Zagraniczne zakupy online: co kupują Polacy?
2015-08-13 00:20
Co kupują Polacy w zagranicznych sklepach internetowych? © sdecoret - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
Użytkownicy sieci z Polski, zapytani o nazwy zagranicznych serwisów i stron WWW, na których zrobili zakupy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, najczęściej wymieniają eBay. Markę tę podaje jedna czwarta ankietowanych (25 proc.). Na drugim miejscu pojawia się Amazon (11 proc.), a na trzecim AliExpress (7 proc.).Choć polscy konsumenci odwiedzają zarówno zagraniczny serwis ebay.com, jak i polski ebay.pl, serwis ten nie zawojował krajowego rynku i póki co w żaden sposób nie zagraża dominującej platformie aukcyjnej, jaką jest Allegro – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa.
Jej zdaniem najbardziej interesujący jest fenomen chińskiego serwisu Aliexpress.
To serwis dla konsumentów, który umożliwia dokonywanie transakcji bezpośrednio w Chinach, często nawet z bezpłatną wysyłką do Polski. AliExpress jest nie tylko jednym z najbardziej popularnych zagranicznych platform oferujących sprzedaż internetową. Według danych z badania Megapanel PBI/Gemius, to drugi najpopularniejszy sklep internetowy w Polsce. Tym samym wyprzedza takie sklepy, jak Euro.com.pl czy Empik.com, które w polskiej świadomości istnieją od wielu lat – mówi Karolina Karaś.
Najczęściej kupujemy odzież, dodatki i akcesoria
Okazuje się, że zakupy na zagranicznych stronach WWW są popularne głównie wśród osób od 25 do 34 roku życia, z wykształceniem wyższym oraz mieszkających w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Zapytani o kategorie kupowanych produktów i usług, ankietowani wskazali w pierwszej kolejności na odzież, dodatki i akcesoria (37,3 proc.), książki, płyty i filmy (32,6 proc.) oraz multimedia (23,5 proc.).
Polacy kupują odzież marek, które w Polsce nie są dostępne lub ubrania, które w zagranicznych e-sklepach są po prostu tańsze. Natomiast do dużej popularności książek, płyt, filmów oraz multimediów zamawianych przez internet za granicą przyczynił się Amazon, m.in. ze swoją szeroką ofertą e-booków – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa.
fot. mat. prasowe
Co Polacy kupują na zagranicznych stronach WWW?
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Prawo a cross-border w e-commerce. Czy stosowanie przepisów z kraju pochodzenia wystarczy?
-
Amazon nawiązuje współpracę z InPostem?
-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
-
E-commerce rośnie w siłę
-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
-
E-commerce: na co narzekają klienci sklepów internetowych?
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
-
Zakupy online: Polska wyprzedza Rosję
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)