eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › PR w nowych mediach

PR w nowych mediach

2004-11-06 14:49

Przeczytaj także: Informacja prasowa na piątkę



PRZYKŁADY WPROWADZANIA Z SUKCESEM BRANDÓW NA RYNEK PRZEZ KAMPANIE PR

"Inspiracje OBI"

Specjalnie z myślą o sieci marketów budowlanych OBI został opracowany program pt. "Inspiracje OBI". Projekt ten zakłada prezentowanie marketów OBI jako placówek handlowych, które prócz materiałów budowlanych i narzędzi przeznaczonych dla mężczyzn, oferują również szeroki wachlarz rozwiązań dekoracyjnych dla kobiet. W ramach programu powstało wiele materiałów inspirujących dziennikarzy oraz czytelników czasopism do samodzielnego wykonywania domowych dekoracji. Jednocześnie eksperci z marketów OBI doradzają, jak w prosty sposób wykonać wiele prac dekoracyjnych w domu i w ogrodzie.

Program ten na tyle trafnie odzwierciedlił potrzeby komunikacyjne sieci marketów OBI, jak również trafił do potencjalnych ich klientów, że po kilku latach funkcjonowania na łamach mediów jego strategia komunikacyjna została wykorzystana w planowaniu telewizyjnych kampanii reklamowych o zasięgu ogólnopolskim.

Kampania "Zdrowe Zatoki" pod patronatem Ibupromu Zatoki

Celem kampanii było wprowadzenie na rynek nowego preparatu, pozycjonowanego jako lek zwalczający bóle zatokowe. Dzięki odpowiednio opracowanej strategii komunikacyjnej udało się stworzyć nowy, odrębny segment środków przeciwbólowych. Ogólnopolski program PR miał być narzędziem wspierającym launching produktu poprzez budowanie świadomości istnienia nowej kategorii dolegliwości. Program edukował społeczeństwo na temat profilaktyki i zagrożeń wynikających z powikłań schorzeń zatok oraz wskazywał Ibuprom Zatoki jako skuteczny lek zwalczający bóle.

Z badań przeprowadzonych przez PBS dla US Pharmacia wynikało, że 15 proc. Polaków cierpi na bóle zatok, ale blisko połowa nie jest świadoma przyczyny swojego bólu. W ramach kampanii przeprowadzony został program bezpłatnych badań laryngologicznych. Przez pięć tygodni w największych miastach w Polsce odbywały się bezpłatne konsultacje, które wspierali regionalni patroni medialni. Pacjenci byli zapisywani na badania, dzwoniąc pod numer specjalnej infolinii. Wydano też poradnik pt.: "Dowiedz się, czy Twój ból głowy nie jest bólem zatok", który otrzymywał każdy pacjent przebadany w ramach bezpłatnych konsultacji. Można go było zamawiać przez internet; na stronie www.zdrowezatoki.pl, gdzie umieszczone zostały informacje o kampanii, bezpłatnych badaniach, schorzeniach i bólach zatok. Zamówienia można było też dokonać telefonicznie. Na potrzeby kampanii przygotowano materiał filmowy oraz audycje radiowe, w których eksperci odpowiadali na pytania związane ze schorzeniami zatok, powikłaniami, profilaktyką i leczeniem zatok. Temat kampanii "Zdrowe Zatoki" odbił się szerokim echem w mediach. Była to pierwsza kampania edukacyjno-społeczna na temat tych schorzeń prowadzona na tak szeroką skalę. Informacje o niej i prowadzonych działaniach ukazały się w sumie w 97 mediach: w 5 telewizyjnych programach informacyjnych, w 14 stacjach radiowych, 68 tytułach prasowych, 10 portalach internetowych. Sukces tego produktu oparty był głównie na edukacji, a nie na perswazji.


POJEMNOŚĆ INFORMACYJNA PRZEKAZU

Czytaniem słów na monitorze komputera rządzą specyficzne zasady. Dzięki testom wykorzystującym techniki okulograficzne, prowadzonym na Uniwersytecie Stanforda przy współpracy z Instytutem Dziennikarstwa w Poynter na Florydzie, wykazano, że sposób przyswajania informacji przez odbiorców czytających elektroniczne wydanie czasopisma jest zupełnie różny od tego, w jaki sposób z zawartością pisma zapoznaje się czytelnik wydania papierowego. Internauta zauważa grafikę w drugiej kolejności i w procesie poznawczym pełni ona drugorzędną rolę, podczas gdy czytelnik pisma drukowanego najwięcej uwagi poświęca właśnie elementom graficznym. Blisko 62 proc. internautów woli otrzymywać listy elektroniczne w postaci zwykłego tekstu niż przekazu w bardziej atrakcyjnej formie11. Jest to dodatkowy argument, który przemawia za wykorzystaniem narzędzi PR w miejsce narzędzi reklamowych.

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

oprac. : Iwona Kubicz / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: