2020-11-06 12:53
Kolejny lockdown zabije centra handlowe? © zhu difeng - Fotolia.com
Przeczytaj także: Centra handlowe: odwiedzalność na minusie, sprzedaż o 1/4 niższa
Jak mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE, trzeci kwartał bieżącego roku upłynął branży handlowej na nadrabianiu strat, którymi zaowocował wprowadzony na początku pandemii lockdown. Sytuacja powoli zaczęła się normować - szacunki wskazywały, że obroty sięgały 85% wyników sprzed roku, a do centrów handlowych wróciło 8 na 10 konsumentów. Zauważalna stała się jednak zmiana ich zwyczajów - o ile chętnych na zakupy nie brakowało, o tyle już znacznie mniejszym powodzeniem cieszyła się proponowana przez galerie handlowe oferta rozrywkowa i usługowa. Było to wyraźnym odwróceniem dostrzegalnych wcześniej tendencji. W ostatnich latach to właśnie restauracje, kina czy punkty usługowe cieszyły się wśród klientów dużą popularnością. Był to też powód, dla którego wiele obiektów handlowych zdecydowało się na zwiększenie ich udziału.Potwierdzony przez władze ponowny lockdown galerii handlowych jest bardzo niepokojącą wiadomością dla branży, która do tej pory walczy ze skutkami wcześniejszego zamknięcia. Właściciele, zarządcy jak i najemcy centrów handlowych włożyli bardzo dużo środków i pracy w odpowiednie zabezpieczenie obiektów. Ponownie zamknięcie galerii dla wielu przedsiębiorców może okazać się ciosem, po którym się już nie podniosą. Szczególnie biorąc pod uwagę, newralgiczny z punktu widzenia handlu okres przedświątecznych zakupów w który wchodzimy. Niestety zakupy przez internet nie będą w stanie zrekompensować poniesionych strat dla pracodawców i pracowników – podkreśla Magdalena Frątczak.
fot. zhu difeng - Fotolia.com
Kolejny lockdown zabije centra handlowe?
Ponownie zamknięcie galerii dla wielu przedsiębiorców może okazać się ciosem, po którym się już nie podniosą.
Rynek handlowy cały czas się zmienia. Przybywa nowych obiektów, poszukuje się też pomysłów na drugie życie centrów handlowych, których rentowność zaczyna odbiegać od satysfakcjonującego poziomu. W przypadku niektórych z nich podejmowane są decyzje o zakończeniu działalności o charakterze handlowym, ale dotyczy to głównie centrów handlowych I generacji. Inaczej wygląda sytuacja parków handlowych, tzw. convenience, które cieszą się coraz większą popularnością zarówno ze strony deweloperów jak i samych klientów a ich udział w nowej podaży jest imponujący – mówi Magdalena Frątczak.
oprac. : eGospodarka.pl
Duże centra handlowe tracą klientów. Kto wygrywa?
Galerie handlowe opustoszeją? Zamknięcie 1/5 sklepów planuje 40% firm
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
Galerie handlowe w Warszawie mają silną konkurencję
Handlu, wracaj do hal
Rynek handlowy 2020 i prognozy na rok 2021
Centra handlowe w I-III kw. 2020: 30% spadek odwiedzin, obroty niższe o 25%
Centra handlowe: odwiedzalność i obroty rosną, ale kupujemy inaczej
Handel 2030: czy centra handlowe usuną się w cień?
Dzień dobry, chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie pracodawca może zmienić rodzaj zatrudnienia z cały etat na 0,8 etatu. Przy ...
Razem z narzeczoną kupiliśmy w tym roku 1 h ziemi, chcielibyśmy uprawiać na niej warzywa i je sprzedawać. Nie jesteśmy rolnikami. Czy jako ...
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Jaki był rok 2020 na rynku mieszkaniowym?
COVID-19 bez wpływu na wyniki sprzedaży deweloperów
Polacy kupili w 2020 roku obligacje skarbowe za ponad 28 miliardów
Fiskus pozbawia odliczenia VAT bo kontrahent jest nierzetelny
Wypłata odszkodowania nie zawsze jest przychodem podatkowym
Kto ponosi odpowiedzialność za szczepionki na COVID-19?
USD odbija