eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy odzieży przez Internet

Zakupy odzieży przez Internet

2011-04-01 09:44

Przeczytaj także: Zakupy ubraniowe Polek przeniosły się do sieci


„ALE CZY DOPASUJĘ ODPOWIEDNI ROZMIAR?” OBAWY E-KONSUMENTÓW

Okazuje się, że kupowanie ubrań w sieci ciągle budzi sporo obaw i wątpliwości. Zapytaliśmy naszych badanych, którzy nie kupują odzieży w e-sklepach o przyczyny tego stanu rzeczy.

74% z badanych obawia się, że przez Internet nie dopasuje odpowiedniego rozmiaru. Okazuje się to być największą barierą w sprzedaży tego typu asortymentu w sieci. Liczby niepokoją tym bardziej, że ankieta była przeprowadzana wśród użytkowników serwisu Ceneo, którzy zasadniczo doceniają możliwości jakie daje e-commerce i chętnie kupują w ten sposób Komputery, Sprzęt RTV czy AGD.

fot. mat. prasowe

Dlaczego nie kupujesz tego typu produktów przez Internet?

Dlaczego nie kupujesz tego typu produktów przez Internet?


Z badań wynika, że inną barierą dla kupujących jest obawa, że otrzymają towar niezgodny z opisem. Aż 43% badanych boi się, że otrzymają rzecz, która będzie się różnić od tej jaką za-mówili. W branży odzieżowej ma to szczególnie duże znaczenie, gdyż kolor czy materiał z jakiego wykonany jest ciuch jest istotny, a zdjęcia nie do końca mogą oddać jego jakość.

fot. mat. prasowe

Czy zdarzyło ci się otrzymać produkt niezgodny z opisem?

Czy zdarzyło ci się otrzymać produkt niezgodny z opisem?

Osoby, które dokonują modowych zakupów przez Inter-net zostały zapytane o to, czy zdarzyło im się otrzymać produkt niezgodny z opisem – 32% kupujących odzież na Ceneo przyznało, że zdarzyło im się otrzymać towar niezgodny z opisem.

SHOPPING W SIECI - NA CO ZWRACAMY UWAGĘ?

Z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Ceneo.pl wynika, że kupując ubrania w sklepach internetowych największą rolę odgrywa galeria zdjęć. To na ich podstawie dokonujemy wyboru. Dopiero w następnej kolejności przyglądamy się innym atrybutom.

Obok zdjęć (na które uwagę zwraca 93% ankietowanych) czytamy słowny opis (78%), oraz informacje o rozmiarze (74%). Przy czym istotnym rozróżnieniem jest fakt czy rozmiar został podany w standardowy sposób („M”, „XL”), czy jest podany w centymetrach.

fot. mat. prasowe

Jakie informacje są dla ciebie najważniejsze podczas kupowania odzieży itp.?

Jakie informacje są dla ciebie najważniejsze podczas kupowania odzieży itp.?

Zdecydowanie więcej osób ceni sobie rozmiar podany w centymetrach. Na takiej podstawie znacznie łatwiej upewnić się, że ubranie będzie na nas pasowało i uniknąć nieprzyjemnych rozczarowań. Natomiast najmniej istotne z punktu widzenia konsumenta są filmy video o produkcie (9%), oraz - co może zaskakiwać - porady stylistów i artykuły na temat trendów modowych (8%). Znacznie bardziej liczą się opinie o produkcie i sklepie wydane przez innych klientów (61%).

POZNAJ SWOJE PRAWA

Główną przewagą prawną sklepów internetowych jest możliwość zwrotu towaru w ciągu 10 dni od zakupu, bez podania przyczyny. Ze świadomością swoich praw nie jest tak źle. Ponad 2/3 ankietowanych przez Ceneo.pl odpowiedziało, że wie o takiej możliwości. Pozostałe 33% nie wiedziało o takim rozwiązaniu.

fot. mat. prasowe

Czy wiedziałeś o prawie zwrotu towaru zakupionego przez Internet?

Czy wiedziałeś o prawie zwrotu towaru zakupionego przez Internet?


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: