-
MSZ nie przestraszył Polaków. Wycieczki do Grecji ciągle popularne
Po ostrzeżeniach, w których Ministerstwo Spraw Zagranicznych przestrzegało Polaków przed wyjazdami do Tunezji, Egiptu i Turcji, odnotowano czteroprocentowy wzrost ruchu turystycznego, a także sięgający przeciętnie ok. 80 zł wzrost wydatków na wypoczynek. Nie oznacza to jednak, że polscy turyści wybierali kierunki arabskie - zdecydowanym liderem ...
-
Gospodarka strefy euro radzi sobie nieźle
Gospodarka strefy euro kontynuuje stopniowe ożywienie, korzystając z niskich cen energii, wcześniejszego osłabienia kursu euro, rosnącego popytu w USA i Wielkiej Brytanii, a także z umiarkowanie pozytywnych nastrojów inwestycyjnych wśród przedsiębiorców. Zgodnie z październikową prognozą ekonomiczną firmy doradczej EY i instytutu Oxford Economics, ...
-
Gospodarka strefy euro: raport XII 2015 r.
Sytuacja gospodarcza w strefie euro stopniowo poprawia się. To rezultat przyspieszenia wydatków konsumpcyjnych w latach 2014-2015 oraz systematycznego zwiększania się inwestycji kapitałowych. W efekcie działania tych dwóch czynników, wzrost PKB krajów Eurogrupy w 2015 r. ukształtował się prawdopodobnie na poziomie 1,5% r/r. W latach 2016-2017 ...
-
Polska Ekstraklasa – przychody w 2015 r.
Jak wynika z raportu „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu 2016”, przygotowanego przez firmę doradczą EY i spółkę Ekstraklasa S.A., przychody Ekstraklasy w 2015 r. wyniosły 511,2 mln PLN, czyli o 13,5% więcej niż rok wcześniej. W raporcie po raz pierwszy uwzględniony został podział na wpływy z praw mediowych i marketingowych. Legia numerem jeden ...
-
Rejestracja REGON V 2017
Wzorowo wypadło majowe podsumowanie rejestru REGON. W stosunku do poprzedniego miesiąca zostało zarejestrowanych więcej nowych jednoosobowych działalności gospodarczych, a ich ogólna liczba wzrosła o 7 tys., w rezultacie dając 2,975 mln. Mamy też rekordowo niską liczbę wyrejestrowań. To najlepsze wyniki od czerwca 2016 r. Dobra passa dla ...
-
Polska Ekstraklasa - przychody 2016/2017
Przychody polskiej Ekstraklasy zdołały przekroczyć 700 milionów PLN - czytamy w najnowszym raporcie „Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu” autorstwa EY i spółki Ekstraklasa S.A. Z opracowania wynika, że sezon piłkarski 2016/2017 pod wieloma względami okazał się rekordowy. Najwyższe poziomy w historii osiągnęły wpływy z transferów (117 mln PLN) i praw ...
-
Gwałtowne zjawiska atmosferyczne przestraszyły Polaków
Tego lata nad Polską co rusz przetaczały się gwałtowne zjawiska atmosferyczne. Wystarczył tylko jeden sierpniowy weekend, aby w czterech województwach straż pożarna interweniowała aż 480 tys. razy. Z kolei dane resortu rolnictwa wskazują na zniszczenie 6,5 tys. gospodarstw rolnych. W świetle tych statystyk wyniki badania przeprowadzonego przez ARC ...
-
Polskie drogi. 25 lat rozwoju
Budownictwo drogowe w naszym kraju przybiera na sile. Dowodem tej ewolucji niech będą liczby. Długość autostrad powstałych w 1992 roku sięgała zaledwie 100 km. W 2017 roku, do użytkowania trafiło 1641 km autostrad oraz 1611 km dróg ekspresowych, w tym 1362 km dwujezdniowych. Statystyki są niezaprzeczalne, ale zdecydowanie nie oznacza to, że możemy ...
-
Które formy promocji zyskały, a które straciły?
Wprawdzie obniżka ceny pozostaje najbardziej popularną formą promocji, to jednocześnie widać, że na przestrzeni ostatnich dwóch lat odsetek zainteresowanych nią konsumentów spadł aż o 14 punktów procentowych - dziś korzystanie z niej deklaruje 2/3 kupujących. Z drugiej strony dostrzegalne staje się coraz większe zainteresowanie konkursami, ...
-
Klienci, innowacje, regulacje, czyli priorytety polskich CIO
Żyjemy w realiach, w których jednym z głównych katalizatorów zachodzących zmian są technologie. To owocuje również transformacją roli, jaką zaczyna się przypisywać współczesnym działom IT. Dziś oczekuje się, że dyrektorzy IT nie tylko sprawować będą pieczę nad kwestiami stricte informatycznymi, ale też wezmą aktywny udział w konstruowaniu ...
-
Praworządność pod ostrzałem: jak broni się państwo prawa?
Ostatnie dni przyniosły kilka zaskakujących zwrotów w sprawach dotyczących naruszenia zasad praworządności przez obecną większość. Postępowania, których rozstrzygnięcie miało być tylko kwestią czasu napotkały na różne formy obstrukcji ze strony najważniejszych aktorów tego sporu. W niniejszym tekście przypomnę i uporządkuję „stan gry” dotyczący ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
W strukturze sprzedaży produktów spożywczych coraz silniej zaznacza się rosnąca rola kanału e-commerce. W Stanach Zjednoczonych za pośrednictwem sieci kupuje już 48% klientów, a w nadchodzącym roku odsetek ten ma podskoczyć do 59%. Za tak pokaźnym wzrostem kryje się zarówno szybki rozwój i upowszechnienie technologii cyfrowych, jak i rozbudowa ...
-
50 najlepszych i najgorszych inwestycji kapitałowych 2018 roku
... roku zdominowały inwestycje w mieszkania. Na szóstym miejscu znalazł się zakup mieszkania w Poznaniu z wzrostem wartości metra kwadratowego netto na poziomie 11,39%. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że w przypadku mieszkań zysk netto został obliczony poprzez odjęcie od zysku brutto podatku, inflacji, a także średniego ...
-
W HoReCa powiało optymizmem
Przedostatni odczyt "Barometru EFL" wskazał na znaczny spadek nastrojów wśród przedsiębiorstw reprezentujących HoReCa. Ostatnio jednak nastroje w tym sektorze nieco się poprawiły. W I kwartale br. subindeks dla tej branży osiągnął 51,9 pkt., co względem poprzedniego kwartału oznacza dynamikę +3,6 pkt. Jest to również jedyny kwartalny wzrost, jaki ...
-
Koniunktura konsumencka III 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wiosna nastroiła nas optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca wzrosły zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Koniunktura konsumencka V 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że maj nastroił nas optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2019 r. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Wielopokoleniowość wymaga elastycznej przestrzeni biurowej
Już niemal co czwarty pracodawca (23%) korzysta ze strategii User Experience przy projektowaniu i późniejszym użytkowaniu przestrzeni biurowej. To dowód na coraz większą świadomość tego, że atrakcyjna przestrzeń do pracy powinna być dostosowana do zwyczajów pracowników, którzy na co dzień przyzwyczajeni są do elastycznych, możliwych do ...
-
Szara strefa coraz mniejsza?
Szara strefa w naszym kraju sukcesywnie się kurczy. Nie oznacza to niestety, że problem przestaje istnieć. W minionym roku jej wielkość szacowano na 280 mld PLN, ale dobrą wiadomością jest niewątpliwie fakt, że na przestrzeni 3 lat jej udział zmniejszył się z 16,7 proc. do 14,1 proc. PKB. Analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego policzyli, ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że lipiec nie nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca pogorszyły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2019 r. Bieżący ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2019
Jak prezentują się nastroje polskich konsumentów? Z danych cyklicznie prezentowanych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że wrzesień nastroił nas zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca poprawiły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje konsumenckie. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2019 r. Bieżący ...
-
Upadłość firmy 2019. Wzrost o 4,5 proc., widać oznaki spowolnienia
Wprawdzie na tle innych krajów polska gospodarka ciągle radzi sobie dobrze, to jednak dostrzegalne stają się już pierwsze symptomy spowolnienia. Świadczyć o nim mogą m.in. statystyki dotyczące ilości ubiegłorocznych postanowień o upadłości i restrukturyzacji firm. Według danych na 27 grudnia 2019 r., w 2019 roku ich wzrost sięgnął 4,5 proc. ...
-
Szara strefa w Polsce to prawie 11% PKB
Szara strefa w Polsce ma wartość 229 mld zł, co stanowi blisko 11 procent naszego PKB. To poważny problem, z którym - w większym lub mniejszym stopniu - borykają się wszystkie gospodarki europejskie. Szara strefa negatywnie wpływa na konkurencję rynkową, nie mówiąc już o miliardach, które każdego roku tracą finanse publiczne. W naszym kraju ...
-
GUS: koniunktura konsumencka ciągle zła, ale lepsza niż w kwietniu
W marcu nastroje polskich konsumentów zanotowały bardzo pokaźne spadki, kwiecień przyniósł kontynuację tego trendu. Jednak maj nastroił Polaków nieco bardziej optymistycznie. Jak podaje GUS, w piątym miesiącu br. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. I tak jednak pozostają one na rekordowo niskich poziomach ...
-
KRD: pandemia w sektorze MŚP coraz mniej dotkliwa?
Wybuch pandemii wstrząsnął polską gospodarką i wywarł dość przemożny wpływ na położenie przedsiębiorców z sektora MŚP. Negatywne skutki koronawirusa odczuwa pokaźna rzesza firm. Potwierdzeniem tego jest druga odsłona zrealizowanego przez KRD badania „KoronaBilans MŚP”. Wnioski z opracowania są słodko-gorzkie. Z jednej strony sytuacja ...
-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
Wprawdzie centra handlowe ponownie otworzyły się już przed czterema miesiącami, to jednak okazuje się, że to zbyt mało czasu, aby sytuacja w handlu powróciła na dotychczasowe tory. Okazuje się bowiem, że konsumenci nadal wstrzymują się z wydatkami. Według analityków GfK najbardziej stratne są aglomeracje krakowska, poznańska, warszawska i ...
-
GfK: nastroje konsumentów coraz gorsze
We wrześniu miał miejsce dalszy spadek nastrojów polskich konsumentów. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK osiągnął poziom -14,5. Przypomnijmy, że nastroje wyhamowały już w sierpniu, kiedy to wskaźnik ten obniżył się o 2,3 p.p., osiągając poziom -11,1. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
Wybuch pandemii wstrząsnął dotychczas stabilną sytuacją na rynku pracy. Utraty zatrudnienia obawia się już 19% Polaków. Nie jest to jednak zbyt dużym zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach ...
-
Czy po pandemii znajdzie się praca dla Ukraińców?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął polskim rynkiem pracy. Problemy niektórych branż, w tym zwłaszcza sektora HoReCa, okazały się niebagatelne. Z drugiej strony logistyka i e-commerce odcinały kupony od nagłego kryzysu. Obecnie sytuacja powoli się normuje, ale też staje się jasne, że niepewność i zmiany spowodowane obostrzeniami związanymi z ...
-
Magazyny w rozkwicie. Wyzwaniem grunty i zrównoważony rozwój
... 000 do 50 000 mkw. będą cieszyły się największym popytem. Jednak w regionie EMEA gęsta zabudowa i wyższe koszty gruntów sprawiają, że 39% respondentów przewiduje znacznie większy popyt najemców na obiekty o powierzchni mniejszej niż 5000 mkw. Trend w kierunku mniejszych centrów koreluje z rosnącym zapotrzebowaniem ...
-
Branża HoReCa liczy długi i szuka pracowników
... pod weźmie się pod uwagę średnie zadłużenie. I tak najwięcej do oddania ma przeciętny przedsiębiorca z województwa świętokrzyskiego, prawie 40 tys. zł (39,8 tys. zł). Zaraz za nim znajdują się firmy z województw łódzkiego (35,6 tys. zł) oraz podlaskiego (34 tys. zł).
-
GfK: nastroje konsumentów w II 2022 nieznacznie w górę
W lutym 2022 roku nastroje konsumentów nieznacznie się poprawiły - wynika z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK. Wszystko wskazuje jednak na to, że poprawa była krótkotrwała i pesymistyczne nastroje szybko wrócą. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich ...
-
HoReCa już po kryzysie, dużo ofert pracy w gastronomii i hotelarstwie
Wybuch pandemii wstrząsnął niemal wszystkimi gałęziami gospodarki, a jednymi z tych, którzy odczuli go w największym stopniu, byli przedstawiciele branży HoReCa. Dziś sytuacja jest już jednak unormowana - turyści wrócili do podróżowania, a miłośnicy jedzenia poza domem - do restauracji. Efektem tego zarówno gastronomia, jak i hotelarstwo, ...
-
Nastroje konsumentów poprawiły się we wrześniu 2022
We wrześniu 2022 polepszyły się nastroje konsumentów - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to jednak tylko obecnych nastrojów konsumenckich. Przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,2 i był o ...
-
Nastroje konsumentów w 2022 roku blisko negatywnego rekordu z 2012 roku
Nastroje konsumentów w grudniu 2022 roku były nieco lepsze niż w listopadzie. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK wzrósł o 2,2 p.p. i wyniósł -17,2. Natomiast wskaźnik roczny wyniósł -16 punktów, co oznacza drugi najniższy wynik w historii badań. Gorsze nastroje były tylko w 2012 roku. Konsumenci z obawą patrzą w przyszłość. W roku 2023 ...
-
Strefy płatnego parkowania: Warszawa i Kraków tylko dla bogatych
... podstrefy A). Miesięczny abonament dla stref A+B+C to wydatek 750 zł – czytamy na stronie ZDM Kraków. Ośmiogodzinne parkowanie w stolicy to koszt niespełna 39 zł (pierwsza godzina – 4,50 zł, druga godzina – 5,40 zł, trzecia godzina – 6,40 zł, czwarta i kolejne godziny – po 4,50 zł). Oznacza ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?