Podatek obrotowy w social media
2016-05-10 15:25
Przeczytaj także: Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!
Podatkowy dwugłos
Podział opinii w sieci na temat pomysłu na podatek widać na przykładzie zmonitorowanych przez IMM najbardziej angażujących publikacji. Na pierwszym miejscu pod względem liczby interakcji i zaangażowania internautów znalazł się wpis na Facebooku zamieszczony przez Ryszarda Petru (.Nowoczesna), w którym polityk odnosząc się do 100 dni rządów premier Beaty Szydło pisze o tym, że "ustawa o podatku od sklepów wielkopowierzchniowych (podobno gotowa w kampanii) okazała się kompromitacją".
Jednak tuż za nim w zestawieniu znalazła się publikacja na facebookowej stronie "Żelazna Logika", której autorzy odnoszą się do publikacji na internetowych stronach "Faktu". Dziennik cytuje prezes Federalnego Zrzeszenia Handlu Detalicznego Stefana Gentha, który w rozmowie z Die Welt powiedział, że "polskie plany utrudnią interesy zagranicznych firm i są jawną dyskryminacją m.in. niemieckich handlowców".
"Wycieranie sobie gęby dyskryminacją przez akurat ten naród to jest kpina. Jak się nie podoba, że trzeba płacić podatki. Jak się nie opłaca, to proszę iść robić biznesy gdzie indziej" – czytamy w popularnym wpisie na Facebooku. Wśród najpopularniejszych nastawionych krytycznie lub przychylnie publikacji na ten temat znalazły się także m.in. wpisy na facebookowych stronach serwisu Racjonalista.pl, NaTemat.pl i serwisu Money.pl, a także twitterowy komentarz na temat podatku CIT płaconego przez sklepy wielkopowierzchniowe w Polsce.
Emocje w dyskusji
IMM zbadał także wydźwięk publikacji na temat podatku. Większość publikacji na temat podatku ma charakter neutralny. Są to m.in. informacje na temat postępujących prac nad projektem i udostępnienia artykułów na ten temat. Jeżeli pod uwagę weźmiemy jednak wpisy, które wyrażają emocjonalny stosunek autora do tematu, okaże się, że 62% z nich wyraża krytyczny stosunek do wprowadzenia podatku. Zgodnie z zapowiedziami rządu, projekt ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej może być gotowy w najbliższych dniach.
fot. mat. prasowe
Wydźwięk publikacji i komentarzy
Łukaz Jadaś,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
-
Jak social media spędziły majówkę?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)