-
Majówka 2015 znacznie atrakcyjniejsza cenowo
... do miejsca wypoczynku trwa w zasadzie tyle samo co dojazd nad Bałtyk czy w polskie góry – zwraca uwagę Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. – A w bonusie mamy dodatkowo gwarantowaną dobrą pogodę. Polscy turyści najchętniej wybierają na majówkę Grecję, która w dalszym ciągu cieszy się ...
-
Co nowelizacja ustawy o ochronie danych osobowych oznacza dla e-commerce?
W związku z faktem, iż działalność e-commerce niejednokrotnie wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych klientów, czy kontrahentów sklepów internetowych, Izba Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę na najważniejsze zmiany ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (zwanej dalej: Ustawą), które weszły w życie z dniem 1 stycznia ...
-
e-Commerce Polska awards 2015
W dn. 24 czerwca rozpoczęła się rejestracja sklepów internetowych do trzeciej edycji konkursu "e-Commerce Polska awards 2015", którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. W konkursie może wziąć udział każdy sklep online. W tym roku zakres kategorii konkursu został poszerzony o dwie nowe kategorie, bardzo istotne z punktu widzenia ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
Już co najmniej połowa Polaków robi zakupy przez internet. E-commerce oszczędza czas potrzebny na wybranie towaru i pieniądze dzięki konkurencji cenowej z tradycyjnymi sklepami. Szczególnym powodzeniem cieszą się internetowe sklepy ze sprzętem elektronicznym. Coraz popularniejsze jest również kupowanie w internecie na raty, czyli na kredyt. Zakupy ...
-
Chcesz założyć sklep internetowy? Sprawdź, od czego zacząć
Polacy już na dobre zaczęli kupować przez Internet. Ubrania, wyposażenie domu, a nawet jedzenie! Dziś sklepy internetowe sprzedają wszystko i oczywiście z błyskawiczną dostawą do domu. Jednak, aby odnieść sukces na rynku e-commerce, trzeba się trochę pofatygować. Sprawdź, jak dobrze zaplanować start swojego biznesu online! 1. Zacznij od pomysłu ...
-
Ile pracujemy na wakacje 2015?
... za granicą. Tego lata zamierza je spędzić w ten sposób niemal połowa turystów wyjeżdżających z biurami podróży.” – komentuje Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. A jeśli dodać do nich również turystów, którzy kupują podobne wakacje w hotelu 3* średnio po 2330 zł/os), okaże się ...
-
Letnie zakupy przez Internet? Co kupujemy w wakacje?
Sezonowość to jedna z cech charakteryzujących nasilenie zakupów w branży e-commerce. Już od lat największe ożywienie wśród elektronicznych konsumentów zauważalne jest w okresie przedświątecznym, a więc w listopadzie i grudniu. Duża dynamika charakteryzuje również miesiące letnie. Co kupujemy w czasie wakacji? Jaki związek mają nasze zakupy z ...
-
MSZ nie przestraszył Polaków. Wycieczki do Grecji ciągle popularne
... niż rok temu, w odróżnieniu od prawie wszystkich krajów z pierwszej dziesiątki, o których komunikaty MSZ nie wspominają – komentuje Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl Takiego efektu nie przyniosły mocno przecenione w lipcu wakacje w Egipcie i Tunezji. Wyjazdy do tych krajów spadły odpowiednio o ok. 40 ...
-
Zagraniczne zakupy online: co kupują Polacy?
Jak wynika z najnowszego raportu Gemiusa o rynku e-commerce, 13 proc. polskich internautów kupuje na zagranicznych stronach WWW. Najczęściej wymienianą platformą jest eBay, przed Amazonem i AliExpress. Co kupujemy? Najchętniej odzień, dodatki i akcesoria, ale powodzeniem cieszą się również książki czy multimedia. Użytkownicy sieci z Polski, ...
-
7 gorących okresów w branży e-commerce
E-commerce radzi sobie bardzo dobrze. Są jednak chwile, kiedy jego kondycja jest szczytowa. Tak jest m.in. przed świętami - grudniowe zakupy generują nawet 1/5 całorocznych obrotów handlu internetowego. Ale nie tylko - poniżej przedstawiamy listę siedmiu najgorętszych okresów sprzedażowych. Kilkanaście razy w roku handel liczy zyski ...
-
Rynek magazynowy i handlowy rosną dzięki e-commerce
Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Jak przewidują analitycy z BNP Paribas Real Estate Poland w raporcie „E-handel a rynek magazynowy w Polsce”, taki stan rzeczy determinuje kierunki rozwoju krajowego rynku magazynowego i handlowego. Polska ma ogromny potencjał rozwoju rynku w e-handlu, plasując się w europejskiej czołówce pod ...
-
Niska cena, czyli jak namówić klientów na zakupy w Internecie
Dla kupujących w sieci liczy się przede wszystkim cena. To główny wniosek, jaki nasuwa lektura najnowszego raportu o rynku e-commerce. Okazuje się bowiem, że większość pytanych skłonna byłaby częściej robić zakupy w sieci, o ile koszty dostawy byłyby niższe, a cena artykułów bardziej atrakcyjna. Liczą się jednak nie tylko oszczędności. Jak sprawić ...
-
Apteki internetowe: średnio wydajemy 139 złotych
Najnowszy raport sporządzony przez Gemius w sposób kompleksowy przygląda się polskiemu rynkowi e-commerce. Badania prowadzone na jego potrzeby objęły również apteki internetowe. Co z nich wynika? M.in. to, że średnia kwota zakupów w e-aptece sięga 138 złotych, a średni czas przebywania na stronie to 7 minut. Dowiadujemy się również, że 2/3 ...
-
10 najważniejszych faktów na temat polskiego rynku IT
Polski rynek IT, podobnie jak np. branża e-commerce, rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie. Jeżeli obecne tempo jego wzrostu nie ulegnie gwałtownemu załamaniu (a nic na to nie wskazuje), to kilka nadchodzących lat wystarczy, aby stał się wiceliderem w Europie Środkowo-Wschodniej. Nic zatem dziwnego, że wiele firm na prowadzenie działalności ...
-
Przelew przez kod QR: szybko i bezpiecznie
W ostatnim czasie 2 istotne banki: mBank oraz BPH, wprowadziły do swoich aplikacji mobilnych obsługę przelewów za pomocą kodu QR. Usługa ta nie była dotychczas odpowiednio promowana i jest kojarzona najczęściej tylko z możliwością opłacenia rachunku czy faktury. Niesłusznie! Płatność kodem QR jest cały czas z powodzeniem wykorzystywana w eCommerce ...
-
M-commerce: najpopularniejsze formy płatności online
Przelew bankowy, szybki przelew, karta płatnicza, płatność telefonem. To najpopularniejsze sposoby zapłaty za zakupy dokonywane online - wynika z przygotowanego przez e-Izbę raportu “M-commerce. Kupuję mobilnie”. Urządzenia mobilne szturmem zdobyły serca użytkowników i na dobre zagościły w niemal każdej dziedzinie życia. Nie inaczej jest w ...
-
Bezpieczeństwo w sieci: rośnie świadomość zagrożeń, kontroli ciągle brak
Cyberprzestępcy to jedno z głównych zagrożeń współczesnych przedsiębiorstw. Branża nie ma znaczenia - potencjalną ofiarą może stać się niemal każdy, a nie tylko - jak to się do tej pory utarło - duże korporacje i firmy działające w sektorze e-commerce. Już samo posiadanie systemu informacyjnego, czy telefonów komórkowych powinno rodzić podstawy do ...
-
Znamy sposoby na bezpieczne zakupy online
Wartość polskiego rynku zakupów online wynosi obecnie 33 miliardy złotych i stale rośnie. Wśród Polaków jest już 25,7 milionów użytkowników Internetu, a co piąty z nich regularnie robi zakupy w sieci. Raport przeprowadzony przez Izbę Gospodarki Elektronicznej dowodzi również, że e-sklepy są najbardziej popularną kategorią e-commerce w Polsce. ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
Pośród modowego e-commerce, Zalando charakteryzuje się bardzo wysoką dynamiką sprzedaży i wyników finansowych. Czemu zawdzięcza swój sukces? "Oczekiwania użytkowników dotyczące sposobów zapłaty czy dostawy towarów zamówionych na Zalando różnią się pomiędzy krajami. Staramy się lokalnie dostosowywać naszą strategię marketingową tak, by jak ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?
Odkąd na świecie pojawiły się sklepy internetowe, elfy pomagające świętemu Mikołajowi mogą mieć poważne obawy o swoje etaty. Sprzedawcy coraz częściej odciążają okołobiegunowe centra logistyczne, wspierając je w zaopatrzaniu dzieci w prezenty i pisaniu listów z życzeniami. To jednak, co pomaga Mikołajowi i konsumentom w przygotowaniach do Gwiazdki ...
-
Znamy laureatów III edycji konkursu e-Commerce Polska awards
W dn. 18 listopada, w warszawskim kinie Praha, odbyła się Gala wręczenia nagród w konkursie dla sklepów internetowych "e-Commerce Polska awards 2015". Wręczono 14 nagród głównych oraz 2 nagrody w głosowaniu konsumentów. Wszyscy nominowani otrzymali wyróżnienia. Organizatorem konkursu jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Podczas uroczystości ...
Tematy: e-Commerce Polska awards -
Edukacja ekonomiczna Polaków, czyli misja Gatnara
... , habilitacyjnych i postępowaniach o nadanie tytułu profesora. Wygłosił referaty na wielu konferencjach krajowych i zagranicznych. Odbył staże naukowe w Ecole Superieure de Commerce w Tuluzie (Francja), University of Strathclyde w Glasgow (Wielka Brytania), University of Cambridge (Wielka Brytania), Arnhem Business School w Arnhem (Holandia ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
Co liczy się dla klientów e-commerce? Jednym z kluczowych czynników jest wiarygodność sprzedawcy, a na nią składają się m.in.: znak jakości, gwarancja zwrotu pieniędzy oraz pozytywne opinie wyrażane przez innych konsumentów. To główne wnioski, jakie nasuwa lektura raportu z najnowszego badania, zrealizowanego przez instytut opinii publicznej Infas ...
-
Zakupy online za granicą: jak robi to Kowalski?
Handel internetowy szturmem wkroczył do współczesnego świata i ani myśli go opuszczać. Rewolucja w e-commerce dokonuje się na naszych oczach, a jej centralnym punktem jest handel transgraniczny. Dlatego też PayPal we współpracy z Ipsos postanowili przyjrzeć się internautom kupującym poza granicami swojego kraju. Co kupują? Dlaczego wybierają te, a ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 51/2015
Wykorzystanie potencjału, jaki daje internet, to jedno z największych wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną. Chodzi przede wszystkim o odpowiednią komunikację z klientem, także poprzez urządzenia mobilne, oraz tworzenie zindywidualizowanej oferty produktowej. Eksperci wskazują, że motoryzacja będzie jedną z branż, które mają szansę ...
-
Polskie firmy: 7 kroków do innowacyjności
... może tu posłużyć chociażby Amazon, który od początku swojej działalności był uznawany za innowatora, wprowadził wiele niestandardowych rozwiązań na rynek e–commerce, a mimo to musiało upłynąć kilka lat, zanim te działania zaczęły przynosić realne wpływy – zauważa Michał Środa z GoWork.pl. 4. Nowoczesne narzędzia ...
-
Jak założyć firmę we Francji?
... Polski, adres: 31, rue Jean Goujon, 75008 PARIS, www.institut.pologne.net Polska Izba Przemysłowo-Handlowa we Francji (CCIPF – Chambre de Commerce et d'Industrie Polonaise en France); adres: 25, rue Taitbout, 75009 PARIS, www.ccipf.org MEDEF International (Stowarzyszenie Przedsiębiorstw Francuskich); www ...
-
Nieruchomości komercyjne: Polska liderem Europy Środkowej
Polskie nieruchomości komercyjne cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów. W znacznej mierze jest to zasługa niewygórowanych kosztów kredytu, atrakcyjnych względem zachodu Europy stóp kapitalizacji oraz stabilności i bezpieczeństwa naszego rynku. Nie bez znaczenia pozostają również inwestycje infrastrukturalne, dynamiczny rozwój ...
-
E-commerce - niewykorzystana kopalnia pomysłów dla bankowości
... najlepszej lokaty w ofercie banku. Dobrze sparametryzowany remarketing może być równie skuteczny jak mailingi czy smsy. Korzystając z narzędzi stosowanych w branży e- commerce, można również badać stopień zainteresowania klienta danym produktem i zareagować na to w sposób bardziej bezpośredni. Poprzez cyklicznie wysyłane komunikaty i newslettery ...
-
Do sukcesu w e-commerce potrzebna jest lojalność klienta
Zdobywanie nowych klientów w e-commerce jest podstawą rozwoju. Nie wolno zapominać o budowaniu z nimi relacji i wzbudzaniu w nich poczucia lojalności. Wg danych SalesBee stały klient wydaje jednorazowo w sklepie internetowym do 5 razy więcej niż nowy gość. Dlatego warto zadbać o zadowolenie stałych użytkowników i odpowiednio motywować do kolejnych ...
-
Omnichannel w e-commerce. Jak wygląda wielokanałowość po polsku?
Prężnie rozwijający się rynek e-commerce sprawia, że sprzedawcy internetowi muszą sięgać po coraz bardziej konkurencyjne i nowatorskie rozwiązania, by móc przekonać do siebie wymagających klientów. Wraz z rozwojem handlu w Internecie, także konsumenci coraz częściej korzystają bowiem z oferowanych im możliwości, pozwalających na dokonanie ...
-
Polskie sklepy internetowe zamknięte na obcokrajowców?
Niespełna 15% polskich sklepów internetowych posiada obcojęzyczną wersję swojej strony, a zaledwie 6% zdecydowało się skorzystać z zagranicznej domeny - wynika z badania zrealizowanego przez Sociomantic Labs. Takie statystyki to dobitny dowód na to, że rodzimy e-commerce nie całkiem jeszcze jest gotowy na ekspansję zagraniczną. Jak przygotować się ...
-
Roszada na rynku. E-sklepy i dyskonty wypierają hipermarkety?
Jeśli wierzyć prognozom zawartym w opracowanym przez Bain & Company raporcie "How Brands Can Prepare for European Retailing’s Tectonic Shifts", w najbliższych latach powinniśmy być przygotowani na stopniowy spadek znaczenia super- i hipermarketów, które ustępować będą miejsca prężnie rozwijającym się dyskontom oraz sklepom z branży e-commerce. ...
-
III Kongres Dyrektorów E-commerce - podsumowanie
Niedawna, trzecia już edycja Kongresu Dyrektorów E-commerce przejdzie do historii jako wydarzenie na bardzo wysokim poziomie merytorycznym i biznesowym. Podczas dwóch wypełnionych prelekcjami i sesjami networkingowymi dni, dyskutowano na temat różnych aspektów strategii omnichannel, formułowano wnioski dotyczące branżowych trendów oraz nawiązywano ...
-
Bitwa miast: gdzie najprężniejszy e-commerce?
E-commerce sprawia, że zakupy nie mają granic. Wystarczy udać się na stronę sklepu internetowego i zamówić wybrany produkt z dowolnego kraju, a co dopiero miasta. Czy będzie to poznański rogal świętomarciński, czy pomorskie bursztyny, a nawet łowickie wycinanki – wszystko to można zamówić z dostawą do domu, by odebrać zamówienie kilka dni później. ...