Świąteczne zakupy przez Internet
2004-11-19 00:03
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
W badaniu wzięło udział 2000 respondentów. 23 proc. z nich zamierza wykorzystać internet w pracy do kupienia gwiazdkowych prezentów. Zakupy świąteczne online cieszą się większą popularnością wśród mężczyzn (27 proc.) niż kobiet (17 proc.). Największe zainteresowanie tą formą kupowania prezentów wykazują młodzi ludzie w wieku od 18 do 29 lat. W grupie tej zakup upominków przez internet deklaruje 28 proc. osób.Według prognoz Interactive Media In Retail Group (IMRG), Brytyjczycy wydadzą w tym roku 3,5 miliarda funtów na zakupy świąteczne w sieci. Oznacza to wzrost o 40 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem i jest bardzo dobrą wiadomością dla sklepów internetowych.
Święta oznaczają też wzmożony ruch w sieci. 25 proc. respondentów zamierza wysłać życzenia świąteczne do przyjaciół i klientów za pośrednictwem kartek elektronicznych. Równocześnie 13 proc. badanych osób przyznało, że będzie otwierać kartki świąteczne od nieznanych nadawców. Sytuację tę mogą wykorzystać spamerzy i hakerzy do rozsyłania niechcianych wiadomości czy przeprowadzania ataków.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Branża e-commerce a Gwiazdka 2013
-
Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów
-
Branża e-commerce a Gwiazdka 2012
-
Świąteczne zakupy online aż do stycznia
-
Świąteczne e-zakupy
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
-
Akt o usługach cyfrowych. Jak wpłynie na e-commerce?
-
Dyrektywa Omnibus wciąż sporym problemem dla e-commerce
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024