eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polski Internet a talent show

Polski Internet a talent show

2013-06-10 14:06

Przeczytaj także: Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie


TVP – być cały czas w kontakcie z fanami

The Voice of Poland, Bitwa na głosy – TVP postawiła na śpiewające talenty i liczne, zróżnicowane kanały komunikacji: strona internetowa, Facebook – oficjalny fanpage, YouTube, Twitter, Nasza Klasa oraz zaangażowanie innych mediów i eventy. W promocję talent show TVP zaangażowane jest Radio Zet, zaś jurorzy programu należą do najbardziej widocznych osobowości telewizyjnych – to ewenement na tle produkcji konkurencyjnych. Jury VoP wzięło udział w Familiadzie i koncercie charytatywnym „Rak. To się leczy”.

Strategia działań na Facebooku jest czytelna: być cały czas w kontakcie z fanami. Prowadzona jest relacja „na żywo”, w trakcie programu pojawia się nawet kilkanaście postów, prezentowani są kolejni wykonawcy, publikowane są komentarze do decyzji jurorów, wpisy są bardzo emocjonalne.

Strona internetowa również wyróżnia się na tle konkurencji pod względem możliwości interakcji z widzami. Forum to wtyczka Facebooka – każda aktywność forowicza jest powiązana z jego kontem społecznościowym, spersonalizowana, opatrzona zdjęciem, imieniem i nazwiskiem. Autorzy postów są jawni - jest to wyjątkowa praktyka – dlatego jest ich mniej niż na forach talent show TVN, ale wpisy są bardziej merytoryczne, choć wciąż pozostawione bez odpowiedzi.

Polsat – umiarkowanie w autopromocji

Got to Dance i Must be the Music mają zakładki z podstawowymi informacjami na stronie głównej stacji oraz fanpage’e na Facebooku. Istnieje też możliwość oglądania programu w internecie – Ipla.

Widzu, zostań z nami!
Pewne elementy autopromocji są wspólne dla wszystkich produkcji. Każdy omówiony program obecny jest na Facebooku, choć każdy robi to nieco inaczej, a przede wszystkim z różnymi efektami:

The Voice of Poland – najaktywniejszy fanpage;
Must be the music – najpopularniejszy talent show na Facebooku (największa liczba fanów);
Top Model – najbardziej zaangażowani facebookowicze;
Bitwa na głosy – fanpage aktywny i aktualizowany, mimo że ostatnia edycja zakończyła się już dawno – wspiera inne produkcje TVP.

Na forach brakuje moderowania – oprócz forum programów TVP, gdzie forowicze nie są anonimowi, a sama formuła show nie prowokuje tak wielu pytań, jak ma to miejsce w przypadku np. Mam Talent.

O badaniu:
Raport wykonano na podstawie 114 609 materiałów internetowych zawierających informacje na temat poszczególnych talent show z okresu od 1 stycznia 2012 do 31 marca 2013 roku oraz 8 oficjalnych fanpage’y i stron internetowych programów. Stan wg 03 kwietnia 2013 r.

Nina Olszewska –

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: