-
Polska: wydarzenia tygodnia 37/2019
... i jaką oczekiwano. Jest też wyższa od średniej unijnej. W szczegółach: Żywność i napoje bezalkoholowe zdrożały o 7,2 proc. r/r, natomiast nieco tańsze o 1,4 proc. były odzież i obuwie. Proponuję zwrócić uwagę na wzrost cen najbardziej popularnych towarów i usług licząc r/r. I tak w ciągu roku nastąpił wzrost cen żywności (o 7,8 proc ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... nich również z reklam telewizyjnych. Na trzecim miejscu są sklepy stacjonarne, gdzie klienci podczas zakupów bezpośrednio uzyskują wiedzę o produktach. Kupujący odzież i obuwie najczęściej wskazywali sklepy stacjonarne, w których dokonywali zakupów. W pierwszej trójce znalazły się również gazetki reklamowe tych sklepów oraz informacje od przyjaciół ...
-
Budżet domowy Polaka, czyli oszczędzanie przez okrągły rok
... . Konsumenci, którzy wzięli udział w listopadowym dniu wyprzedaży wykazywali daleko idący pragmatyzm. Na liście zakupów planowanych podczas Black Friday królowały odzież i obuwie. Na związane z nimi promocje czekało prawie 72 proc. ankietowanych. “Grosz do grosza, a będzie kokosza” Z oczywistych względów w grupie oszczędzających z wyprzedzeniem ...
-
Harmonogram spłaty zadłużenia pomaga wyjść z długów?
... . o koszty utrzymania mieszkania/domu (czynsz, media), wydatki na lekarstwa, żywność czy chemię domową. Dolicz do tego również to, co przeznaczasz na odzież i obuwie, a także „na przyjemności”, np. na wyjścia do kina, zakup kosmetyków czy też jedzenie na mieście. Zobacz, ile pieniędzy zostaje ci ...
-
Gdzie powstają centra handlowe?
... za wygodę, duży wybór produktów i bardzo często konkurencyjne ceny. Najczęściej kupujemy w sieci sprzęt elektroniczny i artykuły gospodarstwa domowego oraz odzież i obuwie. W przypadku sprzedaży produktów spożywczych największym wyzwaniem wciąż pozostaje transport i dostarczenie produktów w jak najkrótszym czasie przy zachowaniu ich świeżości ...
-
Masz sklep odzieżowy online? Uważaj na Black Friday!
... na ponadprzeciętne zyski. Następny piątek to w końcu Black Friday, który rozpoczyna przedświąteczne szaleństwo zakupowe. A statystyki wyraźnie dowodzą, że moda, obuwie, prezenty, zabawki oraz biżuteria to kategorie najczęściej wybierane przez e-kupujących. Szykuje się zatem świetny okres, którego z niecierpliwością wyczekują również cyberprzestępcy ...
-
Jak e-commerce zmienia powierzchnie magazynowe?
... prognoz wzrośnie do 10% już w ciągu najbliższych 2-3 lat (źródło: Admitad). W ujęciu branżowym rozwój ten dotyczy takich kategorii produktowych jak odzież i obuwie, sprzęt AGT&RTV, elektronika, FMCG, wyposażenie wnętrz, książki, meble czy części motoryzacyjne. E-commerce motorem napędowym polskiego rynku magazynowego Pod silnym wpływem ...
-
Ruszyły wyprzedaże. Czy Polacy oszaleją na punkcie promocji?
Ruszyły wyprzedaże. Sklepy internetowe rozpoczęły je jeszcze w czasie świąt, a stacjonarne wystartowały z nimi 27 grudnia. Czy handlowcy mogą liczyć na szturm rozochoconych obniżkami klientów? Na pewno powinni szykować się na wzmożony ruch. Z badania zrealizowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że na zakupy na pewno uda się 35 proc. ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... praktyki dostawców, szczególnie często wskazując na pakowanie kosmetyków w zbyt duże paczki i używanie nieekologicznych wypełniaczy do amortyzacji. Green fashion Odzież lub obuwie wyprodukowane w sposób odpowiedzialny kupuje 15% konsumentów i podobnie - 14% - wskazuje na ekologiczne pochodzenie ubrań jako najważniejszy czynnik zakupowy. Dobrze ...
-
Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie
... . Jak czytamy w komunikacie z badań Barometr E-shopper 2019, kategorie zakupów online, które cieszą się największą popularnością wśród regularnych konsumentów, to: odzież (58%), obuwie (49%) oraz książki (46%). Okazuje się również, że to grono kupujących aż 13,5% wszystkich swoich zakupów dokonuje za pośrednictwem internetu ...
-
Jak pokolenie Y zarabia na komunikatorach internetowych, YouTube i sieciach społecznościowych
... towary importowane z Chin. Na zamówieniach zagranicznych produktów chińskich wydawcom udało się zarobić 1,7 miliona złotych. Wreszcie, na trzecim miejscu znalazły się odzież i obuwie - na tym sektorze wydawcy zarobili ponad 1,1 miliona złotych. Zarabianie na nowych mediach Według danych własnych firmy Admitad, mniej niż 10 ...
-
Innowacje i B+R. Nie będzie sukcesu bez finansowania z zewnątrz?
... , co z pewnością wpływa na ocenę tej aktywności przez badanych. Dla porównania, dobra konsumpcyjne, takie jak produkty spożywcze, luksusowa odzież czy obuwie, wymagają mniej intensywnych działań B+R. W ich przypadku kluczowe jest ciągłe zapewnianie wysokiej jakości, a nie inwestowanie w innowacyjne rozwiązania – stwierdza Magdalena ...
-
Inflacja - co to jest? Krótki przewodnik po podwyżkach cen
... go w energię, a ok. 10 proc. z transportem. Oprócz nich znajdziemy w koszyku też takie kategorie jak zdrowie, edukacja, łączność, napoje alkoholowe czy odzież i obuwie. Czy inflacja jest obecnie wysoka? Obecnie w Polsce, po okresie bardzo niskiej inflacji, możemy zaobserwować zjawisko wyraźnego podnoszenia się przeciętnego poziomu ...
-
500 plus działa już 4 lata. Dobrze ocenia je połowa Polaków
... odkładają pieniądze, podczas gdy wcześniej nie dawali rady oszczędzać. Potrzeby, na które najczęściej wydawane są pieniądze otrzymywane na dzieci, to odzież i obuwie – 54 proc. Nieznacznie rzadziej (46 proc.) pomoc jest przeznaczana na zabawki, książki i artykuły plastyczne oraz na dodatkowe zajęcia dzieci np ...
-
Rynek e-commerce w czasie koronawirusa: które branże zyskują, a które tracą?
... czystości). Niektóre z nich zaś zdecydowanie tracą na kryzysie (ubrania, obuwie). Serwis Stackline.com opublikował interesujące badania podsumowujące zmiany na ... straty odnotowały branże zajmujące się sprzedażą kolczyków, naszyjników, zegarków i bransoletek. Odzież Podobnie jak w Polsce, odzieżówka w Ameryce zalicza kryzys. Sprzedaje się mniej ubrań, ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, w czasie kwarantanny 38% badanych zrobiło zakupy w sieci; 55% klientów kupowało środki czystości, a 48% żywność. Kupowano również odzież i obuwie oraz produkty z kategorii zdrowie, a także artykuły dla zwierząt. Wg danych Polskiego Systemu Płatności, który jest operatorem BLIK, w marcu aż o 270 ...
-
Inwestycje w e-commerce i handlowe niedziele. Tego potrzebuje handel?
... poziomy - kwietniowe statystyki GUS pokazały, że spadła ona aż o 22,9 proc. To największy spadek w całej historii badań, a są przypadki (np. odzież i obuwie z notowaniem - 63,4 proc.), gdzie jest on blisko trzykrotnie wyższy. Ponowne otwarcie drzwi galerii handlowych nie doprowadziło do masowego napływu kupujących ...
-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... w sklepie fizycznym, a dla 54 proc. tańsza, bo nie płacą dodatkowo za dostawę do domu. Najczęściej (58 proc.) kupujemy w ten sposób obuwie i odzież, książki (55 proc.), najrzadziej alkohol (22 proc.). Co ciekawe, charakterystyczny dla Polski jest ogólny spadek sprzedaży tego ostatniego, o 22 proc ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... konsumenci z Chin i Indii. Prawie połowa mieszkańców Indii zamierza więcej wydać na rozrywkę, a ponad jedna czwarta Chińczyków planuje większe wydatki na odzież i obuwie oraz książki. W Europie największy wzrost wydatków na rozrywkę deklarują Niemcy (3 proc.). Po raz pierwszy w badaniu Deloitte pojawiło się Chile. Kraj ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Oto 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach konsumenckich. Mimo, że wdrażane są kolejne etapy odmrażania gospodarki, a ...
-
Ranking sieci handlowych. Jakie najlepsze sklepy w Google Maps?
... zamyka PSB Mrówka (4.20). Liderem w kategorii "Elektronika" jest sklep Rebel Electro z oceną 4.40, wyprzedzając Komputronik (4.32) oraz MyCenter (4.23). Z kolei w "Odzież i obuwie" najlepiej ocenianym sklepem jest Polska Sieć Odzieżowa Tifo (4.49), która uplasowała się przed popularnymi sieciówkami. Drugie miejsce zajmuje Esotiq (4.27 ...
-
Czy krytycy eko marketingu to przeciwnicy ekologii?
... z tego segmentu zwraca uwagę na ekologiczne opakowanie produktu (Ogółem - 49%). Również najmniej chętnie ze wszystkich segmentów Krytycy zapłaciliby więcej za odzież i obuwie wykonane z materiałów ekologicznych (15%, Ogółem – 44%). Nieufne spojrzenie tej grupy osób dostrzegalne jest również w podejściu do problemów ekologicznych. Rzadziej niż ...
-
Zachowania konsumentów: zakupy bardziej świadome i odpowiedzialne
... , dokładnie informując o stopniu jego zużycia. Nowe modele zakupowe i usługi nie tylko dla startupów Polacy oczekują, że firmy sprzedające w tradycyjny sposób odzież i obuwie rozszerzą ofertę o usługi z zakresu drugiego obiegu produktów – zyskają dzięki temu zaufanie świadomych i racjonalnych konsumentów. Warto zaznaczyć, że drugi obieg to ...
-
Jak rozliczyć podatek od prowadzenia bloga/vloga?
... KIS z 8 stycznia 2021 r., sygn. 0115-KDIT3.4011.624.2020.1.PS) fiskus zezwolił już na odliczenie wydatków na zakupione na potrzeby bloga odzież i obuwie. Uwzględnienie konkretnych wydatków jako kosztów uzyskania przychodów jest kością niezgody między twórcami internetowymi a urzędami skarbowymi. W ostatnim czasie widać liberalizację stanowiska ...
-
O 105% r/r więcej niewypłacalności w I kwartale 2021
... niewypłacalności są w przemyśle ciężkim: sektorze metalowo-maszynowym, wyrobów elektrycznych oraz w produkcji na rzecz budownictwa. Niewypłacalności są także w przemyśle lekkim: odzież i obuwie; novum są pojawiające się problemy producentów tektury, opakowań, drukarni. W budownictwie +50% r/r wzrost liczby niewypłacalności, także w marcu, pomimo ...
-
Czy warto inwestować w akcje Allegro, Amazon i Aliexpress?
... proc. Także w Polsce udział handlu internetowego szybko rósł. W marcu 2021 r. było to 9,5 proc. całej sprzedaży detalicznej. Najczęściej przez Internet kupujemy odzież i obuwie (32 proc. całej sprzedaży), książki (26,4 proc.) oraz meble i sprzęt elektroniczny (18,9 proc.). Statystyki pokazują, że nasz rynek e-commerce to ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... , w konsekwencji czego przychody w transporcie zmalały z 16,7 do 13,6 proc. Zamknięcie galerii handlowych wyraźnie uderzyło w branżę odzieżową. Udział wydatków na odzież i obuwie w koszyku konsumpcyjnym zmalał z 7,5 do 4,7 proc., wydatki te spadły również realnie. Analiza zmian udziałów poszczególnych wydatków w czasie pozwoliła wskazać branże ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... w sieci. Część marek zdecydowała się prowadzić sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe (tzw. marketplace). W trakcie pierwszej fali największe wzrosty odnotowały kategorie: odzież i obuwie, a także RTV, AGD, książki oraz meble. Wygodniej i bliżej domu Pandemia przyśpieszyła wiele procesów zachodzących w handlu. Pokazała, jakie znaczenie mają ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
... % osób nie przekonałoby nic. Zapytaliśmy zdecydowane osoby, zakup których produktów w Black Friday interesuje ich najbardziej. Na pierwszym miejscu znalazły się odzież i obuwie (69%), na drugim – elektronika i AGD (54%), a na trzecim – akcesoria sportowe (39%). Przeciętny klient jest gotowy wydać na zakupy w Black Friday ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
... żołądkiem, by nie dać się zmanipulować głodowi. Dalej, przeważnie dla około jednej trzeciej ankietowanych, na liście nieplanowanych zakupów znajdują się: odzież i obuwie, hobby, prezenty dla bliskich, kosmetyki i wyposażenie mieszkania. Kilkanaście procent osób potrafi też kupować pod wpływem chwili i nastroju: podróże, elektronikę czy ...
-
Zakupy w sklepie i obiad w restauracji budzą największe obawy Polaków
... 55 plus (65 proc.), a wśród państw – w Polsce i Brazylii (po 82 proc.). Na drożejące restauracje wskazało średnio 45 proc. badanych, a na odzież i obuwie 41 proc. Coraz więcej Polaków obawia się powrotu do pracy stacjonarnej Koniec roku i coraz powszechniejsze obawy związane z czwartą falą pandemii ...
-
Polacy zwiększyli aktywność fizyczną w czasie pandemii
... przed okresem pandemii. W 2021 r. co piąty badany (20%) na ten cel przeznaczył od 551 do 1 380 zł. Nasze wydatki na odzież i obuwie sportowe najczęściej nie przekraczały 550 zł. Optymistyczne perspektywy dla widowisk sportowych na żywo Przyszłość sektora sportowego zapowiada się obiecująco, a Polacy ...
-
Budżet domowy Polaka: płacimy czynsz i kredyty, gaz i woda mogą poczekać
... 7 proc. zasobów, tj. tyle samo co rachunki za telefon i Internet. Po 6 proc. stanowią wyposażenie mieszkania wraz z prowadzeniem gospodarstwa domowego oraz odzież i obuwie. Na dalszej pozycji są raty kredytów i pożyczek, które stanowią 5 proc. budżetu. Co ciekawe, 4 proc. w strukturze finansowej stanowią oszczędności. To świadczy ...
-
Zatrudnienie pracownika z Ukrainy - co z wymaganiami BHP?
... z nią pracownika. Ponadto pracownik powinien otrzymać odpowiednio przygotowane procedury i instrukcje dot. wykonywania pracy oraz niezbędne środki ochrony indywidualnej – np. odzież i obuwie robocze – mówi Magdalena Włastowska, Ekspert ds. bezpieczeństwa pracy W&W Consulting. W roku 2021 r. nieprawidłowe zachowanie pracownika było przyczyną aż 60 ...
-
Piractwo i podróbki ciągle w modzie
... krajach: najwyższy jest w Grecji (62%), a najniższy w Czechach (24%). Produkty podrobione kupowane przez młodych ludzi celowo to najczęściej odzież i akcesoria (17%), a w dalszej kolejności obuwie (14%), urządzenia elektroniczne (13%) oraz artykuły higieniczne, kosmetyki, wyroby do higieny osobistej i perfumy (12%). Jednak młodzi są także ...