eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.

Rynek reklamy w Polsce I-II kw. 2011 r.

2011-07-29 11:18

Przeczytaj także: Rynek reklamy w Polsce I kw. 2011 r.


II. Media


Radio

fot. mat. prasowe

Liczba emisji reklam radiowych wg zasięgu stacji w 1H 2010 i 2011 roku

Liczba emisji reklam radiowych wg zasięgu stacji w 1H 2010 i 2011 roku

Z raportu wynika, że najwięcej reklam radiowych wyemitowano w stacjach miejskich i regionalnych. Największą dynamikę wykazała reklama w stacjach krajowych, rosnąc aż o 31% w stosunku do I połowy 2010 roku. Wzrost liczby emitowanych reklam w I połowie 2011 rozłożył się pomiędzy wszystkie godziny dnia. Przyrosty reklam były przy tym najwyższe pomiędzy godziną 6 a 17.

Prasa

Deklarowane czytelnictwo magazynów wśród Polaków wyniosło w I kwartale 2011 roku 87,23%, czyli o 1,1 p.p. mniej niż przed rokiem. Czytelnictwo gazet wyniosło jedynie 53,1%, czyli o 0,8 p.p. mniej niż rok wcześniej.

Obniżone deklarowane czytelnictwo nie znalazło swojego odbicia w liczbie inwestycji w medium. W porównaniu do roku 2010, w 1H 2011 liczba reklam w prasie nieco wzrosła.

Internet

Internet pozostaje medium o najwyższym tempie rozwoju. W I kwartale 2011 roku korzystanie z Internetu deklarowało 54,8% Polaków, czyli o 2,5 p.p. więcej, niż rok wcześniej. Rok 2011 przyniósł bardzo duże wzrosty w poziomie użytkowania Internetu w ciągu dnia, szczególnie w godzinach wieczornych. Typowy Internauta spędził przy tym medium średnio 121 minut dziennie, czyli o 8% więcej, niż w 1 kwartale 2010.

fot. mat. prasowe

Strony o największej miesięcznej liczby unikalnych użytkowników w 1Q 2010 i 2011 roku

Strony o największej miesięcznej liczby unikalnych użytkowników w 1Q 2010 i 2011 roku

Najczęściej poszukiwanymi w Internecie były informacje dot. hobby, pracy bądź nauki i aktualności ze świata.

Najczęściej odwiedzaną przez Internautów platformą w pierwszych miesiącach 2011 r. był, tak jak i rok wcześniej, Google. Na kolejnych miejscach uplasowały się portale rozrywkowo-informacyjne oraz polski portal społecznościowy Nasza Klasa. Najwyższy wzrost popularności w stosunku do roku ubiegłego odnotował facebook.com.

Outdoor

Zarówno liczba jak i wartość inwestycji w outdoor w pierwszym półroczu 2011 obniżyły się. Sytuacja ta zmienić się może jednak w II połowie roku na skutek nadchodzących wyborów parlamentarnych.

fot. mat. prasowe

Struktura sprzedanych tablic wg rodzajów w 1H 2011 roku

Struktura sprzedanych tablic wg rodzajów w 1H 2011 roku

Struktura sprzedaży tablic w badanym okresie zmieniła się w porównaniu do roku poprzedniego. Nadal wyraźny jest spadek ilości billboardów, których udział w ilości sprzedanych nośników obniżył się o 12%. Spowodowane było to procesem oczyszczania miast z nośników gorszej jakość – reklamodawcy przenieśli swoje inwestycje na nośniki citylight (wzrost o 6%.).

Kino

Kino jest medium konsumowanym z racji dostępności głównie przez osoby zamieszkałe na obszarach miejskich. Liczba osób deklarujących chodzenie do kina zwiększyła się o 2 p.p. w I kwartale 2011 roku w porównaniu do analogicznego okresu 2010.
Przeczytaj także: Rynek reklamy przed Euro 2012 Rynek reklamy przed Euro 2012

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: