eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketerzy a reklama online

Marketerzy a reklama online

2012-01-16 10:25

Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011


DWELL AVERAGE DURATION

Dwell Average Duration (czas obcowania z reklamą): średni czas w sekundach spędzony przez użytkownika na intencjonalnych interakcjach z kreacją.

Spośród poddanych badaniu kreacji reklamowych bardziej angażująca użytkowników była kreacja Rich Media bez wideo. Zawarta w niej interaktywna gra wciągnęła odbiorców w interakcje na średnio ponad 46 sekund. Jest to powyżej średniej dla kreacji typu Rich Media dla kategorii ‘restauracje’, która wynosi 41,3 sekundy. Kreacja z wideo angażowała użytkowników średnio na 24,75 sekund.

fot. mat. prasowe

Wskaźniki zaangażowania v/s CTR

Z rezultatów badania wynika, że wskaźnik „klikalności” (CTR) nie odzwierciedla wskaźników zaangażowania (Dwell)


CTR

CTR (ang. Click-Through-Rate): odsetek emisji, które zakończyły się kliknięciem przenoszącym na stronę docelową (landing-page) w stosunku do wszystkich emisji.

W przypadku kreacji Rich Media bez wideo współczynnik CTR (Click-Through Rate) wynosił 0,04%. Znacznie wyższy był w przypadku kreacji Rich Media z wideo – 0,19%, co było wynikiem zbliżonym dla średniego CTR w kreacjach Rich Media z kategorii ‘restauracje’ wynoszącym 0,22%. CTR zbliżony do średniej dla podobnych kreacji (0,11%) miała także kreacja standardowa (0,14%).

fot. mat. prasowe

Zrozumienie przekazu kreacji

Kreacje interaktywne dawały istotnie lepsze zrozumienie przekazu reklamy


REKLAMY W OCENIE INTERNAUTÓW

Kreacja Rich Media z wideo, w porównaniu z pozostałymi, najwięcej komunikowała o akcji (‘nowe smaki kanapek – 30%; ‘zachęca do udziału w promocji’ – 27%) oraz częściej niż pozostałe charakteryzowana była jako: przyciągająca uwagę (44%), zrozumiała (42%), podobająca się (38%). Kreacja ta, pomimo nieco gorszych niż kreacja bez wideo współczynników Dwell okazała się lepszym nośnikiem komunikatu.

fot. mat. prasowe

Powiązanie kreacji z marką

Kreacje interaktywne zostały uznane za bardziej dopasowane do marki


Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI Real Time Sampling w dniach 10.11 - 05.12.2011. Wielkość próby: N=200 na kreację. Grupa docelowa: polscy internauci w wieku 15+. Próbę dobrano metodą losowo-kwotową spośród użytkowników witryn internetowych gazeta.pl, interia.pl, wp.pl, onet.pl, ARBOinteractive a także wśród korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków z grupy celowej pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek oraz wykształcenie, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia. Za bazę referencyjną posłużyły wyniki badania Ipsos-Omnibus realizowanego w okresie luty-kwiecień 2011.

poprzednia  

1 2

Inflacja XII 2011

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: