Nanga Parbat w mediach
2016-02-16 00:16
Wyprawa na Nanga Parbat w mediach © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Crowdfunding w mediach. Jak bardzo lubimy pomagać?
Ekspedycja na Nanga Parbat rozpoczęła się 24 grudnia, kiedy to Polacy wyruszyli w Himalaje. Wcześniej aklimatyzowali się w Ameryce Południowej zdobywając najwyższy wulkan świata Ojos del Saldo. Od grudnia 2015 roku do końca stycznia w prasie, radiu, telewizji oraz social mediach na temat wyprawy Nanga Stegu Revolution 2015/2016 pojawiło się ponad 1400 wzmianek, w tym ponad 900 na temat samego Adama Bieleckiego i ponad 800 na temat jego współtowarzysza podróży Jacka Czecha – wynika z analizy IMM. O wyprawie najczęściej wspominały portale i serwisy internetowe - ukazało się tam aż 66% publikacji na ten temat. Sprawę chętnie komentowali także użytkownicy Facebooka.Rezygnacja duetu z dalszej wyprawy doprowadziła do lawiny komentarzy w social mediach. To właśnie po komunikacie przerwania wyprawy – między 11 a 17 stycznia - pojawiło się najwięcej wzmianek w mediach. „Następnym razem, nie wrzucajcie sobie! Bezpieczeństwo ponad wszystko!”, „Szkoda, że się nie udało...Ale najważniejsze, że wróciliście cali J - komentowali Internauci na Facebooku.
Po 25 dniach zimowej wyprawy oraz trzech próbach dotarcia do obozu położonego na wysokości 6 tys. metrów n.p.m, himalaiści ze Śląska zdecydowali o zakończeniu wyprawy. W górach wszystko zależy od pogody, niestety w tym roku warunki nie sprzyjały w zdobywaniu szczytu.
„Dostaliśmy od Nangi solidną lekcję pokory. Marzyliśmy o zdobyciu Nangi w czystym stylu alpejskim, ale pogoda nie dała nam żadnej szansy na podjęcie ataku”. – możemy przeczytać na Facebooku Adama Bieleckiego.
Internauci bardzo mocno kibicowali naszym himalaistom. Trzymali kciuki i życzyli powodzenia szczególnie na Facebooku: „Trzeba mocno trzymać kciuki za chłopaków!, „Za wszystkich trzymamy kciuki. Najważniejsze jest bezpieczeństwo, Góra stoi i czeka. Nie teraz to później-:)” czy „Kibicujemy mocno całej ich wyprawie pt. Nanga Stegu Revolution 2015/2016. Powodzenia Adam Bielecki :)”. Z monitoringu internetu w IMM wynika, że Polacy podjęli ponad 32 tys. interakcji w związku z wyprawą. Największą dyskusja rozpoczęła się na początku grudnia, w temacie rewolucyjnego planu szybkiego zdobycia szczytu Nanga Parbat, później 24 grudnia czyli w dniu wylotu Bieleckiego i Czecha do Pakistanu. W styczniu to zdjęcia himalaistów z pierwszych dni w górach przebiły wszystkie publikacje, pod względem interakcji.
Polacy od lat próbują wejść na szczyt Nanga Parbat. Tylko tej zimy swoich sił próbowały cztery wyprawy z udziałem Polaków. Czy ktoś w końcu zdobędzie szczyt o tej porze roku?
fot. mat. prasowe
Wyprawa na Nanga Parbat w mediach
Ogromny zapał i determinacja naszych himalaistów wzbudzają podziw. Szczyt jeszcze nie zdobyty, ale przyjaźń, nowe doświadczenia już tak. Kolejna wyzwania przed himalaistami, ambicja i zapał połączony z pokorą na pewno pozwolą spełnić marzenie wejścia na szczyt nieosiągalnego dotąd ośmiotysięcznika Nanga Parbat.
Karolina Masalska, Specjalista ds. PR i Małgorzata Kilian, Asystent ds. PR,
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
-
Protest rolników w mediach europejskich. Gdzie najwięcej publikacji?
-
Najczęściej cytowane media 2023. Rzeczpospolita liderem
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem
-
Którzy członkowie ustępującego rządu podbili media?
-
Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów
-
Najczęściej cytowane media X 2023. TVN24 na czele
-
Liderzy polityczni w trakcie kampanii wyborczej 2023 - kto najcenniejszy medialnie?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)