Nagie kampanie są nieskuteczne
2006-11-13 00:04
Przeczytaj także: Skuteczna kampania reklamowa
Mężczyznom w wieku 24-35 lat, pracującym w średniej firmie, zaprezentowano reklamę perfum w trzech wariantach: z udziałem modelki nagiej, modelki półnagiej, częściowo przysypanej płatkami kwiatów oraz modelki zakrytej - całkowicie przysypanej płatkami, z wyjątkiem twarzy.Następnego dnia badani byli proszeni o wypełnienie kwestionariusza oceniającego rozpoznawanie marki. Skuteczność reklam badano przy użyciu dwóch testów. Pierwszy z nich wymagał przypominania sobie elementów reklamy, marki i produktu, drugi zaś polegał na rozpoznawaniu elementów samego reklamowanego produktu.
Wyniki wskazują, że najbardziej skuteczna w reklamie prasowej i reklamie typu billboard jest kreacja z wykorzystaniem półnagiej modelki. Najmniej z kolei oddziałują reklamy, na których modelki są zupełnie nagie. W przypadku reklamy zewnętrznej wyższe wskaźniki zapamiętywalności uzyskano z udziałem modelki nagiej i półnagiej. Odwrotna sytuacja występuje w przypadku prasy - tu najskuteczniej oddziałuje modelka zakryta.
Zdaniem autorów badania najwyższą skuteczność reklamy z udziałem półnagiej modelki można wytłumaczyć zjawiskiem przyciągania uwagi i pobudzania wyobraźni badanych mężczyzn. - Reklama o mocno erotycznym zabarwieniu, w większości przypadków, wypadała najgorzej. Powód? Zmysły badanych zostały całkowicie pochłonięte przez widok nagiej kobiety, odwracając uwagę od produktu - twierdzą badacze.
Badanie zrealizowane przez Pro Media House i Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego dotyczyło wpływu bodźców seksualnych w reklamie prasowej i outdoorowej.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
-
Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
-
Rynek reklamy większy o ponad 7 proc.
-
Firmy nie szczędzą pieniędzy na reklamę telewizyjną