eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › System personalizacji Google

System personalizacji Google

2006-06-22 00:03

System, który pozwala twojemu komputerowi "słuchać" twojej telewizji, żeby tworzyć wycelowane reklamy sieciowe został zaprojektowany i przetestowany przez badaczy z Google.

Przeczytaj także: Personalizacja w Google

System "masowej personalizacji" może zidentyfikować program na podstawie zaledwie pięciu sekund dźwięku. Następnie przedstawia powiązane informacje czy reklamy w przeglądarce internetowej.

Badacze Google wierzą, że system mógłby także zostać wykorzystany do monitorowania wielkości widowni albo tworzenia sieci towarzyskich wokół widzów oglądających te same programy.

"System mógłby śledzić użytkowników w czasie gdy surfują po kanałach, przedstawiając w czasie rzeczywistym forum dotyczące życia politycznego w jednej chwili, a zaraz potem chat room dotyczący wydarzeń sportowych" - napisali badacze Google Michele Covell and Shumeet Baluja w blogu dotyczącym badań Google.

"Wszystko to będzie się działo bez konieczności wybrania przez użytkowników kanału, nie będą musieli nawet znać nazwy oglądanego programu czy kanału” – napisali.

Chociaż produkt był testowany i pokazywany w wersji próbnej, Google podkreśla, że jest jeszcze wiele technicznych przeszkód do przezwyciężenia i może on nie zostać nigdy wprowadzony na rynek. Wszyscy badacze w Google dostali czas, żeby pracować nad swoimi własnymi domowymi projektami.

Unikalny dźwięk
Celem masowej personalizacji jest połączenie oglądania telewizji ze spersonalizowanym doświadczeniem internetowym.
"Kanały medialne typowo dostarczają ograniczone treści do wielu ludzi" - napisali badacze - "Sieć dostarcza ogromną ilość informacji, z których większość jest interesująca dla nielicznych".

Sedno systemu pracuje w podobny sposób do serwisu muzycznego Shazam, który rozpoznaje muzykę graną w telefonie komórkowym i następnie wysyła słuchaczowi wiadomość tekstową z nazwą utworu. Zamiast muzyki i telefonów komórkowych, system Google używa laptopa lub komputera do słuchania otaczających dźwięków.
Każdy fragment telewizyjnego dźwięku ma unikalny wzór, jak dźwiękowy odcisk palca, może tworzyć zapytania dotyczące jego bazy danych telewizyjnych ścieżek dźwiękowych.
Nagrywając tło dźwiękowe i regularnie analizując pięciosekundowe kawałki, system może zidentyfikować oglądany program.

Następnie zaczyna szukać powiązanych informacji i treści.
Może to zawierać spersonalizowane reklamy. Na przykład, jeśli system rozpozna, ze oglądasz zwiastun filmu, może ci pokazać reklamy kin lub wypożyczalni DVD.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: