-
Najbardziej opiniotwórcze social media
Media chętniej powołują się na Facebooka i Twittera, niż na doniesienia płynące z telewizji - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Gdyby porównać media społecznościowe z tradycyjnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami, to Facebook i Twitter zajęłyby piąte i szóste miejsce w rankingu opiniotwórczości, wyprzedzając ...
-
O czym jeszcze nie wiedzą uchodźcy?
„Myślałam, że to jakaś zabawa twitterowiczów, a tu starsza część TT się bawi” - skomentowała ten trend twitterowiczka @szmejted. Wyniki monitoringu social mediów w IMM potwierdzają, że zabawa „starszej części” Twittera trwa w najlepsze. Od kilku dni media społecznościowe podpowiadają, co uchodźcy, którzy zamieszkają w Polsce, powinni wiedzieć o ...
-
Poszukiwanie pracy przez social media ma sens
Media społecznościowe to nie tylko źródło rozrywki ale i sposób na znalezienie pracy – tak wynika z raportów analizujących działanie takich portali jak Facebook czy Twitter. Jak się okazuje, aż 2/3 pracowników w Polsce ma konto w przynajmniej jednej wirtualnej społeczności. Co więcej, ponad połowa z nich uważa, że posiadanie takiego profilu ...
-
Reklama na Twitterze: jak wybrać grupę docelową?
Jeżeli prowadzisz kampanie reklamowe w social media, wiesz, że kluczem do osiągnięcia długoterminowych rezultatów jest ciągła optymalizacja. Jeśli pragniesz osiągnąć znakomite wyniki wykorzystując reklamy na Twitterze, musisz upewnić się, że poszczególne kampanie są skierowane wyłącznie do ściśle określonej grupy docelowej. Twitter Ads zapewniają ...
-
Polskie miasta w social media. O czym ćwierkają samorządy?
Które polskie miasta są najaktywniejsze na Facebooku i Twitterze? Według analizy Fundacji Pro Progressio najaktywniejsze na Facebooku są Wrocław, Poznań oraz Gdańsk, a na Twitterze - Gdańsk, Gdynia, Wrocław i Warszawa. Kanały social media znacznie częściej służą miastom do promocji kulturalno-sportowej i turystycznej niż biznesowej. Fundacja Pro ...
-
Contact center a media społecznościowe
Rośnie rola mediów społecznościowych (social media) we wszystkich dziedzinach naszego życia. Potwierdzają to tegoroczne badania firmy Connect Assist. Wynika z nich, że aż 80% Brytyjczyków w wieku 18-24 lat i 73 proc. w wieku 25-34 lat korzysta z social media w celu uzyskania porad dotyczących życia prywatnego, kwestii finansowych i zakupowych. To ...
-
Media społecznościowe: wykorzystanie w PR
Wszechobecność Facebooka, skrajnie niepopularny Twitter oraz brak spisanych zasad postępowania w wypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej w internecie - to najważniejsze wnioski z ubiegłorocznego raportu na temat wykorzystania mediów społecznościowych na potrzeby PR. Co zmieniło się w 2012 roku? Czy ktoś jeszcze nie korzysta z social media? Jak ...
-
Polski Internet: najczęstsze błędy językowe
Czy hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Jak wiele błędów można popełnić w 140 znakach na Twitterze? I czy dodając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności słowa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media ...
-
Portale społecznościowe pełne kaszlu i bólu głowy
Wraz z nadejściem jesienno-zimowego szczytu zachorowań media społecznościowe zapełniają się skargami Polaków na dolegliwości związane z grypą i przeziębieniami – wynika z badań Instytutu Monitorowania Mediów. Na przełomie października i listopada w serwisach społecznościowych pojawiło się blisko 14 tysięcy wpisów, w których polscy internauci ...
-
Co media społecznościowe mówią o grypie?
Polacy każdego dnia zamieszczają w social media nawet 2 tysiące skarg na grypę i przeziębienia - wynika z monitoringu internetu Instytutu Monitorowania Mediów. Liczba internetowych deklaracji złego samopoczucia jest wprost proporcjonalna do liczby zachorowań na grypę gromadzonych przez Państwowy Zakład Higieny i nasila się podczas ...
-
Medyczna marihuana: social media zdecydowanie na tak
Aż 80% Polaków wypowiadających się w mediach społecznościowych na temat medycznej marihuany przychylnie odnosi się do pomysłu na jej legalizację – wynika z monitoringu internetu w IMM. Zwolennicy leczenia olejem konopnym są najgłośniejsi na Facebooku i Twitterze. Gorące dyskusje toczą się również na forach dyskusyjnych poświęconych używkom i ...
-
Prezes Rzepliński milczy, a Internet szaleje #BoRejting
Kilka dni temu minister Szałamacha wezwał prezesa Rzeplińskiego do powstrzymania się od wypowiedzi w mediach do dnia ogłoszenia wiarygodności kredytowej naszego kraju. Temat natychmiast podchwycili internauci. Od 5 maja akcja #borejting zdołała podbić media społecznościowe - na Facebooku i Twitterze hashtag ten pojawił się 6 tys. razy – wynika z ...
-
Kim jest użytkownik social media?
W 2016 roku w Social Media dominowały: kulinaria, zdrowe odżywianie, moda i uroda – najchętniej czytane na blogach, Facebooku i Youtube. Użytkownicy blogów, Instagrama, Twittera starzeją się. Prezentujemy kolejne wyniki projektu Social Media 2016 – z badania CAWI wśród 2110 internautów, skanu social media i pomiaru aktywności na urządzeniach ...
-
Marketingowiec omija platformę X i celuje w reklamę na YouTube
Stwierdzenie, że media społecznościowe zamieniły się w słupy reklamowe, nie jest przesadą. Nie jest też jednak zaskoczeniem, że przeciętny marketingowiec nader chętnie stawia na reklamę właśnie w social mediach. Przemawia za tym chociażby ich zasięg. Nie wszystkie serwisy cieszą się jednakową popularnością. Jak donosi najnowsza odsłona raportu ...
-
Boom na social media trwa
Boom na social media trwa nadal w najlepsze. PR-owcy i marketerzy zafascynowani doniesieniami o sukcesach wielu firm wykorzystujących ten kanał komunikacji, stadnie zakładają konta na Blipie, Twitterze i Faceboku. Tym bardziej, że w teorii zarządzania kontami w mediach społecznościowych wygląda to bardzo prosto. Wystarczy założyć firmowe konto, „ ...
-
Monitoring mediów: BlogLevel i TweetLevel
Agencja PR Edelman zaprezentowała rozwiązanie BlogLevel oraz wersję 2.0 rozwiązania TweetLevel. To bezpłatne narzędzia umożliwiające identyfikowanie osób (tzw. social media influencers) wywierających największy wpływ na uczestników wybranych społeczności w social media. Narzędzie TweetLevel wyszukuje wpływowych użytkowników w serwisie Twitter, ...
-
Internauci a ACTA, SOPA i PIPA
Cztery dni z ACTA w Polsce w liczbach: 11 tysięcy materiałów w sieci, po tysiąc ogólnodostępnych wpisów na Facebooku i Twitterze. Ponad tysiąc razy opublikowane hasło "Stop ACTA" kontra kilkadziesiąt informacji o Catonymous. @Palikot_Janusz proszony o pomoc, dziesiątki pytań "A co to jest ACTA?". Masowa histeria czy pospolite ruszenie w Internecie ...
-
Social media po śmierci
Wszystko wskazuje na to, że w świecie mediów społecznościowych bycie sławnym za życia już nie wystarcza. Kolejnym etapem w walce o popularność i bycie permanentnie lubianym są wpisy pojawiające się po śmierci ich autorów. Na pierwszy rzut oka wydaje się to przekroczeniem granicy śmieszności i świadczy o braku dystansu do samego siebie. Ale czy na ...
-
Starsze kobiety szturmują media społecznościowe
Wydawałoby się, że media społecznościowe to domena głównie osób młodych. Tymczasem okazuje się, że swoją obecność w social mediach coraz wyraźniej zaznacza starsza grupa użytkowników, a właściwie użytkowniczek. Czego panie poszukują na takich serwisach jak Facebook, YouTube czy Twitter? Jaka tematyka przykuwa ich uwagę w największym stopniu? Jakie ...
-
Expose Beaty Szydło na Twitterze
Wczorajsze expose Beaty Szydło wzbudziło wiele emocji, co znalazło odzwierciedlenie również w mediach społecznościowych. "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" przeanalizował "twitterową" aktywność internautów - 2,7 tys. użytkowników sieci ćwierkało o wystąpieniu, dzieląc się swoimi odczuciami i przemyśleniami aż 7,8 tys. razy. Wczorajsze wystąpienie ...
-
Spółki giełdowe: nie ma ucieczki przed social mediami
O roli mediów społecznościowych w komunikacji z klientem mówi się coraz więcej. Nie wszyscy jednak zdają się być przekonani co do ich wagi. Tak jest m.in. w przypadku spółek giełdowych, które ciągle traktują social media nieco po macoszemu. W relacjach z inwestorami najczęściej wykorzystywany jest Twitter, ale i tak ma to miejsce dość rzadko (11 ...
-
Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!
Jeżeli znikać z mediów społecznościowych, to tylko tak jak zespół Radiohead. Od kiedy grupa przygotowując się do promocji nowej płyty usunęła wpisy ze swoich kont na Facebooku i Twitterze, mówi się o niej nawet 6 razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analizy publikacji w social media przeprowadzonej przez IMM, aż 91% z wpisów zamieszczonych w ...
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że wraz z wybuchem pandemii COVID-19 nasiliła się w mediach dyskusja na temat dezinformacji. Pojawiło się na ten temat o 177 proc. publikacji więcej niż w 2019 roku. Najwięcej tego typu treści ukazało się na Twitterze. Instytut Monitorowania Mediów zwraca uwagę, że w marcu 2020 roku, a dokładniej po ...
-
5 najczęściej popełnianych błędów w mediach społecznościowych
Korzystanie z mediów społecznościowych to codzienność. Każdego dnia udostępniamy na swój temat ogrom informacji na Instagramie, Twitterze, Facebooku czy TikToku. To prawdziwa gratka dla hakerów. Jakich błędów powinniśmy się wystrzegać, żeby chronić naszą prywatność w social mediach? Specjaliści z firmy Bitdefender wskazują na pięć najczęściej ...
-
Jak wykorzystać media społecznościowe w rekrutacji?
Z roku na rok rośnie liczba użytkowników mediów społecznościowych. Najpopularniejsze to Facebook, Instagram, TikTok i X, czyli dawniej Twitter, a także LinkedIn. Czy i jak można wykorzystać social media podczas rekrutacji pracowników? Istotny jest jasny przekaz Social media pomagają w poszukiwaniu pracowników z różnych branż. Ważne jest, by w ...
-
Złośliwe kody na Twitterze
Święta Bożego Narodzenia to popularny okres dla hakerów. Co roku za pomocą wiadomości o tematyce świątecznej rozsyłanych przez e-mail i media społecznościowe rozpowszechniane są zagrożenia. Najpopularniejsze tematy, którymi cyberprzestępcy wabią swoje ofiary to "Kalendarz adwentowy", "Chanuka"oraz "Grinch". Według PandaLabs, laboratorium systemów ...
Tematy: trojany, robaki, zagrożenia internetowe, cyberprzestępcy, Twitter, złośliwe kody, downloader -
Najpopularniejsze sporty w social media
W czasach, gdy media społecznościowe zdobywają coraz większą popularność, wydawać by się mogło, że sport i aktywność fizyczna odchodzą w niełaskę. Nic bardziej mylnego. To właśnie dzięki zażartym dyskusjom na Facebooku, Twitterze i forach internetowych sport we wszelkiej postaci poszerza swoje wpływy. RuszamySię.pl wspólnie z portalem ...
-
Przyzwyczajenia Polaków a nowinki technologiczne
W Internecie stawiamy przede wszystkim na informację. Blisko 75 proc. dorosłych Polaków najczęściej sprawdza w sieci aktualności z kraju i ze świata, co trzecia osoba najchętniej wyszukuje informacje dot. rozrywki, a blisko 30 proc. z nas przyznaje się, że codziennie spędza czas na portalach typu YouTube. Chociaż większość polskich Internautów (68 ...
-
Media społecznościowe a decyzje finansowe
Polacy są otwarci na korzystanie z mediów społecznościowych przy podejmowaniu działań lub decyzji finansowych – wynika z międzynarodowego badania „Finansowy Barometr ING”, przeprowadzonego w 12 krajach. Ponad połowa respondentów z Polski dopuszcza możliwość skorzystania z serwisów takich jak Facebook i Twitter przy otwarciu konta, złożeniu ...
-
Marki odzieżowe w social media
Najważniejszym i najskuteczniejszym, bo bezpośrednim sposobem komunikowania się marki, w wielu branżach, są obecnie media społecznościowe. Facebook, YouTube, Twitter czy Pinterest zrewolucjonizowały branżę odzieżową. Za ich pośrednictwem firma dociera do adresatów swoich produktów, poznaje ich opinie, przekazuje informacje o kolekcjach i ...
-
Raporty spółek giełdowych w social media?
W USA podstawą prawidłowego wykonywania obowiązków informacyjnych spółek giełdowych jest wskazanie przez emitenta, jakich kanałów dystrybucji informacji będzie używał. Od trzech miesięcy spółki notowane na amerykańskiej giełdzie mogą przekazywać raporty bieżące za pomocą mediów społecznościowych - Facebook'a czy Twittera. Polskie przepisy nie są ...
-
ESET Smart Security 7 i ESET NOD32 Antivirus 7
Firma ESET udostępniła najnowsze edycje swoich programów - pakietu bezpieczeństwa ESET Smart Security oraz systemu antywirusowego i antyspyware ESET NOD32 Antivirus. Oba produkty wzbogacono o nowe technologie, które wzmacniają ochronę użytkownika przed wirusami i atakami, wykorzystującymi luki w zainstalowanych aplikacjach. Do dyspozycji ...
-
Cyberataki 2013: afera PRISM i zombie
Na Twitterze co minutę pojawiało się nawet kilkaset wpisów dotyczących PRISM. Szpiegowska działalność NSA, w tym podsłuchiwanie Angeli Merkel i zrywy Anonymous, to tematy, które natychmiast były podejmowane przez media tradycyjnie i społecznościowe. W 2013 roku nie zabrakło zarówno błahych, jak i szeroko komentowanych wydarzeń, takich jak ...
-
Jakie portale społecznościowe wybierają sprzedawcy?
Bez mediów społecznościowych o sukces w Internecie może być niezwykle trudno. Z analizy przeprowadzonej przez agencję We Are Social wynika, że konto na portalu społecznościowym posiada już co drugi polski internauta. To bardzo istotne dane z punktu widzenia e-sprzedawców - droga z Facebooka, Twittera czy Instagramu do sklepu internetowego to ...
-
Pinterest czy Twitter - która platforma jest lepsza dla biznesu?
W obecnych czasach, pytanie "czy warto działać w mediach społecznościowych" jest nie na miejscu. Obecnie jednym właściwym jest nie "czy", tylko "gdzie". Wybór z perspektywy specjalistów ds. marketingu jest naprawdę szeroki – który jest właściwy? Tym razem przyjrzymy się dwóm platformom bazującym na krótkim i prostym przekazie - pod lupę trafiają ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?