eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki

Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki

2016-01-26 00:23

Portale społecznościowe: ranking stworzony przez Polki

Nie ma dnia bez Facebooka © John Smith - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Nie ma dnia bez Facebooka. Taką deklarację mogłoby sformułować niemal 3/4 Polek - z badania zrealizowanego przez PMR na zlecenie Westwing Home & Living wynika bowiem, że 71% Polek zagląda na ten portal codziennie, a 60% robi to częściej niż rok temu. Popularnością, choć już nieco mniejszą, cieszą się wśród polskich kobiet również Youtube i Instagram. Zainteresowanie pozostałymi platformami społecznościowymi to raczej nisza.

Przeczytaj także: Jak zmieniają się polskie media społecznościowe

Jak polskie kobiety korzystają z social mediów? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwały PMR oraz Westwing Home & Living, jedna z wiodących internetowym firm z branży wyposażenia wnętrz.

Przeprowadzone badanie dowiodło, że ulubionym portalem Polek jest zdecydowanie Facebook - codzienne korzystanie z tego portalu deklaruje 7 na 10 Polek. Najbardziej aktywnymi jego użytkowniczkami są panie w wieku 18-24 lata - 82% z nich zagląda na "Fejsa" codziennie, a 93% - minimum raz w tygodniu. Ci, którzy wieszczą schyłek portalu Zuckerberga, muszą się mieć z pyszna, ponieważ zachowania Polek zdecydowanie nie wskazują, aby miał on odejść do lamusa. Wręcz przeciwnie - 60% badanych deklaruje, że korzysta z serwisu częściej niż przed rokiem, a zwiększone zainteresowanie nim jest widoczne zwłaszcza wśród kobiet 55+.

Mimo powszechnym opiniom, Polki zaglądają na Facebooka nie tylko po to, by sprawdzić, co słychać u znajomych, przeczytać ich posty i komentarze, ale również same chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i doświadczeniami. Jak dowodzą wyniki badania, sześć na dziesięć użytkowniczek serwisu zamieszcza posty przynajmniej raz w tygodniu, a co piąta robi to codziennie!
Facebook stał się nieocenionym narzędziem komunikacji. Dzięki niemu możemy utrzymywać nieprzerwany kontakt ze znajomymi, wiemy gdzie są, co robią, z kim się spotykają. To daje poczucie zacieśniania relacji. Kobiety – nawet bardziej niż mężczyźni – lubią dzielić się wrażeniami, opowiadać o swoich przeżyciach, po prostu porozmawiać. Dzięki możliwościom, jakie oferuje Facebook, mogą to robić w każdym momencie, dlatego jest im tak bliski – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Jak pokazują wyniki badania, Polki coraz chętniej korzystają także z serwisu YouTube – 29% badanych zagląda do niego codziennie, a 73% robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jednocześnie 58% użytkowniczek deklaruje, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku Instagrama. Mimo że w Polsce serwis ten nadal nie cieszy się bardzo dużą popularnością, z roku na rok zdobywa coraz większą grupę wiernych użytkowników. Wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living dowodzą, że regularnie korzysta z niego już niemal co trzecia internautka. Co więcej, niemal 70% użytkowniczek serwisu deklaruje, że zagląda do niego częściej niż rok temu, a 6 na 10 badanych przyznaje, że zamieszcza w nim posty regularnie.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość korzystania z serwisów społecznościowych

Facebook nie traci na popularności.


Instagram z roku na rok cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Wynikać to może z faktu, że korzystając z serwisu operujemy nie słowem, a obrazem. Zamieszczenie obrazu jest znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu niż sformułowanie ciekawego i angażującego posta. Jednocześnie taki wpis nie traci na wartości, wręcz przeciwnie obraz może nieraz powiedzieć znacznie więcej niż słowa – mówi Marcin Rzepka, partner PMR.

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living pokazują, że pozostałe popularne na świecie serwisy społecznościowe – Twitter, Pinterest, Snapchat, WhatsApp – nie zyskały w Polsce dużej popularności. Do codziennego używania Snapchata przyznaje się zaledwie 9% ankietowanych Polek, WhatsAppa – 8%, Twittera – 5%, a Pinteresta – 2%. Jednocześnie użytkowniczki tych serwisów, doceniając ich funkcjonalność, korzystają z nich częściej niż rok temu – częstsze korzystanie deklaruje 65% użytkowniczek Snapchata, 63% WhatsAppa, 59% Twittera oraz 53% użytkowniczek Pinteresta.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość korzystania z serwisów społecznościowych cd.

Niemal 3/4 respondentek przyznaje, że korzysta z Facebooka codziennie.


Informacje o badaniu
Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: