Google wchodzi do MySpace
2006-08-10 00:03
Przeczytaj także: Europejska ekspansja MySpace
Gwałtowny wzrost MySpace, w której rejestruje się codziennie ponad 250 tysięcy nowych internautów, zmienił MySpace w jednego z najatrakcyjniejszych sprzymierzeńców wyszukiwarek, które szukają nowych odbiorców dla swoich reklamodawców. Ta strona internetowa została kupiona przez News Corp w tamtym roku za 580 milionów dolarów (304 milionów funtów). Oczekuje się , że w tym tygodniu liczba zarejestrowanych użytkowników MySpace osiągnie 100 milionów.MySpace i inne strony News Corp zgodnie z umową uzyskają do 2010 roku gwarantowane 900 milionów dolarów dochodu dzięki współpracy z Google. Według obu firm porozumienie to może być początkiem dla dalszej współpracy.
"Za jednym zamachem mamy spłacone dwie trzecie naszych internetowych inwestycji" - powiedział Peter Chernin, prezes News Corp. oraz dyrektor wykonawczy, który negocjował umowę. "Mamy 70 proc. premii na inwestycje w MySpace i teraz obracamy pieniędzmi banku".
Zgodnie z umową - opracowaną w czasie spotkania w ostatnim tygodniu przez czołowych członków zarządu News Corp w Kalifornii - Google będzie sprawować funkcje wyszukiwawcze na MySpace.com oraz na większości stron Fox Interactive Media. Google będzie też wyłącznym dostawcą keyword advertising (technika ogłoszeń internetowych polegająca na wykupywaniu miejsc na liście odsyłaczy wyświetlonej w wyszukiwarce internetowej) dla tych stron oraz będzie miało prawo pierwokupu do zarządzania reklamą graficzną sprzedawaną przez osoby trzecie w Internecie.
Wiadomość o tej umowie przychodzi w czasie, gdy rywal News Corp - grupa medialna Viacom - zastanawia się nad przedstawieniem oferty Bebo, innemu portalowi "społecznemu", po tym jak przegrała walkę z News Corp o MySpace w tamtym roku.
oprac. : Katarzyna Kozłowska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Serwisy biznesowe a dzielenie się wiedzą
-
Serwisy społecznościowe: kryzys reklamy
-
Serwisy społecznościowe drogą do klienta
-
Wirusy: atak na Facebook i MySpace
-
Najpopularniejsze firmy internetowe: Facebook na czele
-
Telewizja Fox na stronach MySpace
-
Przymierze przeciw Google
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?