eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji II 2005

Reklama w motoryzacji II 2005

2005-03-21 01:01

W lutym wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 43 mln 878 tys. zł - donosi w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 41 mln 971 tys. zł.

Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013

Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła tym razem gazetom (15 mln 601 tys. zł), a dalej uplasowały się magazyny (11 mln 314 tys. zł), telewizja była dopiero na trzecim miejscu (10 mln 869 tys. zł) przed stacjami radiowymi (6 mln 93 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w lutym stanowiły 6,2 procent wszystkich nadkładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w lutym roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 6,1 procent.

W ciągu pierwszych dwóch miesięcy obecnego roku łączny budżet przeznaczony na reklamę samochodów (84 mln 637 tys. zł) stanowił 6,6 procent wszystkich kosztów reklamowanych w mediach grup produktów, natomiast rok wcześniej było tylko 5,1 procent.

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 31,2 procent, a liczba emisji wyniosła 23.404 razy (wzrost o 78,8 procent).

Wszystkie podane wydatki liczone są według cenników mediów bez upustów.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: