eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża e-commerce a Gwiazdka 2013

Branża e-commerce a Gwiazdka 2013

2013-12-03 12:01

Przeczytaj także: Branża e-commerce a Gwiazdka 2012


W szczegółowej analizie zebranych wyników można zauważyć sporą rozbieżność pomiędzy odpowiedziami właścicieli prowadzących sklep od 1 roku do 3 lat a tymi, którzy prowadzą sklep dłużej niż 3 lata. I tak np. rozpoznawalność marki ma znaczenie dla sklepów, które działają od roku do trzech lat na rynku w 2012 ta kategoria była najbardziej liczna wśród sklepów działających co najmniej 3 lata. Widać, że marka własna zaczyna nabierać znaczenia już wcześniej, wielu właścicieli jest świadomych potencjału rozpoznawalności logo czy nazwy sklepu, a tym samym prowadzi działania wspierające te elementy. Przekonanie o konieczności dbania o markę własną towarzyszy właścicielom e-sklepów niemal od początku. Ponadto nie bez wpływu na wynik pozostaje także fakt, że grupa sklepów działających powyżej trzech lat, która wzięła udział w badaniu, stanowi niewiele ponad 23% w całości
próby.

Kolejną ciekawostką jest również kategoria: wprowadzenie nowych form płatności i dostawy ponad 68% sklepów działających 13 lat wskazuje ten element jako powód do pozytywnego oceniania okresu wzmożonej sprzedaży, podczas, gdy sklepy działające ponad 3 lata stanowią niewiele ponad 31%.

- Z naszych analiz rynku wynika, że w grupie sklepów działających ponad 3 lata spory procent stanowią sklepy działające na oprogramowaniu dedykowanym oznacza to, że właściciele korzystają z opcji samodzielnego rozwoju aplikacji ponosząc związane z tym koszty. Na podstawie naszych wyników sprzedaży w sektorze oprogramowania do prowadzenia e-sklepu, największym zainteresowaniem cieszy się oprogramowanie w wersji abonamentowej, a to daje właścicielom dostęp do najnowszych narzędzi bez dodatkowych kosztów – mówi Tomasz Tybon, odpowiedzialny w DreamCommerce za sprzedaż i marketing.

Z badań wynika, że właściciele sklepów działających na rynku ponad 3 lata oceniają, iż wskaźnikiem pozwalającym pozytywnie oceniać nadchodzący czas zakupów przedświątecznych jest przygotowanie lepszej oferty niż przed rokiem. Tak uważa prawie 24% z nich, podczas, gdy w przypadku sklepów działających 13 lata to ciut ponad 20%. Podobnie układają się głosy w kategorii upatrującej źródeł wyższych obrotów w lepszym dostępie do Internetu. Prawie 21% właścicieli sklepów działających ponad 3 lata tak twierdzi, a w przypadku sklepów “młodszych” jest to ponad 16%.

Ankietowani byli pytani również o to, jak wyglądał wzrost sprzedaży w ich sklepach w okresie świątecznym w porównaniu do wcześniejszych miesięcy (konkretnie: września, października, listopada).

Zdaniem co czwartego badanego wzrost sprzedaży będzie na poziomie 20-49%, rok temu badani najliczniej wskazali przedział 50-69% - 18,6% z nich. Co trzeci badany stwierdził, że sprzedaż w okresie świątecznym nie wzrosła w porównaniu do wcześniejszych miesięcy.

- Na podstawie naszych obserwacji możemy powiedzieć, iż e-handel rozpoczyna coraz więcej sklepów z branż dotąd słabo reprezentowanych w internecie, dla których sezonowość ma inny przebieg niż w tych, najbardziej popularnych. To naturalny trend rynkowy, widoczny też w tym badaniu. – komentuje Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A.

Czy kusić klienta?

Niemal 70% właścicieli planuje przygotować oferty świąteczne dla klientów jest to prawie o 10 punktów procentowych więcej w porównaniu do minionego roku, a w 2011 było to 64,4% ankietowanych. Zmniejszył się odsetek sklepów, które nie podejmują żadnych dodatkowych działań. Rok temu było to ponad 41% sklepów internetowych, w 2011 roku ponad 35% a w tym roku niewiele ponad 30%. Wśród planujących oferty świąteczne więcej jest właścicieli, którzy po raz pierwszy wprowadzą wyjątkowe na ten czas propozycje dla klientów ponad 46% w większości (73% z tej grupy) są to osoby, dla których będą to pierwsze e-święta.

fot. mat. prasowe

Specjalne oferty świąteczne dla klientów

Wśród planujących oferty świąteczne więcej jest właścicieli, którzy po raz pierwszy wprowadzą wyjątkowe na ten czas propozycje dla klientów ponad 46% w większości (73% z tej grupy) są to osoby, dla których będą to pierwsze eświęta.


Ponad połowa właścicieli, których sklepy działają ponad 3 lata, planuje dodatkowe działania i co ponad trzeci sklep działający 13 lata.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Re: Branża e-commerce a Gwiazdka 2013

    sky-shop.pl / 2013-12-29 21:43:27

    Przydałoby się podsumowanie, choć podpytywani właściciele sklepów internetowych zacierają ręce, stwierdzając, że był to dobry czas. To cieszy niezmiernie! odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: