eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach VIII 2006

Branża PR w mediach VIII 2006

2006-09-14 00:01

Branża PR w mediach VIII 2006

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Nowy raport PRoto o branży PR w mediach zdominowały tematy związane z wizerunkiem Polski: powołanie rzecznika MSZ Andrzeja Sadosia oraz inicjatywa "PR dla RP". W sierpniu br. ukazało się 166 materiałów o public relations w Polsce - to aż czterokrotnie więcej niż rok temu!

Przeczytaj także: Branża PR w mediach VII 2006

Badanie przekazów o branży PR w sierpniu 2006 roku objęło aż 166 materiałów. Najwięcej informacji o public relations ukazało się w prasie - stanowiły one 72,2% ujętych w raporcie publikacji.

Najczęściej pojawiającym się tematem materiałów było kształtowanie wizerunku naszego kraju - wzmianki na ten temat pojawiły się w mediach 85 razy. Największe zainteresowanie dziennikarzy wzbudzała osoba pełnomocnika MSZ ds. ochrony i promocji wizerunku Polski, jak również inicjatywa PR-owców na rzecz rozpoczęcia publicznej debaty na temat kształtowania wizerunku Polski na świecie. 26 artykułów dotyczyło PR-u politycznego, a tematem, który zwrócił wyjątkową uwagę mediów, był blog prowadzony przez Kazimierza Marcinkiewicza często komentowany przez specjalistów ds. kreowania wizerunku.

Wśród analizowanych przekazów znalazło się 21,68% przekazów pozytywnych i 32,53% negatywnych. Najwięcej nieprzychylnych materiałów ukazało się, tak jak w dwóch poprzednich miesiącach, w kategorii PR-u Polski - stanowiły one 41,17% przekazów na ten temat.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (46,98%) oraz poświęcone biznesowi i gospodarce (13,86%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-u na pierwszym miejscu uplasowały się ex aequo, z dziewięcioma publikacjami, Dziennik i Dziennik Zachodni.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR-u uwzględniono 112 przekazów. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.

Wśród osób najczęściej cytowanych/wzmiankowanych, pierwszą pozycję zajął, cytowany 29 razy, Andrzej Sadoś. Najczęściej wzmiankowaną w kontekście PR-u firmą/organizacją/instytucją był Instytut Marketingu Politycznego, koordynujący akcję „PR dla RP”. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce przypadło trzem agencjom: Ciszewski PR, Neuron PR oraz On Board, które miały po pięć publikacji.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: