Świąteczna sprzedaż online
2004-01-10 00:04
Przeczytaj także: Zabawki idą najlepiej
Ta rekordowa ilość wydanych pieniędzy jest o 35% wyższa, niż miało to miejsce dwa lata temu. W trakcie ostatnich świąt Amerykanie wydali na same ubrania 3,8 mld USD, to o 40% więcej niż w roku 2002. Z kolei wydatki na zabawki oraz gry wideo (sprzęt i oprogramowanie) osiągnęły wartość 2,2 mld USD, czyli wzrosły o 33% w porównaniu z 2002r.Z kolei elektronika konsumencka cieszyła się podobną porównywalną popularnością co dwa lata temu, amerykanie wydali na tego typu produkty 2 mld USD, co oznacza zaledwie 2% wzrost w porównaniu z rokiem 2002. Natomiast duży wzrost popularności odnotowano w segmencie sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych. W trakcie ostatnich świąt w Stanach Zjednoczonych wydano na te produktu 1,7 mld USD, a na urządzenia wideo i DVD 1,6 mld USD (w porównaniu z 2002r. wzrost o 46%).
Jak podsumował Abha Bhagat, analityk Nielsen/NetRatings - "Święta 2003r. były fantastycznym sezonem dla sprzedawców online. To już trzeci z kolei sezon, kiedy obserwujemy rekordowy wzrost popularności zakupów online, co wskazuje że sprzedawcy wykonują dobrą robotę przyciągając klientów do nowego kanału sprzedaży".
Imponujący jest także odsetek klientów zadowolonych z zakupionych produktów. Aż 63% Internautów nie żałuje wydanych pieniędzy, to wzrost o 5% w porównaniu z rokiem 2002. Z kolei odsetek osób niezadowolonych z dokonanych zakupów spadł o 1% do poziomu 7%.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Boże Narodzenie coraz bliżej. Na co uważać podczas zakupów online?
-
Bezpieczne zakupy świąteczne - na co zwrócić uwagę?
-
Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
-
Zakupy online, w Black Friday i podczas promocji, czyli trendy świąteczne 2022
-
Polacy o handlu internetowym
-
Świąteczne zakupy online na ostatnią chwilę. Na co uważać?
-
Boże Narodzenie 2021: liczy się przede wszystkim czas?
-
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia