eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy internauci a nowe technologie

Polscy internauci a nowe technologie

2012-02-09 13:45

Polscy internauci a nowe technologie

Kto decyduje o przyszłości internetu w Polsce? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Aż 32 proc. polskich internautów, czyli 6,1 mln osób, to grupa, szczególnie doceniająca najnowsze technologie - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson. Przebojowa młodzież, profesjonaliści i eksperymentatorzy nadają ton w polskim Internecie.

Przeczytaj także: Apetyt na nowe technologie rośnie

fot. mat. prasowe

Kto decyduje o przyszłości internetu w Polsce?

Kto decyduje o przyszłości serwisów w Polsce?


Fakt, że grupa ta w Polsce jest tak liczna, dobrze rokuje dla rozwoju innowacyjnych usług i wprowadzania nowych technologii. To właśnie te 32 proc. internautów wyznacza trendy i kreuje zachowania, naśladowane później przez kolejne grupy tak zwanych naśladowców i maruderów, którzy jako ostatni przyswajają sobie nowe rozwiązania.

Kim są ci, którzy dyktują internetowe trendy?

Grupa przebojowej młodzieży to 7 proc. polskich internautów. To osoby w wieku od 15 do 24 lat. Cenią dobrą zabawę, lubią wyrażać siebie, fascynuje ich sukces materialny i modne marki. Dla nich technologia jest czymś oczywistym. Chcą stale łączyć się z Internetem, słuchać muzyki, chcą mieć najnowsze modele telefonów. Korzystają z wielu nowych usług i technologii. Nie są lojalni wobec marek – wybierają to, co jest obecnie na topie.

fot. mat. prasowe

Jak się zmienia użytkowanie MBB ?

Jak się zmienia użytkowanie MBB w latach 2009-2011?


Profesjonaliści stanowią 10 proc. internautów. Ponad 70 proc. z nich mieści się w przedziale wiekowym 25-39 lat. Profesjonaliści bardzo poważnie podchodzą do swoich karier. Miarą sukcesu są dla nich nie tylko dobra materialne, ale również indywidualne osiągnięcia. Są otwarci na nowe technologie i najbardziej cenią w nich funkcjonalność. Wybierają telefony stylowe i biznesowe.

Eksperymentatorzy to grupa, która lubi się wyróżniać z tłumu. Stanowią 15 proc. wszystkich internautów. Dbają o swój wizerunek, są ambitni i kreatywni. Lubią korzystać z najnowszych technologii i chwalić się nimi. To dla operatorów szczególnie ciekawa grupa, ponieważ jest bardzo otwarta na nowe usługi telekomunikacyjne. 43 proc. spośród eksperymentatorów ma od 25 do 39 lat, kolejne 19 proc. to osoby od 40 do 49 lat.

fot. mat. prasowe

Podział respondentów na wartość sprzedaży a czas

Podział respondentów na grupy a przejmowanie nowych wzorców


Ericsson regularnie prowadzi szerokie badania rynku konsumenckiego, by wskazać, w którym kierunku powinni się rozwijać operatorzy. Sposób korzystania z Internetu dynamicznie się zmienia, a oczekiwania konsumentów stale rosną. Jedno jest pewnie – operatorzy muszą na nie szybko odpowiadać i zapewniać odpowiednią jakość sieci - mówi Staffan Henriksson, prezes Ericsson Sp. z o.o.

oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: