-
Fiat najlepiej znaną marką
... wymieniane są rzadziej niż ekskluzywna marka, jaką jest Mercedes. Dowodzi to siły wizerunku tej marki jako idealnej dla wielu użytkowników. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że 56% gospodarstw domowych w Polsce posiada co najmniej jeden samochód osobowy. Dwa lub więcej pojazdów znajduje ...
-
Brak już czasu na internet?
... przez mieszkańców krajów rozwiniętych na domowe surfowanie po internecie stabilizuje się i raczej nie będzie już w przyszłości znacząco rosła. Wyniki badania przeprowadzonego m.in. w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Niemczech, Hiszpanii, Szwajcarii, Szwecji i Wielkiej Brytanii wykazują, że wzrost był minimalny. Natomiast zupełnie inaczej ...
-
Niebezpieczne komunikatory
... i najprostszą formę komunikacji ze współpracownikami i klientami. Natomiast niewiele przedsiębiorstw nakłada oficjalne ograniczenia odnośnie tej formy komunikowania się. Ostatnie badania American Management Association wykazały, że 78 proc. pracowników pobiera z internetu darmowe oprogramowanie służące do komunikacji internetowej. Jednocześnie ...
-
Tydzień 15/2005 (11-17.04.2005)
... pożyczek dla Airbusa. Słysząc to USA ostrzegły, że wznowią w tej sprawie spór na forum WTO. W ubiegłym roku Japonia wydała na badania naukowe 3,12% swojego PKB, a Unia tylko 1,93% PKB. Korean Air zakupi 8 sztuk A380 u europejskiego Airbusa i 10 szt B787 Dreamliner u Boeinga ...
-
Kadra zarządzająca w mediach III 2005
... przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów zaskoczył mnie przede wszystkim nieznaczną ilością negatywnych informacji o szefach koncernów” – mówi Marcin Kaszuba. - „Dotychczasowe badania podkreślały, że ta grupa zawodowa nie cieszy się wysokim zaufaniem społecznym. Trzy procent publikacji o negatywnym wydźwięku napawa optymizmem, iż negatywny ...
-
Rynek mediów i reklamy VII 2005
... ocenia sytuację na rynku mediów i reklamy jako złą. Rośnie natomiast procent osób, które oceniają sytuację jako dobrą – w porównaniu z kwietniową falą badania wzrósł on z 67 do 73 procent. Stabilizację rynku reklamy widać również w prognozach na najbliższe trzy miesiące. 69 procent respondentów uważa ...
-
Program antywirusowy od MasterCard
... Przedsiębiorstw oraz program rabatowy na sprzęt i artykuły biurowe, usługi hotelowe, usługi kurierskie, usługi doradców prawnych, podatkowych i księgowych za pośrednictwem Internetu. Z badania „Market study – Poland” wynika, że co trzeci badany przedsiębiorca, mający dostęp do Internetu, robił w sieci zakupy na potrzeby firmy, a 35 ...
-
Internauci boją się cookie?
... , że ci internauci, którzy boją się inwazji w ich życie prywatne, nie do końca rozumieją, jak pliki cookie działają. Jednak według badania BlueLithium, 83% respondentów twierdziło, że na dokładnie mechanizm cookie. Wielu z nich nie jest jednak świadomymi, jakie korzyści dają cookie, które ...
-
Młodzież w świecie reklamy
... chcieli, ale po namowie sprzedawcy niezręcznie było im odmówić. Nastolatki słabo znają swoje prawa oraz obowiązki sprzedawcy - to kolejny wniosek z badania. Większość (53 proc.) zapytanych jest przekonana, że w sklepie może być umieszczona - sprzeczna z prawem - informacja "Po odejściu od kasy reklamacji nie ...
-
LG V9000 z poziomym wyświetlaczem
... telewizyjnych i odtwarzanie plików multimedialnych. Za jakość odbioru oraz rozdzielczość obrazu odpowiada zaimplementowane w telefonie rozwiązanie Mobile XD EngineTM. Instytut badania strategicznego rynku - Strategy Analytics (SA) - przewiduje, że rozmiar światowego rynku telefonów komórkowych z możliwością odbioru telewizji (obecnie wynosi ...
-
Najbardziej ufamy premierowi
... wskazało najwięcej osób jest Andrzej Lepper, a trzecim Leszek Balcerowicz. Na kolejnych miejscach znaleźli się: Jarosław Kaczyński oraz prezydent Lech Kaczyński. Z badania wynika, że w porównaniu z ubiegłym miesiącem poprawiły się notowania Andrzeja Leppera oraz Romana Giertycha. Zaufanie do szefa Samoobrony wzrosło bowiem o 5 punktów ...
-
Nowa nazwa i asortyment Społem
... Kwiczor, Dyrektor Marketingu w Krajowej Agencji Handlowej Społem. Pracując nad strategią marketingową sieci, wzięto pod uwagę wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor. Na zlecenie KAH Pentor zbadał opinie klientów na temat sklepów "Społem". Przygotowany przez Krajową Agencję Handlową system ...
-
Energia jądrowa w Polsce?
... będą poświęcone w szczególności analizie możliwości umieszczenia w IEA w Świerku k. Warszawy reaktora PBMR o mocy 165 MW, co nie tylko zapoczątkowałoby badania i testowanie technologii, prowadzenie prac badawczych i eksperymentów z wykorzystaniem energii cieplnej z reaktora, ale umożliwiłoby również wyszkolenie kadr na potrzeby polskiej energetyki ...
-
Tydzień 38/2006 (18-24.09.2006)
... będzie to jeden z największych koncernów farmaceutycznych świata (o wartości ok. 32 mld USD) rocznej sprzedaży rzędu 10 mld USD i funduszu na badania ok. 1,3 mld USD. Koncerny energetyczne Gazprom i ENI (włoski) zbudują wspólnie drugą nitkę gazociągu Błękitny Potok (na dnie Morza Czarnego), prowadzącego ...
-
Kim są polscy użytkownicy web 2.0?
Yoof, nowa agencja marketingu młodzieżowego, zleciła firmie Gemius zbadanie użytkowników korzystających z serwisów web 2.0. Z badania wynika, że użytkownicy serwisów web 2.0 to w niemal równym stopniu kobiety i mężczyźni (odpowiednio 51 proc. i 49 proc.), 58 proc. badanych to ...
-
Leasing wspierany ze środków UE
... ,96 mld euro). Jednym z głównych celów pomocy unijnej jest rozwój przedsiębiorczości. Rozwój firmy to podstawowe zadanie każdego przedsiębiorcy. Jak wskazują badania rynkowe, 35 proc. polskich firm chce zwiększyć swój udział w rynku, a 40 proc. pragnie zwiększyć nakłady na inwestycje. Do tego co ...
-
Społeczności internetowe przyszłością sieci
... spędzają online i przyczynia się do wzrostu zainteresowania porównywarkami cen, stronami zawierającymi aktualności i informacje lokalne, blogami, radiami internetowymi i ściąganiem muzyki. Według badania EIAA, 45 proc. internautów w Europie korzysta z Internetu codziennie, co pokazuje jak dużą rolę odgrywa w naszym codziennym życiu sieć internetowa ...
-
Efektowna utrata danych w 2006
... książki, nad którą pracował Joly i jego wszystkie artykuły prasowe. Komik opisał swój przypadek w jednej z gazet. Wszystkie dane udało się odzyskać. 7. Badania w ogniu – W jednym z wiodących uniwersytetów brytyjskich strażacy gasząc pożar zalali komputery wydziału informatycznego zawierające wyniki badań naukowców. Odzyskano wyniki badań zapisanych ...
-
NewsPoint: monitoring mediów od NetSprint
... działów PR firm i organizacji system monitoringu komunikacji w Internecie. Wdrożony, we współpracy z norweska firmą Opoint AS, system oferuje szereg narzędzi do badania treści publikowanych w Internecie. Użytkownik NewsPoint otrzymuje dostęp online do panelu złożonego z wyszukiwarki, modułu statystyk i analizy mediów, archiwum publikacji oraz ...
-
Polski rynek telekomunikacyjny
... lat i powyżej. Reprezentatywny dobór próby pozwala na przełożenie wyników otrzymanych w badaniu na całą populację Polski. Rynek telefonii stacjonarnej Wyniki badania wskazują na wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (90%). Telefon ...
-
Tydzień 13/2007 (26.03-01.04.2007)
... , a za nią znalazła się Szwecja, Singapur i Finlandia. Atutami Danii stała się liberalizacją sektora telekomunikacyjnego, nowoczesny systemem edukacji i duże nakłady na badania i rozwój. Zeszłoroczny lider - USA teraz znalazły się na 7 miejscu. 3. Są też pozytywne sygnały o polskiej gospodarce. Prestiżowy Standard & Poor's (S&P) podwyższył ...
-
Systemy ERP coraz popularniejsze
... Gawron, dyrektor sprzedaży i marketingu Columbus Polska. To istotny impuls dla polskiego rynku systemów informatycznych z funkcjami przeznaczonymi do zarządzania relacjami z klientami. Badania przeprowadzone przez firmę analityczną PMR są wprawdzie mniej optymistyczne (spośród wszystkich firm zatrudniających min. 50 osób tylko 12 proc. posiada ...
-
Mass mailing w małym przedsiębiorstwie
... kampanii mailingowej. Mierzenie skuteczności kampanii mailingowych W przypadku przeprowadzania kampanii mailingowych we własnym zakresie, należy się liczyć z koniecznością samodzielnego badania skuteczności reklamy. Odbiór przekazu marketingowego w bardzo dużym stopniu zależy od tego czy został przygotowany zgodnie z zasadami e-mail marketingu ...
-
Po wakacjach zadbaj o bezpieczeństwo komputera
... , istotne jest, aby zabezpieczenia komputera były w pełni aktualne. Ważne jest także, aby pracodawcy i pracownicy pracowali wspólnie nad mocnymi politykami bezpieczeństwa. “Badania przeprowadzone w tym roku przez Check Point pokazały, że mimo iż pracownicy wiedzą o zaleceniach polityki bezpieczeństwa IT stosowanych przez pracodawcę, często ...
-
Usługi finansowe tylko dla kobiet
... nie trzeba nikogo przekonywać, ale czy ma to jakiekolwiek przełożenie na sposób wydawania pieniędzy? Firmy przeznaczają całkiem niemałe pieniądze na badania preferencji pań, również w zakresie usług finansowych. Po co to wszystko zapytają zapewne polscy bankierzy, jeśli do tej pory w większości standardowe ...
-
Marka i wizerunek kraju 2007
... , dokonują tego w najbardziej przekonujący sposób, poprzez marketing szeptany – word of mouth”. Aspekty humanitarne oraz proekologiczne jako przewodnie trendy w turystyce Uczestnicy badania wskazali na następujące trendy pojawiające się w turystyce i podróżach: Rozwój turystycznego wolontariatu – Coraz więcej osób planuje podróż w taki sposób, aby ...
-
Budownictwo w 2007 roku
... tak gwałtownych wzrostów cen mieszkań nam już nie grozi, jednak w dalszym ciągu, choć znacznie wolniej będą one rosły. Mimo iż badania rynku budowlanego prowadzone przez ASM pokazują pewne momenty spadkowe, to jednak dobry okres rozwoju na rynku budowlanym stanowczo nie zmierza ...
-
Ceny usług telefonii ruchomej 2005-2007
... %. W tym samym czasie średni spadek cen koszyków wszystkich 19 krajów UE wyniósł 17%. Cenowe preferencje konsumentów Realizowane corocznie przez Regulatora badania opinii publicznej jednoznacznie dowodzą, iż głównymi kryteriami wyboru ofert telefonii ruchomej przez Polaków są: cena oraz możliwość skorzystania z promocji i rabatów ...
-
Phishing: bezpłatne narzędzia dla hakerów
... na prostotę narzędzi liczba ataków typu phishing rośnie, co naraża firmy i klientów np. banków na ogromne straty” – dodaje Sobianek. Według badania przeprowadzonego przez firmę Gartner, ataki typu phishing spowodowały w roku 2007 tylko w Stanach Zjednoczonych straty w wysokości 3,2 miliarda dolarów. Dostęp do bezpłatnych ...
-
Media interaktywne lepsze niż tradycyjne
TVN inteligentny, Radio Maryja aroganckie - takie wyniki przynosi ostatnie badanie BAV Consulting, monitorujące kondycję marek w Polsce. Zdaniem autorów badania, tradycyjne media są coraz bardziej zagrożone przez media interaktywne. W ścisłej czołówce mediów "aroganckich" znalazły się jedynie stacje radiowe, prasa oraz ...
-
Opieka zdrowotna w Polsce - funkcjonowanie do 2008 r.
... strony pacjentów. W procesie urynkowienia opieki zdrowotnej nie do pominięcia są bowiem społeczne koszty mierzone stopniem oddziaływania zachodzących zmian. Sondaże i badania opinii publicznej są w istocie cennym źródłem informacji o odczuciach i preferencjach obywateli (potencjalnych pacjentów) w kwestiach dotyczących opieki zdrowotnej. Jako takie ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... jest nowym i raczej niezrozumiałym pojęciem. Agencje powinny działać razem na rzecz rzetelnego informowania o branży. Pomocne w tych działaniach mogą okazać się badania, które niektóre firmy wykonują na potrzeby swoje i swoich klientów (np. „Badanie skuteczności merchandisingu w polskich bankach” zrealizowane przez PMT Marketing System ...
-
Ranking dynamicznych gospodarek 2008
... , Turcję, Grecję, Portugalię czy Węgry. Jest to zupełnie zrozumiałe zważywszy na dynamiczny wzrost PKB Polski wynoszący 6,5%, zmniejszające się bezrobocie (podczas badania kształtujące się na poziomie 12,8%) i stale zwiększające się woluminy handlu oraz inwestycji zagranicznych. Polska nie tylko rozwija się znacznie szybciej ...
-
Bankowość elektroniczna 2008
... wizytę w banku, lub raczej będzie czymś więcej niż ona oferując łatwy i szybki dostęp do pełni usług" – przewiduje Joanna Opoczyńska, koordynator badania. Regularny kontakt i doświadczenie w korzystaniu z usług e-bankowości sprawia, że Polacy stale podnoszą poprzeczkę wymagań wobec banków. Pewne czynniki - jak zabezpieczenia, opłata ...
-
Branża PR w mediach VII 2008
... cytowaną/wzmiankowaną agencją była Grupa Eskadra, na którą w lipcu media powoływały się 5 razy. Większość (171) lipcowych przekazów o branży PR zakwalifikowanych do badania miała wydźwięk neutralny, 26 materiałów było pozytywnych. Co ciekawe, do 81, czyli prawie dwukrotnie (względem czerwca) wzrosła liczba materiałów negatywnych ...