Wskaźnik Optymizmu - III 2005
2005-03-20 00:01
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wskaźnik Optymizmu - I 2005
Największy spadek, bo o blisko 6 punktów odnotowano w przypadku wskaźnika klimatu gospodarczego, którego wartość wynosi 73,16 pkt. Pomimo gorszych ocen sytuacji gospodarczej w kraju, więcej osób niż przed miesiącem jest przekonanych, że obecnie mamy dobry okres na zakupy dóbr trwałego użytku.Największy wpływ na pogorszenie nastrojów wśród konsumentów w marcu miały rosnące obawy przed wzro-stem bezrobocia. Coraz więcej Polaków jest zdania, że bezrobocie będzie w najbliższym czasie rosło. Z drugiej strony natomiast, coraz częściej wyrażamy przekonanie, że inflacja będzie spadać. Obecnie już tylko 15% Polaków jest zdania, że w najbliższym czasie możemy się spodziewać wzrostu inflacji.
fot. mat. prasowe
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów WOK może przyjmować wartości od 0 do 200 punktów. Podstawą jego obliczania są odpowiedzi na pięć pytań zadawanych w sondażu Ipsos na zlecenie „Rzeczpospolitej”. Ostatnie badanie przeprowadzono między 4 a 7 marca 2005 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1006 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wskaźnik optymizmu XI 2013
-
Wskaźnik optymizmu X 2013
-
Wskaźnik optymizmu IX 2013
-
Wskaźnik optymizmu VIII 2013
-
Wskaźnik optymizmu VII 2013
-
Wskaźnik optymizmu VI 2013
-
Wskaźnik optymizmu V 2013
-
Wskaźnik optymizmu IV 2013
-
Wskaźnik optymizmu III 2013