eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Siła reklamy a wybór marki

Siła reklamy a wybór marki

2009-10-27 02:55

Przeczytaj także: Reklama tradycyjna a marketing internetowy


Niby marketer też człowiek, ale odkrywanie podczas kolejnych konferencji prawdy w rodzaju: „emocje sprzedają” często w bardzo niewielkim stopniu przekłada się na skłonność do samorefleksji. Podobnie jak konsument sam nie potrafi do końca powiedzieć, dlaczego coś kupił, podobnie marketer zapytany o to, dlaczego podjął decyzję puszczania wtórnej, marnej jakości reklamy niewiele ma zazwyczaj sensownego do powiedzenia. W tym przypadku również ilość zależności i relacji pomiędzy wieloma czynnikami trudna jest do objęcia w jednym prostym modelu i tak jak w przypadku konsumentów i ich decyzji, tu także nie byłby to linearny model oparty na stricte racjonalnych przesłankach. W modelu takim warto byłoby jednak ująć następujące elementy:
  • staż i ilość zgromadzonych doświadczeń (waga porażek większa od sukcesów),
  • chęć zaimponowania środowiskom branżowym i odebrania nagrody na jednym z konkursów kreatywności bądź skuteczności,
  • obawa przed konsekwencjami i lęk przed zawodową porażką,
  • ilość poziomów decyzyjnych ponad podejmującym decyzję,
  • siła relacji towarzyskich z zespołem przedstawicieli agencji reklamowej,
  • wysiłek i trud, jaki należy włożyć w uzyskanie akceptacji co do sposobu wydania pieniędzy na reklamę,
  • otwartość na sugestie badaczy i stopień zaufania do i formułowanych przez nich wniosków,
  • emocjonalny związek i prywatna sympatia wobec zarządzanej przez siebie marki.
Zbadanie związku pomiędzy deklaracjami – intencjami – odczuciami i działaniami pozostawmy w tym momencie ekspertom. Biorąc pod uwagę wyniki badań prowadzonych na konsumentach, z góry jednak założyć można, że „afekty” i „nastroje” okażą się tu zmiennymi znaczącymi. Prawdopodobnie okaże się także, że marketerzy, którzy przygotowują reklamy dla wartościowych produktów i usług, osiągać będą zgodnie z takim modelem lepsze wyniki i podejmować trafniejsze decyzje niż ci, którym dane jest zarządzać marketingową miernotą. Z niecierpliwością czekam na liczbowe wyniki badań, które zweryfikują powyższe. Mam również wielką nadzieję, że zweryfikują negatywnie i moja hipoteza okaże się wierutną bzdurą.

Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Marek Staniszewski / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: