eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.

Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.

2011-07-29 11:18

Przeczytaj także: Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.


Sektory

fot. mat. prasowe

Media split w ramach poszczególnych sektorów w 1H 2011 roku

Media split w ramach poszczególnych sektorów w 1H 2011 roku

Wszystkie siedem największych sektorów rynku reklamy odnotowało wzrosty w pierwszej połowie 2011 roku. Największą dynamikę wykazały sektory farmaceutyków, telekomunikacji i finansów, rosnąc o odpowiednio 23%, 17% i 15%.

W przypadku farmaceutyków, higieny i pielęgnacji oraz żywności wiodącą rolę odgrywała telewizja. Handel charakteryzował się w I połowie 2011 roku najwyższym udziałem gazet, radia i outdooru, które utworzyły odpowiednio 18%, 15% i 14% budżetów reklamodawców z tego sektora.

Największy udział Internetu, podobnie jak przed rokiem, charakteryzował branże finansów (25%) oraz motoryzacji (24%).

Zjawisko konsolidacji nasiliło się w czterech z siedmiu analizowanych sektorów. Udział czołowych 10 reklamodawców w wydatkach branży ogółem zwiększył się najbardziej w sektorze handlu i farmaceutyków. W sektorze finansów nastąpił istotny wzrost średnich wydatków na reklamodawcę, przy jednoczesnym zachowaniu liczby aktywnych podmiotów.

Na rynku farmaceutyków zwiększenie liczby reklamodawców przełożyło się na podwyższenie średnich wydatków na podmiot aż o 13%. Konkurencja na rynku uległa zaostrzeniu. Jedynie w segmencie żywności nastąpił nieznaczny spadek średnich wydatków na reklamodawcę, przy jednoczesnym nieznacznym zmniejszeniu ilości aktywnych podmiotów.

Motoryzacja pozostaje sektorem o największym udziale reklamodawców wykorzystujących jedno medium w komunikacji. Najczęściej wykorzystywanym środkiem dotarcia w ramach kampanii jednomediowych były w tym sektorze magazyny.

Reklamodawcy z sektora finansów najczęściej spośród analizowanych branż wykorzystywali szeroki dobór mediów. W sektorach żywności, telekomunikacji i pielęgnacji najczęściej wykorzystywanym środkiem przekazu w kampaniach jednomediowych były magazyny. W sektorze finansów najczęściej wybieranym medium były gazety, zaś w handlu – radio, jako medium call to action.

Województwa


fot. mat. prasowe

Zmiany w poziomie inwestycji i konsumpcji poszczególnych mediów wg województw

Zmiany w poziomie inwestycji i konsumpcji poszczególnych mediów wg województw

Najsilniej pod względem całościowego zakresu dotarcia mediów rozwinęły się w I połowie 2011 roku województwa małopolskie i kujawsko-pomorskie, odnotowując wzrost liczby emisji radiowych reklam regionalnych, generowanych EqGRP i liczby dostępnych mediów. Na kolejnych miejscach uplasowały się województwa zachodniopomorskie i pomorskie. Najwięcej EqGRP wygenerowały województwa śląskie (7,9% całości), łódzkie (7,6%), lubelskie (6,8%). Najwyższy stosunek liczby wygenerowanych EqGRP do liczby ludności odnotowały województwa opolskie, lubuskie i podlaskie. Najniższy stosunek – woj. śląskie, małopolskie oraz mazowieckie.

Do pobrania:

Przeczytaj także: Rynek reklamy przed Euro 2012 Rynek reklamy przed Euro 2012

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: