eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Parlamentarzyści a wizerunek Polski

Parlamentarzyści a wizerunek Polski

2011-10-04 09:52

Przeczytaj także: Polski branding narodowy w powijakach


70% badanych parlamentarzystów skutecznie ocenia działania komunikacyjne, mające na celu budowanie pozytywnego wizerunku naszego kraju na arenie międzynarodowej. - Po wejściu Polski do Unii Europejskiej nasz kraj rozpoczął nowy etap budowania swojego wizerunku. Zadbał o przemyślaną i rozwiniętą promocję, czego skutkiem była znaczna zmiana percepcji Polski. W kolejnych latach obserwowaliśmy wzrost gospodarczy, który przewyższał średnie tempo wzrostu w UE – mówi Weronika Nowak. – Byliśmy także świadkiem rewolucyjnej zmiany sposobu postrzegania naszego kraju przez zagranicznych inwestorów. Mimo spowolnienia gospodarczego, w dalszym ciągu cieszymy się opinią stabilnego ekonomicznie kraju – dodaje.

fot. mat. prasowe

Czy Polska skutecznie buduje swój pozytywny wizerunek na arenie międzynarodowej?

Czy Polska skutecznie buduje swój pozytywny wizerunek na arenie międzynarodowej?


Według parlamentarzystów skutecznie promują się natomiast miejsca. Zdaniem aż 75% posłów i senatorów polskie regiony i miasta efektywnie komunikują się na arenie międzynarodowej. Według opinii parlamentarzystów najskuteczniej takie działania podejmują województwa mazowieckie (50%) oraz dolnośląskie (45%). Parlamentarzyści zapytani o to, które z miast ich zdaniem, promuje się najskuteczniej najczęściej wskazywali Wrocław (43%) oraz Warszawę (23%). - Zarządzanie marką kraju, miasta czy regionu to nie tworzenie ich nowego wizerunku, ale wypracowanie takiej strategii, która spowoduje, że ich reputacja zacznie na nich pracować. Harmonizacja sposobów prowadzenia interesów przez osoby, firmy czy organizacje jest kluczem do zbudowania silnej marki miejsca – dodaje Weronika Nowak.

fot. mat. prasowe

Czy polskie regiony i miasta prężnie komunikują się na arenie międzynarodowej?

Czy polskie regiony i miasta prężnie komunikują się na arenie międzynarodowej?


Badanie pokazało również, że 50% parlamentarzystów jest zdania, że polskie przedsięwzięcia infrastrukturalne nie są komunikowane we właściwy sposób. Jednocześnie aż 25% respondentów nie ma zdania w tej kwestii. - Wyniki badania wskazują na konieczność dywersyfikacji narzędzi komunikacji o inwestycjach infrastrukturalnych – mówi Weronika Nowak - Aktualnie to nie reklama czy nagłaśnianie efektów działań infrastrukturalnych w mediach, ale bezpośrednie wyjście z komunikacją do społeczności lokalnych - community relations oraz programy CSR - budują zaufanie do inwestora, a prowadzony dialog pozwala wskazywać na korzyści płynące z inwestycji dla regionu.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: