Reklama w motoryzacji XII 2005
2005-01-18 11:53
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji XI 2004
Zdecydowana większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła stacjom telewizyjnym (17 mln 427 tys. zł), a dalej uplasowały się gazety (10 mln 637 tys. zł), magazyny (7 mln 726 tys. zł) i radio (6 mln 66 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w grudniu stanowiły 4 procent wszystkich nakładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w grudniu roku 2003 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 2,7 procent.W ciągu całego ubiegłego roku budżet przeznaczony na reklamę samochodów (595 mln 616 tys. zł) stanowił 5,4 procent wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było to 5,2 procent.
W porównaniu z grudniem 2003 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły aż o 81,5 procent, natomiast liczba emisji była większa o 72 procent. W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowała telewizja (102 procent) i radio (96 procent).
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 14,5 procent, a liczba emisji zwiększyła się o 38,5 procent.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
-
Reklama w motoryzacji III 2005
-
Reklama w motoryzacji II 2005
-
Fiat największym reklamodawcą
-
Motoryzacyjni reklamodawcy
-
Przemysł motoryzacyjny, czyli dominacja Chin i droga przez wyboje
-
Automotive bez inwestycji zagranicznych i z redukcją zatrudnienia