eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polski Internet a talent show

Polski Internet a talent show

2013-06-10 14:06

Polski Internet a talent show

Do czego służy talent show? © James Steidl - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Finał Top Model za nami, precastingi do Mam Talent i castingi do Got to Dance trwają, media donoszą o zmianach w jury X Factor - czyżby plotki o końcu ery talent show były przesadzone? Programy tego rodzaju były w minionym sezonie w każdej niemal ramówce, jesień chyba nie przyniesie zmian pod tym względem. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jaki pomysł na autopromocję talent show mają stacje telewizyjne, w jaki sposób komunikują się z widzami i uczestnikami.

Przeczytaj także: Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie

Z badań Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że najpopularniejszym w Internecie talent show w okresie od 1 stycznia 2012 do 31 marca 2013 roku był X Factor emitowany przez TVN. Internauci wspomnieli o X Factor ponad 27 tys. razy na forach, blogach i w komentarzach do artykułów na portalach internetowych. Na drugim miejscu znalazła się Bitwa na głosy, na trzecim Mam talent.

„Teraz mamy do czynienia z apogeum popularności talent show. Za chwilę ten format może być jednak w odwrocie i jesteśmy na to przygotowani” – cytował Edwarda Miszczaka, dyrektora programowego TVN, wprost.pl. Bez względu na to, czy koniec jest bliski czy nie, talent show miały silną pozycję w ostatnim sezonie i pojawią się w jesiennych ramówkach. Która stacja najskuteczniej wypromowała swój program?

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji w internecie i mediach społecznościowych na temat programów typu talent show

Internauci wspomnieli o X Factor ponad 27 tys. razy na forach, blogach i w komentarzach do artykułów na portalach internetowych. Na drugim miejscu znalazła się Bitwa na głosy, na trzecim Mam talent.


Krzywa obrazująca liczbę wzmianek na temat programu w czasie na przykładzie X Factor nie pozostawia złudzeń – popularność jest skorelowana z emisją programu. Najwięcej o X Factor mówiło się w okresie marzec – czerwiec 2012 (II edycja programu) oraz od lutego 2013 (start III edycji).

fot. mat. prasowe

Liczba publikacji w internecie i mediach społecznościowych na temat programu X Factor

Krzywa obrazująca liczbę wzmianek na temat programu w czasie na przykładzie X Factor nie pozostawia złudzeń – popularność jest skorelowana z emisją programu. Najwięcej o X Factor mówiło się w okresie marzec – czerwiec 2012 (II edycja programu) oraz od lutego 2013 (start III edycji).


Do czego służy talent show?

Program typu talent show nie służy tylko do oglądania – razem z pojawieniem się napisów końcowych nie mogą skończyć się emocje i zaangażowanie odbiorcy. Widzów do zaangażowania nie trzeba nakłaniać – wiele pytań rodzi się samoistnie, wiele wątpliwości i innych objawów zainteresowania pojawia się w Internecie, na forach i blogach – rolą nadawcy jest ustosunkowanie się do tego w sposób satysfakcjonujący odbiorcę. Nie bez znaczenia jest też potencjalny uczestnik programu, którego należy skutecznie uświadomić w sprawach organizacyjnych.

fot. James Steidl - Fotolia.com

Do czego służy talent show?

Program typu talent show nie służy tylko do oglądania – razem z pojawieniem się napisów końcowych nie mogą skończyć się emocje i zaangażowanie odbiorcy. Widzów do zaangażowania nie trzeba nakłaniać – wiele pytań rodzi się samoistnie, wiele wątpliwości i innych objawów zainteresowania pojawia się w Internecie, na forach i blogach.


Między edycjami temat też wciąż żywy

Zapowiedzi kolejnych odsłon programu, dalsze losy zwycięzców, zmiany składu jury lub działania jurorów – o tym się mówi. Najmniej wzmianek na temat programu odnotowano w okresie sierpień – październik 2012 roku. Najmniej to jednak wciąż około 1000 publikacji w ciągu miesiąca.

TVN – podgrzewać atmosferę

Do analizy autopromocji TVN przyjęto następujące programy: Mam talent, X Factor, Top Model, You can Dance. Wszystkie te formaty, choć zróżnicowane tematyką – odpowiednio: poszukiwanie wszechstronnych talentów (Masz talent), śpiew (X Factor), uroda i predyspozycje do pracy modelki (Top Model) oraz taniec (You can Dance), promowane są w taki sam sposób: za pośrednictwem strony internetowej, fanpage’a na Facebooku oraz kanału video.

Warto zwrócić uwagę na fanpage Top Model – choć liczba fanów nie jest rekordowa, wykazują oni największe zaangażowanie, wyraźnie widoczne w natężeniu dyskusji. Na potrzeby badań przyjrzano się postowi opublikowanemu – wg Facebooka – „około godziny temu”. Zebrał w tym czasie 527 polubień, 74 komentarze, w tym 184 polubienia jednego komentarza. Dodatkowo dla celów promocyjnych powstały blogi uczestniczek programu. Co ciekawe, nie wzbudziły one entuzjazmu widzów – zarzucono im sztuczność.

fot. mat. prasowe

Dane z fan page’y wg stanu z 3 kwietnia 2013 roku

Warto zwrócić uwagę na fanpage Top Model – choć liczba fanów nie jest rekordowa, wykazują oni największe zaangażowanie, wyraźnie widoczne w natężeniu dyskusji.


 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: