trenera życia osobistego" AI. Czy to dobry pomysł?
-
Wdrożenie Google Analytics 4. Co się zmieniło i jak skonfigurować GA4?