eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Narzędzia PR w Internecie

Narzędzia PR w Internecie

2007-02-06 13:49

Przeczytaj także: e-Społeczności w działaniach PR


Dobra czyli świeża

Wiele starannie i estetycznie wykonanych witryn firmowych niestety wystawia jednak ich właścicielom niepochlebną opinię. Przyczyną jest brak częstych aktualizacji serwisu. By witryna miała charakter w pełni interaktywny niezbędna jest częsta aktualizacja treści. Nie można dopuścić do sytuacji, w której odwiedzający firmowy serwis internetowy stwierdzą, że informacje zawarte na stronie są przestarzałe.

Systematyczne aktualizowanie zawartości witryny ułatwia zastosowanie CMS, czyli Systemu Zarządzania Treścią, który pozwala na łatwe i przystępne dodawanie i modyfikowanie treści prezentowanych na stronie WWW.

Użytkownicy pod obserwacją

Ważną cechą Internetu jako medium, jest możliwość dokładnego monitorowania odwiedzających witrynę osób. Specjalistyczne oprogramowanie daje możliwość bieżącego kontrolowania poziomu zainteresowania daną stroną, a co za tym idzie dostosowywaniem jej do potrzeb użytkowników. Analiza liczby odsłon, w zależności od pory dnia, kolejności czytanych informacji, powinna być podstawowym elementem badania skuteczności internetowej witryny firmowej.

Co o nas piszą czyli monitoring mediów

Internet pozwala na łatwe i szybkie monitorowanie mediów, czyli zbieranie opinii o firmie publikowanych w różnych wydawnictwach on-line. Szybki i zautomatyzowany przegląd portali informacyjnych, serwisów branżowych i innych wydawnictw internetowych pozwala na dostęp do bieżących informacji na temat rynku, branży oraz działań własnych i konkurencji. Pozwala uzyskać informacje dotyczące wizerunku firmy, instytucji, marki bądź osoby.

Monitoring mediów pozwala ocenić, jak dany temat przedstawiany jest przez media oraz jak skuteczne są działania public relations podejmowane przez firmę czy instytucję. Zasoby Internetu mogą być przeszukiwane według klucza, którym może być nazwa firmy lub produktu, cała branża lub hasło opisujące dane zagadnienie.

Monitoring mediów umożliwia ocenę efektywności przekazów mediowych. Działom PR pozwala sprawdzić, które z redakcji opublikowały przesłaną im informację, szybko zareagować na negatywne opinie, pogłoski czy plotki. Analiza wyników monitoringu pozwala specjalistom ds. public relations zweryfikować działania, dopracować je i dostosować do potrzeb rynku.

Informacje otrzymywane za pośrednictwem monitoringu mogą stanowić także źródło wiedzy na temat obecnych i potencjalnych klientów, na temat osób i firm współpracujących z instytucją, mogą być także pomocne przy tworzeniu lub aktualizowaniu bazy danych.

poprzednia  

1 ... 4 5 6

następna

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: