-
Słoneczny wyż nad branżą turystyczną
... Allianz Trade wynika, że popyt na rejsy wycieczkowe również znacznie się ożywił. W 2021 r. wskaźnik ALBD branży (29,7 mln) oraz wskaźnik obłożenia (52,7%) spadły do ... r. w ujęciu realnym). W rezultacie turystyka jest ważną gałęzią gospodarki UE (odpowiadając za 10% jej PKB) i nic nie wskazuje, aby miało to ulec zmianie. W pierwszym kwartale 2024 ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
... : I znowu Polska gospodarka urosła więcej niż zakładały prognozy – w drugim kwartale PKB wzrosło o 3,2%. Rynek reklamy również wyprzedza prognozy, a do tego rośnie dużo ... czyli handlu, wzrósł o 1,3 p.p. do wartości 23,3%. Od czwartego kwartału 2021 r. drugą pozycję zajmuje sektor produkty farmaceutyczne, leki, który wyprzedził sektor żywność. Udział ...
-
Rynek reklamy warty blisko 9 mld zł
... w trzecim kwartale i podobnie miało to miejsce na rynku reklamy. Polski PKB zwiększył się realnie o 2,7% rok do roku, podczas gdy w drugim kwartale rósł o ... , czyli handlu, zwiększył się o 1,7 p.p. do wartości 24%. Od czwartego kwartału 2021 r. drugą pozycję zajmuje sektor produktów farmaceutycznych i leków, który wyprzedził sektor żywność. Udział ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... Konsumpcja w gospodarstwach domowych wzrosła o 3,1%. Wstępne dane GUS o czwartym kwartale mówią o tym, że PKB zwiększył się realnie o 3,2% rok do roku wobec wzrostu o 1,0% w analogicznym okresie ... zwiększył się o 2,4 p.p. do wartości 25,2%. Od czwartego kwartału 2021 r. drugą pozycję zajmuje sektor produktów farmaceutycznych i leków, który wyprzedził ...
-
Inwestorzy wracają na rynek gruntów inwestycyjnych
... mogliśmy obserwować przed pandemią. Okres wzmożonej aktywności transakcyjnej widoczny w 2021 i 2022 roku wzbudził emocje, ale równie szybko je ostudził ... , Polska pozostaje atrakcyjna dla inwestorów zagranicznych. Przewidywany średni wzrost PKB na poziomie 3,4% w latach 2025–2026 oraz napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych czynią nasz rynek ...