eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Polacy a Internet w telefonie

Polacy a Internet w telefonie

2013-01-30 11:21

Przeczytaj także: W domu czy na zewnątrz? Gdzie korzystamy ze smartfonów?


Jakiego rodzaju aplikacje najczęściej pobierają Polacy?

Największą popularnością cieszą się te, które pozwalają zwiększyć funkcje komunikacyjne komórek, czyli komunikatory (44%) i serwisy społecznościowe (41%), a także aplikacje użytkowe, ułatwiające wykonywanie codziennych czynności (41%). Równie często co gry, pobieramy aplikacje pogodowe – deklaruje to odpowiednio 39% i 38% osób pobierających aplikacje.

- Już 4,7 mln Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z Internetu w swoich telefonach. 49% tej grupy to użytkownicy smartphonów. Jest to zatem duża, zróżnicowana i atrakcyjna dla reklamodawców grupa docelowa. Analiza zachowań wskazuje ponadto, że dla nich granica między Internetem na komputerach i w telefonach coraz bardziej się zaciera. Tym samym mobile staje się dojrzałym medium, pozwalającym skutecznie docierać do konsumentów. – podsumowuje Jarosław Rzepecki i dodaje – Wszystko wskazuje na to, że 2013 będzie rokiem dalszego, dynamicznego rozwoju mobile w Polsce i na całym świecie.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z Internetu w telefonie

7% Polaków codziennie korzysta z Internetu w komórce.


fot. mat. prasowe

Treści i funkcje wykorzystywane w Internecie

Najczęściej poszukiwanymi treściami są newsy i wiadomości dotyczące pogody.


fot. mat. prasowe

Pobrane aplikacje

Największą popularnością cieszą się aplikacje, które pozwalają zwiększyć funkcje komunikacyjne komórek, czyli komunikatory (44%) i serwisy społecznościowe (41%), a także aplikacje użytkowe, ułatwiające wykonywanie codziennych czynności (41%).


fot. mat. prasowe

Aktywność posiadaczy smartfonów

Użytkownicy różnych systemów operacyjnych znacznie różnią się od siebie, jeśli chodzi o regularne korzystanie z Internetu i pobieranie aplikacji. Najaktywniej robią to osoby posiadające urządzenia marki Apple.


Metodologia badania
Consumer Connection System (CCS) jest jednym z pierwszych całościowych badań typu single source przeprowadzonym w Polsce. Dostarcza ono wiedzy na temat zachowań konsumentów we współczesnym świecie mediów, ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do wiedzy i informacji oraz kontaktu z rodziną czy znajomymi. Na zlecenie Aegis Media Polska ankiety w badaniu zostały przeprowadzone przez instytuty badań Ipsos (2010) i Kantar Media (2012), w obu przypadkach na grupie 3000 Polaków w wieku 15-64 lat. Zastosowano metodę CAPI (wywiady w domach respondentów).


poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: