eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża e-commerce a Gwiazdka 2013

Branża e-commerce a Gwiazdka 2013

2013-12-03 12:01

Branża e-commerce a Gwiazdka 2013

Branża e-commerce a Gwiazdka 2013 © Africa Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Niemal 40% badanych właścicieli sklepów internetowych uważa, że nadchodzący okres zakupów świątecznych będzie lepszy lub znacznie lepszy niż przed rokiem. Widać wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to 35% ankietowanych było optymistami w tym temacie. W 2011 roku grupa ta liczyła ponad 44%, a w 2010 było to odpowiednio 40% ankietowanych. Ponad 36% prowadzących sprzedaż przez internet szacuje, że obroty i wyniki sprzedaży będą na zbliżonym poziomie, jak w roku 2012 - wynika z raportu przygotowanego przez DreamCommerce S.A.

Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2012

Procent właścicieli sklepów internetowych, którzy mają negatywne prognozy pozostał praktycznie na identycznym poziomie, jak rok temu i wyniósł 24,3 % (w 2012 było to łącznie 24,2%). W poprzednich edycjach badania wyniki wyglądały następująco: 20,8% głosów łącznie dla odpowiedzi „gorsze” i „znacznie gorsze” w 2010 roku i 25,7 % głosów dla tych wskazań w 2011 roku.

fot. mat. prasowe

Jakie będą wyniki sprzedaży w okresie świątecznym?

Niemal 40% badanych właścicieli sklepów internetowych uważa, że nadchodzący okres zakupów świątecznych będzie lepszy lub znacznie lepszy niż przed rokiem.


Jak widać ­ szacunki badanych w obszarze poziomu sprzedaży i wysokości obrotu są optymistyczne, choć wyważone. Można jednak odnieść wrażenie, że właściciele e­sklepów odczuwają w niektórych aspektach swojej działalności pewne bariery, które mają źródło w bezpośredniej konkurencji oraz braku zaufania o czym będzie w dalszej części badania.

fot. mat. prasowe

Jakie będą wyniki sprzedaży w okresie świątecznym? - porównanie

Widać wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to 35% ankietowanych było optymistami w tym temacie. W 2011 roku grupa ta liczyła ponad 44%, a w 2010 było to odpowiednio 40% ankietowanych.


Ostrożne prognozy wzrostu obrotów w e­sklepach

Osoby, które pytane o tegoroczne obroty i wyniki sprzedaży wskazały jedną z trzech następujących odpowiedzi: znacznie lepsze niż przed rokiem, lepsze niż przed rokiem, na zbliżonym poziomie zostały poproszone o wskazanie wartości procentowej wzrostu obrotów i wyników sprzedaży. W 2013 roku wygląda to następująco:

fot. mat. prasowe

Wzrost sprzedaży w okresie świątecznym

Najliczniejszą grupę stanowią właściciele, którzy szacują wzrost w przedziale 19%. Szczegółowa analiza wyników pokazuje, że ponad 90% tej grupy stanowią badani, których zdaniem wyniki będą na poziomie zbliżonym do zeszłorocznych.


Jak widać na powyższym wykresie najliczniejszą grupę stanowią właściciele, którzy szacują wzrost w przedziale 1-9%. Szczegółowa analiza wyników pokazuje, że ponad 90% tej grupy stanowią badani, których zdaniem wyniki będą na poziomie zbliżonym do zeszłorocznych. To bardzo ostrożne oceny, których źródła można upatrywać w wielobranżowości badanych e-sklepów oraz w tym, że nie wszystkie branże odnotowują wzrost sprzedaży w okresie przedświątecznym.

Respondenci, którzy oceniają tegoroczne wyniki sprzedaży i obroty na znacznie większe niż rok temu, wskazują w największej liczbie przedział 2549% (40% z nich) oraz przedział 5074% (ponad 26% spośród tej grupy).

Badani, którzy prognozowali nadchodzący okres zakupowy, jako lepszy niż rok temu najliczniej (ponad 32%) wskazali przedział mówiący o wzroście obrotów o 2549% oraz 1024% (ponad 28% z nich).

Generalnie najwięcej optymistów (osób, które przewidują, że tegoroczne wyniki będą znacznie lepsze lub lepsze) jest w przedziale 25-49%.

Wzrost obrotów i sprzedaży w e-sklepach możliwy dzięki: lepszej ofercie, skutecznej informatyzacji kraju, rozpoznawalności marki

Ankietowani (prowadzący sklep dłużej niż rok) zostali zapytani również o czynniki, które ich zdaniem wpływają na wzrost wyników sprzedażowych w sklepach internetowych w okresie świątecznym. W odróżnieniu od lat ubiegłych badani mogli zaznaczyć kilka z nich. I tak ponad połowa (54,2%) wskazała na przygotowanie lepszej oferty niż przed rokiem jest to liczba niemal identyczna, jak rok temu a jednocześnie prawie dwukrotnie większa niż dwa lata temu, kiedy to o lepszej ofercie mówiło 27,8% (trzy lata temu było to tylko 21% badanych). Podobnie, jak w roku ubiegłym wpływ na wyniki sklepów w okresie przedświątecznym ma fakt, że stale rośnie liczba osób korzystających z internetu.

Znacząco wzrosła liczba osób wskazujących rozpoznawalność marki własnej, jako element wpływający na wzrost obrotów w tym roku wskazało na nią ponad 43% badanych.

 

1 2 ... 4

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Branża e-commerce a Gwiazdka 2013

    sky-shop.pl / 2013-12-29 21:43:27

    Przydałoby się podsumowanie, choć podpytywani właściciele sklepów internetowych zacierają ręce, stwierdzając, że był to dobry czas. To cieszy niezmiernie! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: