eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Dzwoni nieznany klient? - mamy dla Ciebie 4 złe wiadomości

Dzwoni nieznany klient? - mamy dla Ciebie 4 złe wiadomości

2014-11-18 10:38

Dzwoni nieznany klient? - mamy dla Ciebie 4 złe wiadomości

Ideałem jest, jeżeli od razu możesz zobaczyć, kto dzwoni © pix4U - Fotolia.com

Za każdym razem, gdy odbierasz telefon w swojej firmie – masz możliwość zbudowania pozytywnej relacji. Pamiętaj, że osoba która do Ciebie dzwoni, coś o Tobie wie i dokonała pewnego wysiłku, aby się z Tobą skontaktować. Tutaj zaczynają się Twoje szanse, ale też i pewne zagrożenia.

Przeczytaj także: Obsługa klienta to nie tylko odbieranie telefonu

Jeśli nic nie wiesz o dzwoniącym kliencie – mam dla Ciebie kilka naprawdę złych wiadomości.

1. Tworzysz niepotrzebne bariery.


Skoro dzwoniąca do Twojej firmy osoba za każdym razem jest anonimowa – dajesz wyraźny sygnał na temat Waszych relacji. Pomyśl, czy dobrze byś się czuł, gdybyś przed rozpoczęciem rozmowy ze znajomym musiał przypominać, jak masz na imię i skąd się znacie?

2. Nie rozwiązujesz problemów wystarczająco szybko.


Osoba, która do Ciebie dzwoni, chce zwykle rozwiązać swój problem. Jeżeli nie wiesz, kim jest, to nie wiesz także, czy kontaktowała się z Tobą wcześniej ani w jakiej sprawie. Jeden rzut oka mógłby pozwolić Ci zająć się sprawą natychmiast.

fot. pix4U - Fotolia.com

Ideałem jest, jeżeli od razu możesz zobaczyć, kto dzwoni

Gdy nie wiesz, kto dzwoni – nie jesteś w stanie powiązać nadchodzącej rozmowy z tym, co miało miejsce w przeszłości.


3. Męczysz i zniechęcasz dzwoniącego.


Gdy nie wiesz, kto dzwoni – nie jesteś w stanie powiązać nadchodzącej rozmowy z tym, co miało miejsce w przeszłości. Musisz zatem jeszcze raz o wszystko wypytać, a klient musi znów wszystko powtórzyć. Im więcej wysiłku po jego stronie, tym bardziej ma ochotę uciec do konkurencji.

4. Nie jesteś fajny i ciekawy.


Brak indywidualnego podejścia do osoby, która kontaktuje się z Tobą nie pierwszy raz, generuje zwykłe, ludzkie poczucie zawodu. Każdy woli być traktowany jak przyjaciel, a nie jak kolejny anonimowy numer, który zgłasza się do biura obsługi klienta.

Ideałem jest, jeżeli od razu możesz zobaczyć, kto dzwoni i w jakiej sprawie kontaktował się wcześniej. Jeśli nic nie wiesz o osobie, która dzwoni do Ciebie ze swoim problemem lub potrzebą – nie łudź się, że będzie o Tobie pamiętać. W końcu wybierze kogoś, kto potraktuje ją jak dobrego znajomego.

oprac. : Magda Tomaszewska / 5pillows 5pillows

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: