-
Szybkie tłumaczenie za darmo
Serwis LING.pl, darmowy multisłownik w Polsce, uruchomił nową usługę LING-Tłumacza. Umożliwia ona tłumaczenie wybranych słów na witrynach internetowych jednym kliknięciem, i to bez konieczności instalacji. Wystarczy wybraną przez siebie stronę otworzyć za pośrednictwem LING-Tłumacza, by mieć stały dostęp do wygodnego słownika. Każdorazowe ...
Tematy: słowniki elektroniczne, ling.pl -
Markowe wydarzenia
Gdy branding urósł do rangi strategicznego celu firm, event marketing wypracowuje sobie coraz silniejszą pozycję pośród najczęściej stosowanych narzędzi promocji. Przede wszystkim pozwala na kreatywne i skuteczne realizowanie celów związanych z zarządzaniem marką. Marketing events to specyficzne działania marketingowe, których celem jest ...
Tematy: -
Nowy prezes Xerox Europe
Firma Xerox poinformowała o zmianie na stanowisku prezesa Xerox Europe. Od 1 stycznia 2004 r. obejmie je Armando Zagalo de Lima, który od września 2000 r. pracował na stanowisku Chief Operating Oficer Xerox Europe. Zagalo de Lima zastąpi Jean-Noël Machona, który będzie kierował działalnością firmy Xerox na rynkach rozwijających się (Developing ...
-
Wizjoner czy marketingowy liczygrosz
Wieloma cechami można określać marketing - jaki jest, jaki być powinien. Jedną z nich bez wątpienia jest szeroko rozumiana kreatywność i innowacyjność - dostosowanie nowych rozwiązań do istniejących potrzeb. Jednak, skupiając się jedynie na tym obszarze, kreowalibyśmy się jako marketingowcy na pozycji wizjonerów i marzycieli nie liczących się z ...
Tematy: -
Świąteczna sprzedaż online
W trakcie okresu świątecznych wakacji Internauci ze Stanów Zjednoczonych wydali na zakupy w Sieci ponad 18,5 mld USD - wynika z raportu eSpending Report, opracowanego przez Goldman Sachs, Harris Interactive i Nielsen/NetRatings. Ta rekordowa ilość wydanych pieniędzy jest o 35% wyższa, niż miało to miejsce dwa lata temu. W trakcie ostatnich świąt ...
Tematy: zakupy świąteczne, zakupy online -
Internet w procesie marketingowym
Wraz z globalnym rozwojem sieci Internet zwiększa się liczba firm wykorzystujących marketing on-line. Wielu menedżerów uważa, że jest to potężna broń w walce z konkurencją. Ze względu na motywy, jakimi kierują się poszczególne firmy przy wyborze takiej strategii można podzielić je na dwie grupy: dostrzegające korzyści ze stosowania marketingu w ...
Tematy: -
Telekomunikacja w Polsce 2004 i 2005
Fitch Ratings, międzynarodowa agencja ratingowa, ocenia, że średnioterminowa perspektywa polskiego sektora telekomunikacyjnego jest umiarkowanie pozytywna ze względu na spodziewany szybszy wzrost gospodarczy i znaczący potencjał rozwoju w segmencie telefonii bezprzewodowej, którą cechuje nadal niski wskaźnik penetracji. Jednak stopa bezrobocia, ...
Tematy: rynek telekomunikacyjny, telekomunikacja -
Giganci kontra spam
Czołowe firmy branży IT zapowiedziały podjęcie ostrej walki z zalewem niechcianych maili. Microsoft, Yahoo oraz Sendmail planują wypuszczenie rozwiązania umożliwiającego autentykację nadawcy poczty elektronicznej, co pozwoli na skuteczne wyeliminowanie problemu spamu, spoofingu domen i phishingu. O pracach nad systemem walki ze spamem nazywanym " ...
-
Tylko nie nudź
Wszyscy kiedyś tam byliśmy. Zasłonięte okna. Przyciemnione światła w sali konferencyjnej. Nudny mówca. Przydługi pokaz slajdów. Nawet najmocniejsza kawa nie wytrąci nas z letargu. Gdyby tylko to był pięściarski ring natychmiast uderzylibyśmy w gong skracając w ten sposób męki słuchaczy i prawdopodobnie też mówcy. Znałem kiedyś kierownika ...
Tematy: -
Szybszych na razie nie ma
Kingmax Digital, tajwański oddział firmy Kingmax Semiconductor, wypuścił we wtorek nową serię kart pamięci flash SD - Platinum - które są obecnie najszybszymi produktami dostępnymi na rynku. Karty SD Platinum Kingmax dostępne są w dwóch wersjach pojemności - 256MB i 512MB, a ich średnia prędkość zapisu wynosi 9MB/s. Na razie nie są znane ceny ...
-
Leasing samochodów - nowe standardy
Od czasu obowiązywania nowej ustawy o VAT polski rynek uległ znacznym przemianom. Nowe standardy ustanawia lider rynku - Europejski Fundusz leasingowy. Początek maja to spokojny okres dla leasingodawców. Rynek samochodowy częściowo wysycany kwietniowym boomem, czekał na nowe warunki rynkowe i nowe produkty finansowe. Dynamiczna sprzedaż samochodów ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
Żaden produkt nie sprzeda się sam - trzeba mu w tym pomóc. Stworzenie sklepu internetowego to dopiero początek. Potem trzeba jeszcze zwabić klienta i znaleźć sposób, aby go utrzymać, co nie jest prostym zadaniem... W marketingu elektronicznym oprócz tradycyjnie rozumianego marketingu mix i tzw. 4P, czyli: produktu (ang. product), ceny (ang. price ...
-
Najpopularniejsze auta
W rankingu TOP TEN mojeauto.pl przedstawiającym zainteresowanie samochodami nowymi w Internecie na pierwszym miejscu już po raz drugi znalazł się Chevrolet Aveo. W poprzednim rankingu Aveo pobił rekord popularności i otrzymał ponad 7000 punktów, teraz natomiast otrzymał dokładnie 12274 punkty i jest to absolutny rekord. Na załączonym wykresie ...
-
Niedostępny dział marketingu
Idea istnienia działu marketingu w firmie nie powinna być przypadkiem, gdyż ma on do spełnienia bardzo ważne zadania. Dobrze działający marketing ma zapewnić dostosowanie produktów lub usług do oczekiwań rynku, dbać o dobry wizerunek przedsiębiorstwa, posługując się ceną, produktem, promocją i dystrybucją. W długiej perspektywie dział marketingu ...
-
Program kojarzenia firm
W ramach offsetu startuje "Mining & Matching 2004" - program kojarzenia firm z Polski i USA, poszukujących nowych rynków zbytu i nowych technologii. Program pomaga polskim przedsiębiorstwom w nawiązaniu i rozwinięciu kontaktów biznesowych z firmami amerykańskimi, w tym w transferze nowych rozwiązań technologicznych z i do USA. Adresatami programu ...
-
Outsourcing - co to takiego?
Europejscy i amerykańscy politycy oskarżają go o "likwidację miejsc pracy", przedsiębiorstwa chwalą się nim gdy mówią o "redukcji kosztów", a analitycy mówią, że to przyszłość. Co to jest ten "outsourcing"? Polega na wykonywaniu pewnych nie związanych z podstawową działalnością funkcji przedsiębiorstwa przez inne firmy. Nie przypadkiem. ...
-
GTS planuje wzrost o 10%
Holding GTS Polska, jeden z alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce ogłosił skonsolidowane wyniki grupy za pierwszą połowę 2004 roku. Sprzedaż spółek holdingu w okresie styczeń-czerwiec 2004 r. wyniosła 53 miliony złotych. Zysk operacyjny na poziomie EBITDA w tym okresie wyniósł 4,2 miliona złotych, a inwestycje 8,5 miliona złotych. ...
-
Merlin najlepszy w Fast 50
Firma Deloitte opublikowała wyniki dorocznego rankingu Fast 50 klasyfikującego najszybciej rozwijające się firmy technologiczne w Europie Środkowej. Pierwsze miejsce w rankingu zajął polski sklep internetowy Merlin.com.pl, który w ciągu ostatnich pięciu lat odnotował wzrost o 3.542%. Uczestnicy rankingu Fast 50 - od spółek internetowych do firm ...
-
Outsourcing HP w TPSA
Telekomunikacja Polska negocjuje w tajemnicy z HP kontrakt outsourcingowy, którego wartość jest oceniana na 100-150 mln USD - donosi "Puls Biznesu". Projekt o nazwie "Szopen" byłby przełomem na rynku usług outsourcingowych w Polsce. Projekt jest bardzo duży, dotyczy 30 tysięcy komputerów i kilkuset pracowników TP. Wartość kontraktu jest oceniana ...
-
Kampania reklamowa FSC dla partnerów
Od listopada 2004 roku Fujitsu Siemens Computers rozpoczyna kampanię marketingową, której celem jest stymulacja sprzedaży produktów przez kanał partnerski. Cały projekt składa się z dwóch części: akcji telemarketingowej skierowanej bezpośrednio do kilku tysięcy klientów końcowych, czyli firm z sektora MSP oraz z przygotowania oferty produktowej w ...
-
Właściwy kurs na rynku WLAN
Rynek usług związanych z szerokopasmowym mobilnym dostępem do Internetu zacznie przynosić poważne zyski tylko wtedy, kiedy jego główni gracze dokonają korekt w swojej dotychczasowej strategii marketingowej - wynika z raportu na temat przyszłości technologii WLAN/ Wi-Fi w Polsce, który przygotowała agencja DEMO Effective Launching. Według DEMO ...
-
Rynek usług roamingu pod lupą
Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty rozpoczął analizę rynku usług roamingu międzynarodowego w sieciach komórkowych. W tym celu przekazał 10 grudnia 2004 roku operatorom telefonii komórkowej (Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel) kwestionariusze, które posłużą do zebrania danych o rynku usług roamingowych w Polsce. ...
-
Konkurs "Klejnoty PR 2004"
Epr.pl, wortal public relations i komunikacji marketingowej w Internecie, rozpoczął konkurs "Klejnoty PR 2004". Konkurs przyjął niecodzienną dla Internetu formę krzyżówki. Hasła krzyżówki to gra słów lub skojarzeń bezpośrednio nawiązujących do znanych kampanii medialnych. W ten sposób konkurs przypomina o najważniejszych akcjach marketingowych - ...
-
e-learning - synergia wiedzy i technologii
Pomimo, że w Polsce e-learning, pomimo że istnieje i rozwija się już od paru lat, jest zjawiskiem wciąż jakby nowym i stosunkowo mało znanym. Zazwyczaj osoby, które miały powierzchowny kontakt z zagadnieniami e-learningu, czują się zagubione w gąszczu pojęć i terminologii towarzyszących tej dziedzinie. Co właściwie oznaczają WBT, LMS, LCMS, VCS i ...
-
Studia przez e-learning
MATRIX.PL SA dostarczył licencje na 200 użytkowników systemu eLearning'owego dla Politechniki Rzeszowskiej. Centrum Doskonałości COMODEC Wydziału Chemicznego będzie korzystało z kompleksowej platformy eLearning'owej do zarządzania procesem nauczania na odległość. System Lotus Learning Management (Lotus LMS) firmy IBM ma wspierać planowanie, ...
-
e-Learning dla AriMR
BizTech Konsulting S.A. wygrał przetarg na przygotowanie i realizację szkoleń w formie elektronicznej (e-Learning) oraz przeprowadzenie certyfikowanych egzaminów dla pracowników ARiMR (Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa). Szkoleniami objętych będzie 800-1000 pracowników, całość szkoleń zakończona zostanie najdalej za 12 miesięcy. ...
-
Testy i badania w e-marketingu
Niemal każda firma wpisuje w swoją filozofię działania traktowanie klienta i jego potrzeb w sposób nadrzędny. Niestety, to słuszne założenie często nie ma przełożenia na praktykę. Aby się przekonać, że wbrew deklaracjom, to nie potrzeby klienta są brane przede wszystkim pod uwagę, wystarczy sprawdzić, ile strategii e-marketingowych czy serwisów ...
-
Koma: 5 mln zysku w 2004
... 8 wdrożeń rozpoczętych w 2003 roku), świadczenia usług serwisowych oraz outsourcingu. Na korzystne wyniki w 2004 roku miały wpływ między innymi kontrakty z: ING Bankiem Śląskim, ING Nationale – Nederlanden, Głównym Urzędem Statystycznym, Ministerstwem Nauki i Informatyzacji, Pocztą Polską oraz PolCard S.A. Wśród klientów Komy w 2004 roku, dominują ...
-
Hosting i domeny w Polsce
Firma badawcza Gemius SA we współpracy z firmą stat.pl - dostawcą statystyk monitorowania oglądalności witryn internetowych - przeprowadziła dwa badania dotyczące sposobów wykorzystania, postrzegania usług hostingowych i rejestracji domen oraz usługodawców hostingowych oraz oceny poszczególnych usługodawców. Z badania „Sposoby wykorzystania i ...
-
Wykorzystać potencjał (i próżność) konsumenta
Wydaje się, że tak próżni jak dzisiaj i przekonani o własnej wyjątkowości nie byliśmy jeszcze nigdy. Przedsiębiorstwa, które potrafiły dostrzec potrzeby i pragnienia współczesnych konsumentów oraz wykorzystać je w swoich działaniach marketingowych, w zauważalny sposób wzmacniają swoją przewagę konkurencyjną. Mam nadzieję, że przytoczone w artykule ...
-
Tydzień 19/2005 (09-15.05.2005)
Zapoznałem się ostatnio z rankingiem znanego instytutu IMD, w którym kilka tysięcy menedżerów z całego świata usytuowało nasz kraj na szarym końcu rankingu w ocenie konkurencyjności (trzecie miejsce od końca!!!). W opinii oceniających nas, partie polityczne w Polsce nie rozumieją potrzeb gospodarki. Polski deficyt budżetowy wyniesie w tym roku ...
-
Nowe oferty w e-bankach
... . Dotychczas możliwe było płacenie poprzez: kartę płatniczą, mTransfer i Płacę z Inteligo. Od teraz istnieje możliwość dokonywania przelewów przez Multibank (MultiTransfer), ING Bank Śląski (ING Online) oraz BZ WBK (Przelew 24). Nowością w ofercie AllPay.pl jest usługa AllPay Aukcja. Dzięki niej sprzedający na dowolnej ...
-
Najszybszy system routingowy
Najszybszy system routingowy na świecie, umożliwiający transmisję danych z prędkością 40 Gbit/s został zaprezentowany w Poznaniu na wystawie towarzyszącej konferencji TERENA Networking Conference. Testowane rozwiązanie posiada czterokrotnie większą przepustowość niż najszybsze sieci wykorzystywane obecnie przez operatorów telekomunikacyjnych, np. ...
-
K2 tworzy dom mediowy
25 maja br. działalność operacyjną rozpoczął nowy dom mediowy ACR S.A., specjalizujący się w planowaniu i realizacji kampanii reklamowych w Internecie. Założycielem i głównym udziałowcem spółki jest K2 Internet S.A., a jej Dyrektorem Zarządzającym została Jolanta Zaczek, wcześniej odpowiedzialna za strategiczne wykorzystanie Internetu w ...
-
Reklama internetowa VII 2005
Netmonitoring.pl przeprowadził badania rynku reklamy internetowej. Monitoring, który objął 330 serwisów internetowych, przeprowadzono na terenie Polski w lipcu 2005 roku. Zdecydowanie dominującą branżą na rynku reklamy internetowej w lipcu 2005 była branża „Finanse i marketing”. Okazuje się, że 40,15% reklam emitowanych na stronach WWW to reklamy ...