Internetowe znajomości Polaków
2005-02-14 00:41
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Anonimowe randki w sieci
Jednym z głównych powodów, dla których użytkownicy Internetu kontaktują się z innymi osobami w sieci jest możliwość porozmawiania z ciekawymi ludźmi (51%). Często wymieniano też możliwość pozostania anonimowym (37%), sposobność do utrzymywania kontaktu ze znajomymi (34%), wymiany doświadczeń, informacji (27%) czy też szukanie osób o podobnych zainteresowaniach (25%).„Ja nie jestem maniaczką gier, potrzebuję czegoś bardziej związanego z ludźmi. Tak to się zaczęło, spodobało mi się i zostało.” (Małgorzata, 25 lat)
Wykres. Powody korzystania z czatów, pogawędek internetowych.
I-VII 2004, Wszyscy badani, N=1003
fot. mat. prasowe
Badani wskazywali także na emocjonalno-erotyczne aspekty korzystania z Internetu. 13% wymieniło możliwość porozmawiania o sprawach intymnych, takich o których trudno rozmawia się z innymi w cztery oczy, 12% wspomniało o szukaniu bratniej duszy czy wręcz miłości, 11% - o sposobności umówienia się na randkę. 8% respondentów jest zdania, iż powodem przebywania w sieci jest możliwość zapoznania kogoś, z kim można się następnie umówić „na żywo”, czyli w tzw. „realu”, zaś dla 4% jest to okazja do poznania życiowego partnera.
Przeszło połowa internautów, którzy mają na koncie znajomości zawarte w sieci, rozmawia ze swoimi internetowymi znajomymi na tematy związane z seksem. Takie rozmowy prowadzi się nie ze wszystkimi, a jedynie z wybranymi internautami.
„No na pewno nie z nowo poznaną osobą. Ale jeśli już się rozmawia kilka razy i osoba ta ma ciekawe zainteresowania poza seksem to później, po pewnym czasie, siłą rzeczy schodzi się na ten temat.” (Agnieszka, 26 lat)
Do najmniej wstrzemięźliwych w kwestii rozmów o erotyce częściej zaliczają się mężczyźni (zaledwie 35% takich rozmów nie prowadziło), osoby w wieku 20-24 lata (37%), pozostające w związku nieformalnym (37%), które spotykają się „w realu” z niektórymi ze swych internetowych znajomych (22%) oraz poszukujące w sieci informacji związanych z seksem (27%).
Najczęściej szukamy znajomości z płcią przeciwną. Do wzajemnych kontaktów przyciąga możliwość flirtu i zabawy, ale również szczerej rozmowy na intymne tematy.
„To jest gra słów. Nie do omówienia. Gra, kuszenie, delikatna. No po prostu gra słów. Podchwytliwe pytania.”
(Joanna, 26 lat)
Jednak podczas gdy rozmowy internetowe o seksie wydają się internautom bardzo atrakcyjne, to wirtualny seks nie może być równie satysfakcjonujący jak seks z rzeczywistym partnerem – uważają tak niemal wszyscy pytani (97%).
Poza możliwością nawiązywania kontaktów, Internet jest źródłem wiedzy i informacji na tematy intymne. Spośród internautów zapytanych o cele korzystania z Internetu, 28% przyznaje, że przeszukiwało sieć pod kątem informacji związanych z seksem. Częściej takich informacji poszukiwali mężczyźni (39%), osoby w wieku 20-29 lat (40%), stanu wolnego (32%) i korzystający codziennie z Internetu (37%). Natomiast rzadziej informacji związanych ze sferą intymną poszukiwały kobiety (14%) i osoby pozostające w związkach małżeńskich (22%).
Z szerokiego spektrum treści erotycznych, internauci najczęściej poszukują w sieci humoru nawiązującego do seksu (61%) oraz erotycznych zdjęć, filmów, opowiadań bądź komiksów (57%). Informacji o metodach antykoncepcji poszukuje 36% internautów.
Natomiast 29% deklaruje zainteresowanie poradami dotyczącymi technik seksualnych, zaś 20% - poradami w kwestiach problemów seksualnych. 17% odwiedza wirtualne sexshopy, a 13% - czyta anonse i umawia się na randki internetowe.
Wykres. Rodzaj poszukiwanych informacji o seksie
I-VII 2004, Badani poszukujący w Internecie informacji o seksie, N=284
fot. mat. prasowe
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
-
Do Google po poradę lekarską, po humor na social media
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Dyskusja trwa
-
Sztuczna inteligencja w polskim internecie. Zainteresowanie Polaków rośnie
-
Internet w Polsce VII-IX 2015
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2015
-
Internet w Polsce I-III 2015