Zabawki idą najlepiej
2003-12-01 12:45
Przeczytaj także: Black Friday już nie zachwyca, ale sprzedaż ciągle wysoka
Jak wynika z najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings największym powodzeniem w sektorze zakupów online cieszą się zabawki. Firma podała także, że od drugiego tygodnia listopada ruch w sklepach internetowych wzrósł średnio o 13%. Jako poziom bazowy została przyjęta sprzedaż w ostatnim tygodniu października. W latach ubiegłych przedświąteczny wzrost zainteresowania zakupami wynosił 11%, 20% i 29% odpowiednio w 2002r., 2001r. i 2000r.Według Nielsen//NetRatings największą podażą cieszą się zabawki i gry wideo (wzrost sprzedaży prawie o 100%), a na dalszych miejscach znalazły się produkty ogrodnicze (27%) i urządzenia elektroniczne (25%). Jak wyjaśnił Robert Leathern, dyrektor i analityk Nielsen//NetRatings - "Początek sezonu przedświątecznej sprzedaży należy do gier i zabawek. Wiele firm zanotowało gwałtowny wzrost sprzedaży tych produktów. Inne kategorie produktów, m.in. urządzenia elektroniki konsumenckiej czy materiały ogrodowe notują w tym roku stały wzrost sprzedaży, który obecnie wzmógł się jeszcze bardziej".
Badania Nielsen//NetRatings znajdują potwierdzenie w doniesieniach samych sprzedawców online – Amazon i eBay także zanotowały zwiększoną aktywność na swoich stronach średnio o 16%.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Boże Narodzenie coraz bliżej. Na co uważać podczas zakupów online?
-
Bezpieczne zakupy świąteczne - na co zwrócić uwagę?
-
Zakupy online, w Black Friday i podczas promocji, czyli trendy świąteczne 2022
-
Polacy o handlu internetowym
-
Świąteczne zakupy online na ostatnią chwilę. Na co uważać?
-
Boże Narodzenie 2021: liczy się przede wszystkim czas?
-
Boże Narodzenie 2021 za 2129 zł
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
Kobiety częściej robią zakupy świąteczne online