eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wskaźnik Optymizmu - I 2005

Wskaźnik Optymizmu - I 2005

2005-01-19 00:18

Wskaźnik Optymizmu - I 2005

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W styczniu nastroje konsumentów praktycznie nie uległy zmianie. O blisko dwa punkty wzrosła wartość wskaźnika klimatu gospodarczego, nieznacznie spadła natomiast wartość wskaźnika skłonności do zakupów. Większym optymizmem cechują się osoby młode, posiadające wyższe wykształcenie, dysponujące wyższymi dochodami .

Przeczytaj także: Wskaźnik Optymizmu - X 2004

Na uwagę zasługuje istotna poprawa nastrojów, jaka dokonała się w ostatnim czasie wśród rolników. Rok temu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów w tej grupie badanych kształtował się na poziomie 64 punktów. Obecnie wynosi on 91punktów. Jest to zatem znaczący wzrost, którego źródeł należy z pewnością upatrywać w korzyściach, jakie rolnikom przyniosło członkostwo Polski w Unii Europejskiej.

W ostatnim miesiącu kolejny raz zmalały obawy przed wzrostem cen, co może sugerować spadek inflacji w najbliższych miesiącach. Powoli spadają również obawy przed wzrostem bezrobocia.


oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Nieuczciwe stacje paliw

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: