eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Motoryzacyjni reklamodawcy

Motoryzacyjni reklamodawcy

2004-11-19 00:07

Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców wśród producentów samochodów osobowych zajęła w październiku firma Skoda Auto Polska - wynika z monitoringu firmy analitycznej Expert-Monitor. Wydatki czeskiego producenta na reklamę w Polsce wyniosły 14 mln 478 tysięcy złotych, co stanowi 16,8 procent wszystkich nakładów przeznaczonych na reklamę samochodów osobowych w mediach.

Przeczytaj także: 5,6 mld PLN na reklamę

Drugą pozycję zajęła spółka General Motors Polska, która przeznaczyła na reklamę 12 mln 676 tys. zł (14,7 procent). Kolejne miejsca zdobyły firmy Fiat Auto Poland (10 mln 345 tys. zł, 12 procent), Renault S.A.R.L. Polska (5 mln 989 tys. zł, 7 proc.) oraz Peugeot Polska (5 mln 645 tys. zł, 6,6 procent). W sumie całość wydatków na reklamę aut osobowych w mediach wyniosła w październiku 86 mln 52 tys. zł.

W zestawieniu największych reklamodawców wśród firm samochodowych w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy prowadzi niezmiennie Fiat Auto Poland. Nakłady wyniosły 56 mln 13 tys. zł (11,6-proc. udział w całości wydatków na reklamę motoryzacyjną). Skoda Auto jest na drugim miejscu dzięki wydatkom w wysokości 53 mln 916 tys. zł (11,1 procent).

Trzecia lokata stała się udziałem General Motors Polska (49 mln 690 tys. zł, 10,3 procent), która wyprzedziła firmy Toyota Motor (46 mln 424 tys. zł, 9,6 procent) oraz Renault (44 mln 745 tys. zł, 9,2 procent). W okresie od stycznia do końca października całość wydatków na reklamę samochodów osobowych w mediach osiągnęła kwotę 484 mln 567 tys. zł.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: