eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?

Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?

2013-09-13 13:17

Przeczytaj także: Zakupy online: potencjał niekupujących


Dysponując tak dokładną wiedzą na temat swoich klientów, warto wykorzystać ją w swoich działaniach , np. w trakcie planowania promocji czy rabatów, które zachęcą klientów do aktywności. W zależności od założonych celów mogą to być promocje angażujące internautów w najsłabsze lub najlepsze sprzedażowo dni i godziny. Dobrym przykładem efektywnego wykorzystania informacji o klientach są działania jednej z amerykańskich kawiarni.- Zintegrowała ona dane pochodzące z preferencji klientów (ulubione kawy, czekolady, desery), lokalizacji klientów i danych z kart kredytowych. Teraz mama, która po zakończeniu szkoły zabiera swoje pociechy do kawiarenki, dostaje specjalną (przewidzianą właśnie w tych godzinach) ofertę na czekoladę dla dzieci. To proste i to działa!

Analizuj informacje o klientach

Na początek najlepiej postawić sobie prosty cel, który chcemy zrealizować, np. podniesienie sprzedaży w weekend lub wzrost sprzedaży konkretnych produktów. Wtedy będziemy wiedzieć, którą grupę klientów aktywizować i w jaki sposób.

Wyobraźmy sobie taki schemat – prowadzisz sklep ze sprzętem RTV i chcesz zrobić przeznaczoną dla konkretnej grupy docelowej wysyłkę e-mail marketingową z ofertą promocyjną na dany model telewizora. Taka oferta powinna trafić do osób, które wykazały już wcześniej zainteresowanie telewizorami (np. klikając w linki w e-mailach czy oglądając podstrony z telewizorami). Jednocześnie należy pamiętać, że oferta do tych osób, które już kupiły telewizor u Ciebie w ostatnim okresie powinna być nieco zróżnicowana. Tych klientów można aktywizować poprzez wysłanie oferty dotyczącej na przykład akcesoriów takich jak: stoliki pod telewizor, kable, kino domowe czy dvd.

Możliwość analizowania zachowań klientów i użytkowników sklepów internetowych to ogromna przewaga branży e-commerce względem tradycyjnych metod sprzedaży. Jeśli klient przeglądał wcześniej np. książki z kategorii horrory, prawdopodobnie nie ma sensu pokazywać mu promocji z kategorii romanse. Jeśli przeglądał karmę dla psów, to nie zainteresuje się nowościami z kategorii karma dla kotów. Inteligentne rekomendacje pozwalają zautomatyzować proces zarządzania ofertą, jednocześnie maksymalnie zwiększając jej skuteczność.

Co zatem wpływa na wybór konkretnego sklepu przez kupujących? Można przezornie odpowiedzieć, że decyzje będą tak różne, jak różni są poszczególni klienci. Jednak umiejętne wykorzystanie możliwości Big Data w procesach marketingu online wpływa na zdecydowanie większą skuteczność głównie dzięki nasileniu efektywności działań, a przez to oszczędności w porównaniu z dotychczasowymi działaniami.

Z powyższej analizy rynku i zachowania konsumentów można wysnuć wniosek, że im więcej wiemy o zachowaniu konsumentów (np. dniach i godzinach, w których dokonują zakupów), tym skuteczniejsze i efektywniejsze będą nasze działania. Big Data zyskuje coraz większe uznanie, a czas poświęcony na zbieranie i analizowanie danych owocuje wymiernymi efektami biznesowymi.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Klienci kupują, gdzie chcą!

    sky-shop.pl / 2013-09-24 09:15:19

    Trzeba walczyć o lojalność klientów - takie są prawa rynku - warto poznawać ich więc bliżej (wspomniany mailing na pewno może w tym pomóc). A to, że sklepy internetowe do szybkim tempie zdobywają rynek i zarażają tym tradycyjnym, to już pewność: http://sky-shop.pl/sklepy_internetowe_zagrazaja_tradycyjnym_sklepom/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: