eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach 2007

Branża PR w mediach 2007

2008-02-04 00:06

Branża PR w mediach 2007

Najczęściej cytowane osoby w kontekście PR © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W 2007 roku w mediach pojawiło się 1967 publikacji nawiązujących do zagadnień public relations. To o 489 więcej niż rok wcześniej, kiedy to ukazało się 1478 takich materiałów. Media coraz częściej pisały o samej branży PR, o jej reprezentantach, powoływały się też na ich opinie i prosiły o PR-owskie komentarze na temat bieżących wydarzeń. Medialne informacje nawiązujące w różnej formie do tematyki public relations ukształtowały wizerunek branży - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach XII 2007

W 2007 roku większość analizowanych materiałów dotyczyła PR-u Polski. Natomiast w 2006 temat ten zajął drugie miejsce, ustępując pierwszeństwa zagadnieniom PR-u politycznego. W 2007, pomimo że był to rok wyborów, temat PR-u politycznego zajął dopiero czwarte miejsce w zestawieniu.

Rekordowy pod względem liczby publikacji medialnych związanych z branżą PR był listopad, w którym ukazało się aż 210 materiałów. Była to nie tylko największa liczba w 2007 roku, ale i w całej historii raportu PRoto.

fot. mat. prasowe

Media publikujące informacje o PR

Media publikujące informacje o PR



Z analizy publikacji wynika, że jedna czwarta przekazów o branży PR w 2007 roku miała wydźwięk pozytywny, 14% materiałów było negatywnych, a pozostałych 61% publikacji stanowiły materiały neutralne. Układ ten wyglądał podobnie rok wcześniej: 59% materiałów w 2006 roku miało wydźwięk neutralny, 21% - negatywny, a 20% - pozytywny.

Najczęściej poruszany przez media w 2007 roku temat PR-u Polski przedstawiany był przeważnie w kontekście neutralnym. Najwięcej przekazów o wydźwięku pozytywnym dotyczyło zagadnień CSR-u, natomiast PR polityczny był tematem najczęściej przedstawianym w kontekście negatywnym. 38% materiałów na ten temat było nacechowanych negatywnie.

Materiały poświęcone ogólnym zagadnieniom branży public relations pojawiały się w 2007 roku najczęściej przy okazji tematycznych dodatków oraz rankingów i raportów różnych mediów. W kwietniu sporo publikacji wywołał ranking Home&Market zestawiający agencje PR według ich przychodów w 2006 roku. W lipcu dziennikarze dużo uwagi poświęcili raportowi PRoto o miejscach pracy dla PR-owców, a w listopadzie – II edycji badania wynagrodzeń polskich specjalistów ds. komunikacji, przeprowadzonego przez ten sam wortal.

W 2007 dużym zainteresowaniem mediów cieszyły się osoby ze środowiska public relations, które wzmiankowano 468 razy, a cytowano aż 1116. Natomiast firmy, instytucje i agencje wzmiankowano w analizowanych publikacjach 1050 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.
Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: