eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? - 6 pomysłów

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? - 6 pomysłów

2014-11-21 12:18

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? - 6 pomysłów

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page? © viperagp - Fotolia.com

Wyobraź sobie, że posiadasz niezawodną strategię SEO, która przyciąga na stronę ogromne ilości organicznego ruchu. Masz również perfekcyjnie zoptymalizowaną kampanią PPC, która dostarcza Ci jeszcze więcej potencjalnych klientów. Życie wyglądałoby wspaniale, nieprawdaż?

Przeczytaj także: Wskaźniki marketingowe na które warto zwrócić uwagę

W teorii brzmi to niesamowicie, lecz żadna liczba odwiedzin nie przyniesie korzyści, jeśli strona internetowa nie będzie konwertowała użytkowników i prowadziła do sprzedaży. Landing pages (specjalnie przygotowane strony sprzedażowe), na które przyciągasz ruch, muszą konwertować odwiedzających. Poniżej znajdują się najlepsze sposoby na to, jak zwiększyć na nich wskaźnik konwersji:

1. Zoptymalizuj formularze kontaktowe


Odwiedzający zrezygnują z Twojej oferty, jeśli będziesz żądać zbyt dużej ilości informacji. Po pierwsze, użytkownicy są leniwi, więc jeśli zobaczą, że wypełnienie formularza wymaga sporo wysiłku, z pewnością opuszczą stronę w przeciągu ułamka sekundy. Po drugie, biorąc pod uwagę wszelkie problemy z utrzymaniem prywatności w sieci i włamaniami na serwery, konsumenci dzielą się informacjami osobistymi raczej niechętnie.

W istocie – im większej ilości informacji oczekujesz, tym niższy będzie Twój wskaźnik konwersji.

Każda strona będzie wymagała innego rodzaju danych, więc nie ma jednej zasady dotyczącej tego, o co dokładnie pytać. W tym przypadku musisz określić minimalną ilość informacji, które nadal pozwolą na pozyskanie wartościowych okazji sprzedażowych.

W przypadku starań o to, aby ktoś zapisał się na Twoją listę mailingową, imię oraz adres e-mail w zupełności wystarczą. O resztę wartościowych informacji możesz zapytać podczas kolejnych interakcji (np. za pomocą e-mail marketingu). Jeśli potrzebujesz więcej danych, już na samym początku postaraj się zaprezentować formularz w atrakcyjny i nieinwazyjny sposób.

2. Zaprezentuj dowód społeczny, aby zbudować zaufanie


Użytkownicy będą kupowali częściej, jeśli zaufają Twojej stronie. Z pewnością znasz sklepy internetowe lub usługowe, które chwalą się tym, że wspomniano o nich w słynnych publikacjach. Jest to dobry pomysł, ponieważ pozwala na budowanie wiarygodności.

Nie ma potrzeby zaśmiecania Twojego landing page zbyt dużą ilością logotypów, lecz kilka grafik z pewnością poprawi wskaźnik konwersji. Dobrym pomysłem jest również pochwalenie się znanymi klientami (jeśli takowych posiadasz).

fot. viperagp - Fotolia.com

Jak zwiększyć wskaźnik konwersji na landing page?

Odwiedzający zrezygnują z Twojej oferty, jeśli będziesz żądać zbyt dużej ilości informacji. Jeśli użytkownicy zobaczą, że wypełnienie formularza wymaga sporo wysiłku, z pewnością opuszczą stronę w przeciągu ułamka sekundy.


3: Wykorzystaj recenzje i testymoniale od zadowolonych klientów


Dodanie opinii zadowolonych klientów do landing page może dostarczyć znakomitych rezultatów, o ile jest to zrobione we właściwy sposób. W innym przypadku możesz zrujnować cały wysiłek włożony w przygotowanie strony.

Przypominasz sobie strony, na których opinie wyglądały mniej więcej tak:
  • "Dzięki temu zostałem milionerem!" - W.W.
  • "To był najlepszy wybór mojego życia" - Kasia
  • "Ten produkt rozwiązał wszystkie moje problemy, polecam!" - Piotr
Powyższe przykłady wydzielają odór kłamstwa i podstępu, który czuć na kilometr. Potencjalny klient automatycznie stwierdza, że zostały one podrobione i traci zaufanie do firmy. Nie ma żadnego odniesienia do organizacji, nazwiska lub stanowiska, a wszystko brzmi jak jeden wielki podstęp.

Profesjonalne testymoniale są:

  • Prawdziwe
  • Zawierają imię i nazwisko (oraz stanowisko – opcjonalne)
  • Mają więcej niż jedno zdanie
  • Zawierają zdjęcie osoby wystawiającej opinię
Cokolwiek robisz, nigdy nie używaj podrobionych testymoniali. Po pierwsze, to nieetyczne. Po drugie, potencjalni klienci wiedzą jak wygląda oryginał i nie dadzą się oszukać.

4: Zamieść chat na swoim landing page


Chat na żywo to znakomity sposób na złapanie odwiedzających, którzy nie chcą wypełniać formularza kontaktowego lub zadzwonić bezpośrednio do przedstawiciela handlowego. Dzięki zastosowaniu takiego narzędzia, będziesz w stanie odpowiedzieć na wszystkie najważniejsze pytania i zatrzymać na stronie użytkowników, którzy w innym wypadku by ją opuścili.

Martwisz się o to, że zmniejszy się liczba pozyskiwanych przez Ciebie kontaktów? Bez obaw, większość programów służących do chatu, na początku zapyta użytkownika o imię oraz adres e-mail, tak więc informacje kontaktowe nadal będą należeć do Ciebie!

 

1 2

następna

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: