eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Narzędzia PR w Internecie

Narzędzia PR w Internecie

2007-02-06 13:49

Przeczytaj także: e-Społeczności w działaniach PR


Internet naturalnym środowiskiem dla PR

Ponieważ elementami skutecznego działania w PR są dostarczanie rzetelnych i aktualnych informacji oraz możliwie partnerski i dwukierunkowy charakter komunikacji to naturalnym środowiskiem prowadzenia działań PR wydaje się być Internet - jako kanał komunikacji ze swej natury znakomicie ułatwiający spełnienie cech skutecznej komunikacji dwustronnej.

Internet ze względu na wszechstronność stosowanych narzędzi oraz technologii umożliwia dotarcie zarówno do szerokich grup odbiorców przekazu jak i do grup niszowych. Medium to umożliwia także wykorzystywanie osób aktywnych jako liderów opinii - i to zarówno w sieci jak i poza nią.

Internet umożliwia bez większych problemów adoptowanie wielu tradycyjnych narzędzi PR, ze względu na swoją niesłychaną dynamikę oferuje też stale nowe możliwości, wymagając od specjalistów internetowego PR stałego rozwoju i monitorowania trendów w sieci pod kątem ich potencjalnego wykorzystania w działaniach PR.

Narzędzia PR w Internecie

Najprostszym, elementarnym narzędziem pozwalającym na realizację w Internecie działań PR jest serwis internetowy. Serwis WWW, o ile ma pełnić funkcje komunikacji PR, powinien zawierać treści interesujące dla poszczególnych grup docelowych. Dobrze skomponowana witryna internetowa może się stać najsprawniej działającą wizytówką firmy.

Podstawową zaletą własnej witryny WWW jest możliwość promowania swojego marki przy relatywnie niewielkich nakładach. Strona WWW jest też narzędziem bezpośredniej komunikacji z klientami. Stwarza możliwość łatwego budowania wizerunku firmy i więzi z otoczeniem.

Witryny WWW są również doskonałym sposobem na dostarczenie otoczeniu maksymalnej ilości informacji o firmie. Internet jest obecnie najczęstszym źródłem informacji do którego sięgają dziennikarze.

Tworząc witrynę firmową należy dokładnie określić jakie zadania strona ma spełniać. Od wymaganych celów zależy forma, układ i treść witryny. Z punktu widzenia firmy, witryna internetowa może realizować trzy cele: narzędzia promocyjnego, platformy informacyjnej oraz narzędzia e-commerce. Każdy z tych celów może być wspierany internetowymi działaniami PR.

Czynnikiem priorytetowym jest zawsze czytelność i łatwość nawigacji po stronie. Ważny jest także staranny i odpowiedni dobór treści - strona musi zawierać treści przydatne jej odbiorcom. Warto mieć świadomość, że zarówno niedobór informacji jak i ich nadmiar powodują, że strona staje się bądź nudna i nieatrakcyjna bądź irytująca i nieprzyjazna użytkownikowi.

poprzednia  

1 2 3 ... 6

następna

oprac. : Grzegorz Gacki / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: