eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Europejska ekspansja MySpace

Europejska ekspansja MySpace

2006-06-24 00:03

MySpace, strona "social networking" traktuje swoją działalność w Wielkiej Brytanii jako przyczółek do dalszej ekspansji w Europie, gdzie MySpace połączy się ze starymi środkami przekazu i operatorami komórkowymi, aby przyciągnąć więcej klientów.

Przeczytaj także: Google wchodzi do MySpace

Chris DeWolfe, współzałożyciel i dyrektor naczelny MySpace, powiedział, że wyznaczył 11 krajów na międzynarodową ekspansję, w tym Francję i Niemcy, przez dłuższy okres czasu przyglądał się także Chinom i Indiom.

MySpace, która została kupiona w ubiegłym roku przez Ruperta Murdocha za 580 milionów dolarów, rozwinęła się gwałtownie od czasu swojego powstania trzy lata temu i jest teraz największą stroną towarzyską, z 86 milionami użytkowników, którzy korzystają z niej żeby publikować zdjęcia, blogi, pliki muzyczne i video.

Firma ogłosiła, że David Fischer został wyznaczony na stanowisko dyrektora zarządzającego w Wielkiej Brytanii i Europie. Fischer był założycielem i dyrektorem naczelnym Xlantic Group, muzycznej firmy marketingowej, pracował także w Pressplay i AOL Europe.

Fischer, który będzie odpowiedzialny za negocjacjowanie z właścicielami treści telewizyjnych i muzycznych, żeby rozwijać lokalne wersje MySpace, powiedział, że pierwsza obcojęzyczna strona będzie gotowa jeszcze tego lata.

Poszukuje także sojuszy z operatorami komórkowymi, żeby dostarczać treści przez telefony komórkowe, obszar w którym DeWolfe przewidział "znaczące" przychody. "Myślę, że większość operatorów komórkowych uważa, że MySpace mogłaby być 'killer application'"- powiedział.

W lutym MySpace ogłosiła nawiązanie współpracy z Helio, wirtualnym operatorem sieci mobilnej, żeby rozprowadzać treści w Stanach Zjednoczonych. Europejska wersja zostanie wprowadzona na rynek "przed końcem roku" - powiedział DeWolfe. Ale "Stany Zjednoczone są do tej pory zapóźnione w technologii mobilnej, więc to może nie mieć takiego znaczenia jak w Europie czy w Azji" - dodał.

MySpace nadal poszukuje do współpracy wyszukiwarki, żeby dodać do swojego modelu biznesu przychody z reklamy opartej na wyszukiwaniu, ale DeWolfe powiedział, że do takiego porozumienia powinno dojść "w ciągu kolejnych kilku miesięcy".

Peter Chernin, dyrektor ds. Operacyjnych w News Corp, powiedział, że MySpace przekazałaby swoje funkcje wyszukiwania w przetargu Google, Yahoo,lub MSN. DeWolf zwrócił uwagę na to, że użytkownicy MySpace po opuszczeniu jego strony najcześciej przenoszą się na stronę Google, ale nie powie, czy określił już preferowanego partnera do współpracy.

Większość z przychodów MySpace pochodzi z reklam, ale DeWolfe powiedział, że chciałby także zwiększyć przychody z transakcji takich jak płatne ściąganie telewizyjnych seriali (TV series 24), które strona zaczęła sprzedawać w ubiegłym miesiącu.

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Europejski portal "Zdrowie"

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: